Forum > PC related Forum

Harddisk kopieëren

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
30-3-2006 22:29

KVM schreef:

Persoonlijk zou ik er eerst een telefoontje aan wagen, dit komt toch iets beter over dan een mail.
Ik heb het geheel met Henk per telefoon doorgenomen toen Marcel een probleem had (de eerste keer dat hij de speler had) en daarna nog een keer via Email ;-)

Maar ik zal hem er, als hij weer terug is van Frankfurt, weer eens over bellen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TNTStandaard Lid
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
30-3-2006 22:37

KVM schreef:

Misschien een erg omslachtige manier, HD kopiëren via USB, andere HD in de Numark zetten en formateren.
Daarna via USB bestanden terug zetten.

Martin.
Dat werkt niet, de schijf in de hdcd is ook voorzien van besturings software.
Ik heb het al geprobeerd met een andere schijf in de HDCD, en starte dus niet op omdat die software ontbrak.

@ Fossalta
Helaas kan linux de schijf ook niet benaderen.
Ik laat het maar zo als het is, en maar hopen dat deze schijf een lang leven mag hebben.
brabantse nachten zijn lang
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
2-4-2006 11:34
Hallo TNT,

Hoe start je Ghost op, via het OS of via een opstart cd/diskette?
Om een goede kopie te kunnen maken MOET je van een opstart cd/diskette opstarten.

Kijk trouwens uit met schijfbeheer onder Windows (XP/NT), dat je nooit het draaiende OS iets met die schijf laat doen ("dynamisch" maken bijvoorbeeld). Daarna is hij niet meer leesbaar in je HDCD1.

Lijkt me sterk dat je met Ghost hem niet kan kopieren.

Word de schijf wel goed door de Bios herkend (jumpers goed als het een IDE is (Master/Slave), ID's goed als het een SCSI is (ge-termated)?

Praten we trouwens hier over een IDE, SATA of SCSI schijf?

(Ik wil er gerust een keer voor je naar kijken, ik woon 15 minuten rijden vanaf Waalwijk)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TNTStandaard Lid
4-4-2006 22:54
Hoi, Webbie.
Ik had Norton Ghost gewoon via het OS opgestart, een maat van mij heeft ghost op z'n pc staan (wel een verouderde versie) en heb de schijf in een usb case bij hem aangesloten.
Misschien moet ik eens een recente versie gaan halen en de schijf rechtstreeks in de pc hangen, aleen heb ik zelf geen gewone pc maar een laptop, dus dat wordt vragen of m'n maat zijn pc wilt openschroeven.

Het is een IDE drive.

Als het niet lukt kunnen we misschien wel afspreken dat ik een keer bij je langskom met de schijf.
van pc's heb ik weinig verstand ashamed :$

Groet Marcel.
WebbieStandaard Lid
4-4-2006 23:26
Hallo TNT,

TNT schreef:

Hoi, Webbie.
Ik had Norton Ghost gewoon via het OS opgestart, een maat van mij heeft ghost op z'n pc staan (wel een verouderde versie) en heb de schijf in een usb case bij hem aangesloten.
Met name de verouderde versie van "ghost.exe" is de boosdoener, de nieuwere "dos-interface-achtige" executable kan veel meer soorten partities (lees=bestandssystemen) herkennen en "ghosten". Ik moet nog ergens hier een "image" hebben liggen/staan van de laatste versie.
(als ik hem vind zet ik hem wel even online hier op onze server)

Werkt heel simpel:
* lege diskette in station.
* bestand starten onder Windows XP.
* met het starten van het image-programma word een bootable diskette gemaakt waar gelijk "ghost.exe" op word gezet (opstart is kaal zonder geheugenmanagers en cd-rom drivers e.d.).
* pc booten vanaf diskette, met de originele schijf als "Master" en de lege schijf als "Slave".
* ghost starten, en verdomd goed uitkijken welke
schijf je naar welke schijf kopieerd. Anders kun je wel eens eindigen met twee "blanco" schijven.
Het is een IDE drive.

Als het niet lukt kunnen we misschien wel afspreken dat ik een keer bij je langskom met de schijf.
van pc's heb ik weinig verstand ashamed :$
Je bent van harte welkom.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
5-4-2006 11:36
Bericht van Numark, binnen 1 dag
Hello,
Unfortunately it is not possible at this time to have the HDCD1's drive cloned.

Sincerely,
Justin Baro

Technical Support
Numark/Alesis/Akai/Ion
200 Scenic View Dr.
Ste 201
Cumberland, RI 02864
Phone:401-658-5760
Fax- 401-658-3640
Mocht je eventueel zijn directe e-mail adres willen hebben, dan geef je maar een gil.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
5-4-2006 13:22
Hallo Martin,

Het lijkt me echt sterk dat de schijf niet te clonen is.

Lijkt me ook sterk dat ze een compleet nieuw file-system hebben ontwikkeld.
Het zal heus wel een variant zijn van Unix/Linux, dus waarschijnlijk ook te "clonen".

Waarschijnlijk zal de man bedoelen, dat je hem niet vanuit het apparaat zelf kan "clonen".

Ik weet bijna zeker dat ik die schijf kan "clonen", en zeker als er een OS op staat. Ze zijn dan waarschijnlijk van een bestaand OS uitgegaan.

@TNT: de eerder besproken (en beloofde) "diskette-image" staat tijdelijk even on-line voor je.
Even opslaan op je pc, daarna lege diskette in je drive en het gedownloade programma starten.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
RutgerLANStandaard Lid
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
5-4-2006 18:38
Webbie,

Wijzig even je link in: https://84.85.243.170/rene/diversen/NortonGhostDiskette.exe wink ;)
TNTStandaard Lid
5-4-2006 19:42
Hoi, Webbie.
Heb het bestandje gedownload, en ik ga het zo snel mogelijk uitproberen.
Ik moet aleen even kijken of het met m'n laptop gaat lukken want die heeft geen floppy station.
Heel erg bedankt voor de moeite.
Ook mijn dank aan Martin voor de mail naar Numark.

Groet Marcel.
WebbieStandaard Lid
5-4-2006 19:55
Hallo RutgerLAN,

Rutgerlan schreef:

Webbie,

Wijzig even je link in: https://84.85.243.170/rene/diversen/NortonGhostDiskette.exe wink ;)
Waarom, met mijn link is niets mis mee wink ;) wink ;) wink ;).
Heb hem zelfs nog getest.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)