crest ca 6 komt niet verder dan de protect mode
(12 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
DroozoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2005 Laatste: 4-12-2011 Berichten: 3 | 23-4-2006 15:08 |
He, Afgelopen vrijdag avond heb ik mijn crest ca6 gebrugged op een baskast. later op de avond merkte de versterker was uitgevallen en probeerde hem weer aan te zetten. Helaas kwam hij niet verder dan de protect mode en schakelde zichzelf direct weer uit. Ik dacht dat het misschien te maken had met overhitting maar de volgende ochtend toen ik hem weer probeerde aan te zetten had ik precies hetzelfde probleem. Kent iemand dit probleem, wat de oorzaak had kunnen zijn en hoe het weer op te lossen is??? Groet, Bo | |
¿ | |
GeitEx Lid Uit: Nederland Sinds: 9-3-2006 Laatste: 13-8-2006 Berichten: 257 | 23-4-2006 17:16 |
zoek eens op het forum naar wat het betekend als protect aanblijft? we hebben het laatst gehad met een DAP P1600(zoektip) geit | |
DewazigeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-3-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 318 | 24-4-2006 18:59 |
Wij hebben een soortgelijk probleem met een crest Vs-1100 versterker, Na het inschakelen komt deze niet uit de protect en de clipleds branden heel lichtjes, na een 10 tal keren van aan- en uitschakelen werkte alles weer, de dag erna geen problemen mee gehad. Twee maanden later. Weer het inschakelprobleem, na een tiental keren aan en uitzetten was ook deze keer het probleem verholpen al draait de ventilator op een "variabel toerental" hij begint hard en valt dan terug naar ik schat 50 tot 70%. De dagen erna geen problemen met inschakelen gehad maar de ventilator bleef wel vaag doen. De inschakelstoring deed zich ook voor toen alle kabels van de versterker losgekoppelt waren behalve de voedingskabel. Ik heb eerder eens gelezen (ik weet niet meer waar) dat er meer gebruikers zijn van crest versterkers die problemen hadden met inschakelen. het ging in deze gevallen over versterkers uit de V/Vs series. Het aanbrengen van nieuwe isolatie tussen de eindtorren en het koelblok loste dit probleem op. Ik schrijf dit nu omdat ik zie dat ik dat wij niet de enige zijn met een haperende crest en misschien dat er hier iemand rondloopt die de gouden tip heeft. Ik heb de mogelijkheid nog niet gehad de versterker open te draaien en visueel te inspecteren. Meten begin ik niet aan, er zijn mensen die daarvoor geleerd hebben die dat beter en sneller kunnen dan ik mocht dat nodig zijn. Van de week zal ik de versterker eens opendraaien en ik zal de bevindingen ook wel posten als daar belangstelling voor is. De versterker is 2e hands gekocht en er is geen factuur aanwezig, toch gewoon importeur benaderen of beter een verdeler? | |
Lost in Music | |
Dj NathanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-12-2002 Laatste: 23-1-2013 Berichten: 271 | 24-4-2006 23:02 |
Ik heb zelf een crest vs 650 en gelukkig dit nog niet meegemaakt. Maar voor dit soort vragen gewoon even hollandpa bellen. Ik vind het een prettig bedrijf en ze willen vaak wel helpen. Mocht er iets uitkomen dan hoor ik dat graag in de vorm van een modificatie ofzo. | |
Pearl 2000 in da house!! | |
MarijnStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-3-2005 Laatste: 4-9-2018 Berichten: 801 | 25-4-2006 00:02 |
In het slechtste geval is het dat de eindtrap zelf naar de zak is heb ik voorgehad met een oude Carver pm1.5 | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 25-4-2006 01:07 |
(Ik ben de collega van dewazige) Maar als de eindtrap naar de haaien is, lijkt het me niet dat de versterker het de hele avond in brug op 8 ohm volhoudt, terijl hij toch vrij stevig aan het werk gezet wordt. Daarnaast zie ik geen verband tussen het gedrag wat de ventilator vertoondt, en de problemen met het aanzetten van de amp. Maar als het niet klopt wat ik denk, hoor ik het graag. | |
Lost in Music | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 25-4-2006 10:04 |
Dj Nathan schreef: Ik heb zelf een crest vs 650 en gelukkig dit nog niet meegemaakt.Maar voor dit soort vragen gewoon even hollandpa bellen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DroozoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2005 Laatste: 4-12-2011 Berichten: 3 | 25-4-2006 18:23 |
bedankt voor jullie reacties. ik heb TM audio even gebeld en die heeft mij doorverwezen naar een service bedrijf in delft. Daar ga ik de versterker waarschijnlijk morgen naartoe brengen. Nu heb ik zelf even de versterker opengedraaid en zag eigenlijk meteen het probleem al. De printplaat aan de voorkant heeft een kapotte condensator. Dat ding is helemaal kapot gesprongen. Zou dat komen door de hitte? of door iets anders? Ik kijk wel even of ik een digitale camera kan krijgen van iemand kan ik wat fotos maken van het binnenwerk zodat het iets duidelijk is. Groet Bo | |
¿ | |
CalipsoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2004 Laatste: 6-10-2024 Berichten: 506 | 25-4-2006 18:25 |
als een condensator geklapt is komt dat of door overspanning of door een tegen gestelde spanning, Warmte is ook mogelijk. Maar in eht geval van de eerste 2 moet hij toch na gekeken worden, want als je er dan een nieuwe in zet dan gaat die er ook aan. | |
wat een onzin in dit vak | |
Dj NathanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-12-2002 Laatste: 23-1-2013 Berichten: 271 | 25-4-2006 19:14 |
Dré schreef: Dj Nathan schreef: Ik heb zelf een crest vs 650 en gelukkig dit nog niet meegemaakt.Maar voor dit soort vragen gewoon even hollandpa bellen. | |
Pearl 2000 in da house!! |