Forum > Geluid

Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??

(143 reacties. Pagina 2 van 15)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-6-2003 17:07
Als ze nou bij de XTC die cross-fader eraf flikkeren, net als de kill switches en dan een GEWONE Master Cue Switch geven EN een kanaaltje meer (dus niet 3+1 maar gewoon 4 kanalen) EN een regelbaar aux busje dan ben ik HEEL tevreden ;-)

PS: Als je de routingmogelijkheden van de Xone:62 gaat bekijken dan schrik je echt (bijna alles is mogelijk). Dat maakt een Dateq 8.3 een wel ERG simpel mixertje ;-) Uiteraard gaat dat gepaard met een fiks aantal knopjes...

PPS: Verwacht niet dat de XTC nog verder naar beneden gaat in prijs. De prijs is nu al zo uitgehold als het maar kan. Ik had hem vanmiddag verhoogd naar 679,- in plaats van 659,- maar heb dat toch maar weer teruggezet vanwege djst#nter (dat k#t geklooi in de marge ook altijd)... Als de marge nog lager zou moeten worden dan pleurde ik de XTC direct uit de webshop (hoe mooi het product dan ook mag zijn).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
3-6-2003 17:20
Ik ben het met dre eens. Veel mensen willen het beste voor weining geld. Neem nou mijn moeder, Maarten i kwil een digi cam de beste sony maar ik wil niet meer dan 300 betalen. Zou jij dat kunnen uitzoeken. NEE. Voor wat hoort wat. Een dijk van en mikser kost een dijk van een prijs. De XTC heeft ooit 1600 piek gekost en is dus nu 659. euro, dat is al minder, en denk eraan dat Dre graag nog beleg op zn brood wil, dus hij kan je die XTC wel voor een prikkie geven, maar dan verdiend -ie nix.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
3-6-2003 18:30
VERGEET DE PCV-275 van vestax NIET!!!!!
vind ik tog ook wel zeer mooi, robuust, en kwaliteit laugh :D
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
3-6-2003 18:59
Oke thanks guys!! Jullie hebben me overgehaald om niet de Pioneer te doen ;) De A&H doe ik ook niet, aangezien ik toch lekker beatmixen wil.... (kan altijd mijn huidige mixer houden om wat sneller te mixen... ;)

Ik denk dus toch dat het gewoon de Dateq XTC wordt (wat ik eerst ook al in mijn hoofd had) :D Voor wat betreft de prijs kan ik idd weinig zeggen. Ik weet dat hij niet (veel) meer zal zakken, maar jah... Je weet maar nooit wat er gaat gebeuren. Nu maar hopen dat ik van mijn stage een vakantiebaan kan maken, dan kank hem ff wat sneller kopen :D

Enne Dre, tjieper dan hier is ie niet heh ;) (*hint* *hint*) :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
X-tended Dj crewStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2003
Laatste: 26-5-2004
Berichten: 24
3-6-2003 19:10
Persoonlijk heb ik geen uitgebreide ervaring met mixers, behalve dan met die van JB Systems(voor normaal gebruik), een Inkel (waar we ooit mee begonnen zijn) zo oud als de straat en soms is een Ecler(gehuurd).

De JB is echter aan vervanging toe, en we dachten eraan om hem te vervangen door een DJM 500/600. Ik heb echter nog nooit de gelegenheid gehad om me van de kwaliteit van de Pioneer-schuifdozen te vergewissen, ik hoop dat in september op een mediabeurs te doen.

Maar ik hoor plots zoveel kritiek op die bakken van Pioneer. Wat is daar dan zo mis mee? Of is het gewoon een verschil "beter-best" ipv "slecht-goed"?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
3-6-2003 22:44
Afgelopen zaterdag gedraaid op een DJM-600 in plaats van mijn goede vertrouwde Dateq LPM 7.3... WAT een kloteding. Misschien omdat ik er niet gewend aan was. Maar de Gain-regelaars zijn veel te gevoelig. Erg priegelig. Bij gebruik van een microfoon zonder schakelaar moet je elke keer met die enige volume (gain) knop werken, erg vervelend.

Opzich werkt hij goed, maar je moet ervan houden (Vond hem schel worden, maar dat kan ook aan andere dingen liggen)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-6-2003 00:07

Reemski schreef:

Afgelopen zaterdag gedraaid op een DJM-600 in plaats van mijn goede vertrouwde Dateq LPM 7.3... WAT een kloteding. Misschien omdat ik er niet gewend aan was. Maar de Gain-regelaars zijn veel te gevoelig. Erg priegelig. Bij gebruik van een microfoon zonder schakelaar moet je elke keer met die enige volume (gain) knop werken, erg vervelend.

Opzich werkt hij goed, maar je moet ervan houden (Vond hem schel worden, maar dat kan ook aan andere dingen liggen)
Hey nog iemand die het een k*tding vind :)

Owke wat heb ik tegen de pioneers.

1 ->Faders die sneller slijten dan mag in een mixer voor dat geld. Als je ze dan ook nog is makkelijk kon vervangen was het niet zo erg geweest. Maar het vervangen van een pioneer fader kost je gewoon tijd en teveel geld want voor die schurft faders durven ze ook nog geld te vragen. Potmeters trouwens hetzelfde verhaal.

2 -> Geluidskwaliteit. De pioneer legt het hier gewoon af tegen alle dateq's A&H Rodec en Ecler mixers.
Zelfs mijn stokoude LPM7.2 geeft een mooier en warmer geluid.

3 -> De pioneer word zo lekker warm. je kunt er s'ochtends als je klaar bent met draaien zowat een ei op bakken bij wijze van spreken. (koffie kun je er ook mooi op warm houden zoals ik Dre ooit is heb horen zeggen wink ;) )

4 -> De effecten. Iedereen kent de pioneer effectjes nu wel en dan kun je zeggen iedereen gebruikt ze anders -> Das leuk en aardig maar ik hoor altijd meteen wanneer er een pioneer effectje word gebruikt.

5 -> Lay out van de mixer. Ik blijf er gewoon bij dat die k*t is.

6 -> Prijs. Want voor zo'n k*tkwaliteit hoor je niet zoveel te betalen. Als ie nou een klein beetje boven de XTC had gezeten had je mij waarschijnlijk niet horen zeuren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ViperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 31-1-2005
Berichten: 2
4-6-2003 08:55
1 x bewerkt. Laatst door Viper op 4-6-2003 13:34
Zelf testen is de beste! happy :)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-6-2003 11:30

Viper schreef:

Hallo iedereen. Ik heb net 3 weken geleden mijn Dateq XTC verkocht en ik heb een DJM600 op dit moment.De verschilen zijn groot: eerst de prijs:een DJM600 kost je new minimaal 950 euro,maar je kan dus veel meer doen dat met de XTC. De Dateq is echt betrouwbaar,ik heb nooit probleemen mee gehad,maar hij is ook nooit uit de huis geweest.Zoals Dre heeft ons verteld ,iedere Dj heeft zijn eigen skills die hij wilt gebruik van maken met de gebruik van de mengpaneel. Ik vind dat de geluid van de Pioneer is VEEL BETTER en SCHERP ,qualitatief better met de gebruik van hoofdtelefoon, het korte faders kan echt mooie effecten brengen in je mix,alles is heel anders dat met de XTC,je krijgt puur plezier mixing.Maar toch dit is mijn verslag over de Pioneer. greetz,VIPER aka DJClaudiu "the wizard"
Waar is die hele grote :ik lach heel hard smiley:

Beter geluid? Beter met de koptelefoon? Puur plezeier (wacht maar tot ie begint te kraken wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
4-6-2003 12:47
Als je nu een DJM-600 voor thuis gebruikt, wat zijn de nadelen dan wel?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)