Forum > Geluid

digital output

(65 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
UneXpeCteDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2002
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 40
1-1-2003 23:30
ik heb 2 cdj-20's en ik zat me te bedenken wat ik met die digital output zou kunnen doen. dus daarom mijn vraag, wat kan ik er hier mee, en waarom is de anti shock 10s ipv 40s als ik deze output gebruik?
"hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid"
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
2-1-2003 00:15

UneXpeCteD schreef:

ik heb 2 cdj-20's en ik zat me te bedenken wat ik met die digital output zou kunnen doen. dus daarom mijn vraag, wat kan ik er hier mee, en waarom is de anti shock 10s ipv 40s als ik deze output gebruik?
met een digital output kan je héél veel!
je kan onder andere je cd speler met een digitale kabel verbinden met een minidisc speler en met perfecte geluidskwaliteit je Cd op Md copieeren!

je kan het onder andere ook met je pc verbinden om cd-muziek op je pc te zetten, te bewerken op de computer (allemaal digitaal dus)..

etc etc...en nog veeeeeeeeel meer

ik hoop dat je er wat aan hebt wink ;)

greetz
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
UneXpeCteDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2002
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 40
2-1-2003 17:20
aha, wat voor kabels heb ik daar voor nodig en wat is het kwaliteit's verschil? maar waarom heb ik dan minder 10s shock proof ipv 40?
"hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-1-2003 17:25
De CDJ-20 heeft een coax aansluiting. De kabel die je nodig hebt hangt van de connector die de digitale ingang van het volgende apparaat heeft. De meesten gebruiken (misbruiken) tulp aansluitingen. In dat geval is een tulp-tulp kabel PLUS een coax->tulp verloopje het handigst. Als het volgende apparaat een coax connector heeft dan kun je het HEEL MOOI met een coax->coax kabel aansluiten (en zo hoort het eigenlijk op elk apparaat te zijn...).

Waarom raak je 30 seconden kwijt? Het kunstige van de CDJ-20 is dat de digitale uitgang KEURIG 44k1 blijft, OOK als je gaat pitchen. Er zijn VERDOMD WEINIG CD-spelers die een digitale uitgang met een ingebouwde sample rate converter hebben (en in deze prijsklasse al helemaal NIET). De CDJ-20 dus WEL (alleen heeft hij nogal wat geheugen nodig voor deze conversie, vandaar dat je een flink stuk van je buffer kwijtraakt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
UneXpeCteDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2002
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 40
2-1-2003 17:33
aha, dus de digitale output op de CDJ-20 is heel goed in vergelijking met andere apparaten? bedankt voor de uitleg happy :)
"hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid"
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-1-2003 17:39

UneXpeCteD schreef:

aha, wat voor kabels heb ik daar voor nodig en wat is het kwaliteit's verschil?
Hangt ervan af. De meeste Hifi-spelers en dj-spelers hebben optische of coaxiale S/PDIF (=Sony/Philips digital interface) aansluiting. Soms allebei. Voor optisch heb je een glasvezelkabeltje nodig (verkijgbaar bij iedere elctroboer), voor coaxiaal een gewoon RCA (tulp-)stekkertje.

Pro-audio gebruikt AES/EBU digitale in- en uitgangen met XLR-connectors.

Voor de geluidskwaliteit maakt het in principe niet uit welke je neemt. Alleen zijn de S/PDIF-connectors voor professioneel gebruik niet stevig genoeg.

UneXpeCteD schreef:

maar waarom heb ik dan minder 10s shock proof ipv 40?
De speler zal een deel van het antishock geheugen wel gebruiken om iets te bufferen. Bij veel spelers kan je trouwens bij gebruik van de digitale uitgang de pitch control niet meer gebruiken. Als dat wel kan bij die cd-speler gebruikt hij vast geheugen voor de sample-rate conversie.

Groeten,
Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-1-2003 18:04
sh*t, een deel van mijn antwoord was al gegeven. Ik had het onderwerp te lang laten openstaan voordat ik mijn antwoord typte. Sorry shocked 8O
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
2-1-2003 23:57
Als je aan 10 seconden anti-shok geheugen niet genoeg hebt,
zou ik een betere opstelling maken voor je cd spelers.
Want als er 10 seconden nodig zijn om te herstellen,
dan staan je spelers niet erg stabiel sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
UneXpeCteDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2002
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 40
3-1-2003 00:16
nee, daar gaat het niet om, wou alleen weten waarom het zo is happy :)
"hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid"
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
1-10-2004 12:17
Biedt het opnemen van muziek met een apparaat als I-POD niet veel meer voordelen t.o.v. een minidisc?

Kan je trouwens ook je mixwerk opnemen op een mini- of Mp3-speler? shocked 8O
Hé, jou ken ik nog nergens van

Terug naar forum Reageer (zonder quote)