Forum > Geluid

digital output

(65 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
22-2-2005 21:49
Ga maar eens kijken op de site van Arjan Rietvink. Onder 'pictures' staan verschillende dj's achter de tt's om een mixcompilatie op te nemen. Ook fake?
Hé, jou ken ik nog nergens van
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
22-2-2005 22:38
Ja, dat is alleen voor de show...

Het is algemeen bekend dat al die mix cd's nep zijn. Heb je Jean, Dana, Marco V ooit wel eens foutloos (zonder 1 correctie) en met perfecte timing horen mixen? Toevallig dat het op de cd wel allemaal goed gaat laugh :D

CD's worden voornamelijk met Sonic Foundry's ACID (overgenomen door Sony) gemixt, al komen er de laatste tijd ook compilaties uit die met Ableton zijn gemixt.
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
23-2-2005 12:55
Ok ik geloof je wink ;) Ik dacht altijd dat ze 100x overnieuw zaten te mixen, omdat er bijvoorbeeld een klein foutje hoorbaar was laugh :D

Je zegt dat ik via de booth/rec-functie op m'n mixer alles digitaal krijg, maar ik zie alleen booth staan, die gebruik ik al voor de aansluiting op m'n stereo. Voor de duidelijkheid, ik gebruik /v/12274. En dan nog iets, de uitgang van de booth is anders dan de ingang van m'n pc. Welk kabeltje heb je daar dan voor nodig?
Hé, jou ken ik nog nergens van
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
23-2-2005 15:27

Jaspervaniperen schreef:

Je zegt dat ik via de booth/rec-functie op m'n mixer alles digitaal krijg, maar ik zie alleen booth staan, die gebruik ik al voor de aansluiting op m'n stereo. Voor de duidelijkheid, ik gebruik /v/12274. En dan nog iets, de uitgang van de booth is anders dan de ingang van m'n pc. Welk kabeltje heb je daar dan voor nodig?
De VMX-300 heeft 3 uitgangen: Amp, Booth en Tape. Amp is eigenlijk de hoofduitgang voor de speaker (je stereo). Het signaal is hetzelfde als van de Booth uitgang, alleen heeft de de Amp (master) nog een extra balans regeling. Die uitgang zou ik gebruiken om je stereo op aan te sluiten.

Dan houd je de Booth en Tape uitgangen over om te gebruiken voor opnames. Voordeel van de Booth uitgang is dat die apart te regelen is. Je kan dan op je mixer het opname niveau instellen. De tape uitgang is speciaal voor opnames. Dat signaal verlaat de mixer meestal op een lager niveau (-10dB) omdat sommige opname apparaten (oa tapedecks) een nogal gevoelige ingang hebben.

Maargoed je kan ze beide gebruiken voor opnames op de pc. Bebruik je de booth dan kan je het opname niveau met de mixer regelen, gebruik je de tape uitgang zul je het volume met de ingang van de geluidskaart moeten regelen. De booth lijkt me persoonlijk handiger voor opnames.

Omdat geluidskaarten klein zijn (en er geen plaats is voor tulp aansluitingen) zitten er mini-jack aansluiten op. Je hebt dan zo'n kabeltje nodig om het aan te sluiten:
www.new-line.nl/v/6020 (zijn overal tekoop)
Jean CabineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2006
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 7
12-4-2006 21:30
Qeuewestion: oke ik geef `t toe, ik snap d`r geen reet van. razz :p
Zo, kan iemand mij aub uitleggen of het mogelijk is om met mijn Denon S3000 cdspelers
te draaien als die aangesloten is op een notebook. Ja ik wil dus alleen maar draaien op een manier die lijkt op draaien met sl-en. Daarom dacht ik er goed aan te doen om de denon aan te schaffen . Nu mix ik er cd`s mee via m`n datec xtc mengpaneel. En wil nu overstappen op draaien met een notebook-cdspelers-mengpaneel.KAN DIT???????????????
Of moet ik dan een notebook aanschaffen met andere cdspelers???????????I hope not.
Mega bedankt alvast voor je advies, groetjes dj Jean Cabine , shocked 8O alias Jan Hut
uut Alphen a/d Rijn.
Draaie draaie draaie, `k ga nog `ns naar de haaie, die zwemme in de baaie..hihiee
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-4-2006 09:16
Dit kan met Final Scratch (en mogelijk ook nog wel andere meer betaalbare pakketten). Er komt dan een speciale tijdcode CD in elke speler te zitten. De output van die code wordt gebruikt om de muziek op de laptop te synchroniseren. Dus pitchen, cue'en, skippen e.d. werkt gewoon net zoals normaal. Alleen loops op de CD-speler kun je wel vergeten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Jean CabineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2006
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 7
13-4-2006 17:40
Fantastico!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je hebt me al voor 99% helemaal gelukkig gemaakt Dre wink ;) .De verbinding met de laptop gaat dat via de digital output Dre?
Op de Denon S3000 zitten aan de achterzijde de volgende aansluitpunten: digital out(tulp), x-effect in /-out, fader en line in/-out(tulp). Nu heb ik dus de line in-/out aangesloten op het mengpaneel.
Hoe moe da eigelijk dan???????????????????????????mvg Jan happy :)
Draaie draaie draaie, `k ga nog `ns naar de haaie, die zwemme in de baaie..hihiee
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
13-4-2006 17:58
Dit pakket kopen:

www.new-line.nl/v/13373

Plus de adapter voor CD-spelers
Jean CabineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2006
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 7
13-4-2006 18:01
Okeokeokeke ik denk dat er uit ben. Ik zag dat Stanton nog een module bijlevert genaamd de ScratchAmp en daarop kun je de hele mikmak verder aansluiten. Thanks Dre.
Trouwens mocht iemand nog een tip hebben wat betreft goedkoper materiaal dan Stanton dan lees ik dit graag!!Groetjes Jan.
Draaie draaie draaie, `k ga nog `ns naar de haaie, die zwemme in de baaie..hihiee
Jean CabineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2006
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 7
13-4-2006 18:03
dj bastido
Ik ga gelijk jouw link checken, echt top van je DANKJEWEL BAS!! wink ;) wink ;) Gr Jan.
Draaie draaie draaie, `k ga nog `ns naar de haaie, die zwemme in de baaie..hihiee

Terug naar forum Reageer (zonder quote)