Forum > Geluid

Probleem numark axis-9

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
JorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2002
Laatste: 8-3-2006
Berichten: 8
4-3-2006 19:42
here's the deal:

Ik heb nu ongeveer 1,5/2 jaar een setje axis-9's, besteld in Duitsland (ja, ik weet het...). Die dingen bevielen erg goed, tot een van de twee een tijdje geleden begon met skippen. Eerst sloeg ie maar heel af en toe over, maar na een tijdje gebeurde dat steeds vaker en nu blijft hij zelfs meerdere keren in een nummer hangen. Ongeveer een week geleden na de zoveelste verneukte mix heb ben ik maar naar de locale electro boer gegaan om m te laten repareren...

electro harry dacht "hmm, hij skipt... dat kan maar een ding betekenen: de lens is vuil/verrot". Harry raadde mij aan er een reinigingsdisc in te gooien, ik heb echter niet al te positieve verhalen over die dingen gehoord, dus dat leek me niet zo'n strak plan.
Ik vraag aan die gast oftie m niet met ethanol schoon kan maken, maar dat was volgens hem ook slecht voor de lens (harry: "ethanol is eigenlijk hetzelfde als alcohol, maar dan wat aggresiever" ) Nouja, in een vlaag van verstandsverbeistering en diepe bedroefdheid om mijn gare cd-speler heb ik dat ding daar achter gelaten in de hoop dat ik m heel terug zou krijgen...

Een week later en 50 euro lichter, ik haal dat ding op, harry heeft n nieuwe lens in mn speler gezet, ik blij: "hoera, ik kan weer plaatjes draaien, bedank harrie!" Kom ik thuis, que de eerste plaat en dat ding flipt alweer. Na ff klooien kom ik erachter dat het mogelijk met de jog te maken heeft (als ik m laat spelen zonder eraan te komen gaat ie best redelijk, zodra ik probeer te mixen flipt ie...

Kben meteen maar terug gegaan naar die zaak, maar ze waren al gesloten... kben nu dus vrij pissig op die gasten (hoe komt het in je bolle harsens op om er gewoon n nieuwe lens in te zetten zonder eerst te kijken waar het aan ligt? )en ik baal dat mn cd-speler het niet doet en ik dus niet kan draaien...

De doos is hoogst waarschijnlijk nergens meer te vinden (verloren gegaan bij verhuizing), garantie bewijs idem dito (als die er uberhaupt nog op zit, na twee jaar en opengemaakt door harry...)

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? ik zal u eeuwig dankbaar zijn!

PS: ja, volgende keer koop ik netjes mijn speler bij new-line happy :)
DajStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2006
Laatste: 9-6-2008
Berichten: 12
4-3-2006 19:46
Dat klinkt als dit probleem. Dus als je de behuizing aanraakt dat het dan werkt alsof je de jog aanraakt... Zie dat topic
JorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2002
Laatste: 8-3-2006
Berichten: 8
4-3-2006 19:58
volgensmij is dat het niet... hij skipt echt als n malle of hij blijft in n heel kort loopje hangen. Tis niet dattie ineens bend als ik aan de behuizing zit ofzo.
RickjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 22-6-2006
Berichten: 13
4-3-2006 23:47
Mijn beide axissen hebben dit probleem ook bij gebrande cd's. Het lijkt er op dat hij de cd niet snel genoeg in z'n geheugen geladen krijgt, waardoor hij bij scratchen, benden e.d. in de problemen komt. Gewoon afspelen van deze cd's gaat wel vrijwel zonder problemen inderdaad.
Dit is bij mij dus alleen met gebrande cd's want met originele gaat het prima. Ik heb trouwens al van alles geprobeerd qua merken cd's, brandprogramma's en snelheden, maar hij blijft het doen. Heb dus maar besloten om de axissen puur voor originele cd's te gebruiken en voor MP3 nog even te wachten op die nieuwe cortex spelers. Die lijken me hier er geschikt voor, hopelijk maken ze dat ook waar.
JorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2002
Laatste: 8-3-2006
Berichten: 8
5-3-2006 01:22
hmm, dat klinkt alsof er niet veel aan te doen is.... t gekke is dan dat de ene er geen last van heeft, maar de ander wel. Int begin had ik er ook geen last van, maar tis steeds erger geworden. Kzal morgen es proberen oftie het ook met originele cds doet.
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
5-3-2006 11:00
misschien een idee om toch maar een mailtje aan numark te sturen?
RickjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 22-6-2006
Berichten: 13
5-3-2006 11:24
Bij mij heeft hij het altijd gedaan met gebrande cd's en ook beide spelers doen het. Ik heb een type 9CR-a en een 9CR-c
JorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2002
Laatste: 8-3-2006
Berichten: 8
5-3-2006 12:23
kheb het net ff met een originele cd geprobeerd en dat geeft hetzelfde probleem. Tis trouwens ook geen Axis-9CR, maar een "normale" axis-9. Op een ander forum werd gezegd dat het mogelijk aan het loopwerk kon liggen...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
6-3-2006 16:05

Rickje schreef:

Ik heb trouwens al van alles geprobeerd qua merken cd's, brandprogramma's en snelheden, maar hij blijft het doen.
KSS-213C loopwerkje in de Axis-9 kan PRIMA overweg met goede CD-R discs. Kijk ook eens naar je brander (er is heel wat SHIT te koop op deze wereld) en lees de VELE topics hierover in ons forum eens door.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RickjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 22-6-2006
Berichten: 13
6-3-2006 16:45

Dré schreef:

KSS-213C loopwerkje in de Axis-9 kan PRIMA overweg met goede CD-R discs. Kijk ook eens naar je brander (er is heel wat SHIT te koop op deze wereld) en lees de VELE topics hierover in ons forum eens door.
Dat topics lezen kan het probleem niet zijn. Lees dagelijks zo'n beetje alle topics in Geluid en PC forum, gewoon uit interesse.
Ik geloof ook vast dat het niet aan de speler ligt. Een andere brander heb ik nog niet geprobeerd inderdaad. Maar welke brander garandeert mij dan dat het wel goed gaat, want ik heb niet echt zin om een een brander aan te schaffen en dan tot de conclusie te komen dat het geen verschil maakt.
Ik heb nu een NEC DVD-brander, die prima cd's brand voor in hifi-set, mn dvd-speler en m'n autoradio, maar dus net niet goed genoeg voor de Axis helaas, aangezien hij ze wel normaal afspeelt, maar er dus verder niks mee kan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)