Forum > Licht

Probleem met Lc 2412

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Paul silverwaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2005
Laatste: 1-1-2006
Berichten: 3
13-12-2005 23:16

Joost schreef:

Even om niet het zoveelste topic te openen over de LC2412:

Ik heb een klein probleempje met de tafel en wou even wat andere gebruikers erover horen of die met hetzelfde probleem huizen.
Als ik een chase op parren heb of een memory onder de B preset bank, dan heb ik als alle faders dichtstaan (behalve A,B en main) een 'lek'. Mijn (T4)parbalken staan zichtbaar gedimd. Op de tafel zijn de ledjes van de desbetreffende kanalen net gedimd te zien. Zodra ik de B schuif op nul zet is het weg. De memories en CTM's lekken dus op een 1 of andere manier. Heb de nieuwe software dr al op maar met de oude was het ook al zo...

Iemand tips/ideeen?
Het is niet het einde van de wereld maar wel storend sad :(

Groeten Joost
HE HE....
eindelijk iemand die het zelfde probleem heeft.. ik ben dus niet gek.
ik heb het met een 3 tal tafels uitgeprobeerd, en allemaal het zelfde probleem.
ik heb mijn tafel nu ter reperatie aangeboden, en een leentafel terug gekregen.
maar ook deze weer het zelfde probleem.
geen idee wat het is, mischien de referetie spanning van de ADC te laag, maar dit is maar een gooi.
ik wacht het af wat het gaat worden, al heb ik wel het gevoel dat ze dit nooit kunnen oplossen.
tenzij behringer er mee gaat bemoeien. maar we zien wel.

Als ik wat weet laat ik het direct horen.
dus....
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
13-12-2005 23:20
heb ook hetzelfde probleem, wel lastig als er een strobo ophangt die dan om de zoveel tijd weer een ongepaste flits geeft. Alleen bij een full erase van het tafeltje is het weg.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
13-12-2005 23:42
Op een MA heb ik nergens last van :P
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
13-12-2005 23:59
Dit gaat ook niet over een MA, maar over de Eurolight.

Godzijdank ben ik dus ook niet de enige die last heeft, het viel mij ook al op dat mijn 2 scans (toen ik er nog 2 had) ook raar deden op de eurolight als de parren een chase afliepen via B (memory). Scans gingen vanzelf aan, shutter ging op 99%, kleuren kwamen uit het niets, etc.

Bugje van de tafel dus, en ik elke keer maar opnieuw programmeren om er zeker van te zijn dat ik geen fout gemaakt had...
Vergeet niet te lachen
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
14-12-2005 00:00
Goh dacht echt dat we het over een MA hadden sneaky :V
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
14-12-2005 10:48
Veel tafeltjes in de budget prijsklasse maken wel eens foutjes bij het uitlezen van de faders. Bij conventioneel licht is dat niet zo'n ramp (vaak heb je het over de waardes kleiner dan 1%) maar bij intelli's e.d. kan het behoorlijk super vervelend zijn. De frequentie van de uitleesfout is ietwat afhankelijk van de snelheid waarmee de faders bewogen worden (dus "if all else fails" zou je daar nog eens naar kunnen kijken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Paul silverwaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2005
Laatste: 1-1-2006
Berichten: 3
18-12-2005 14:36
wel eens een foutje??? gewoon altijd het zelfde probleem.
en wat bedoel je met If else fail? duiken we C++ in?
zal eens een mailtje schrijven aan de heren van Behringer. mischien is het daar een bekend probleem.
dus....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-12-2005 17:57

paul silverwave schreef:

en wat bedoel je met If else fail?
If all else fails - Als alle andere mogelijkheden falen
Light Image
ArieGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2003
Laatste: 16-7-2007
Berichten: 13
3-2-2006 13:43
Ook net een LC2412 aangeschaft. Zelfde probleem.
Als er niets geprogrammeerd is, niks aan de hand. Maar zodra je een preset programmeert heb je de poppen aan het dansen.
Als je een preset/memory oproept dmv flashbutton of fader, wordt naast de preset waarde op alle DMX kanalen een waarde gegenereerd. Lijkt inderdaad op PreHeat maar dan wel zo'n 25%. De enige manier op dit op te lossen is naar een lege bank te gaan en daar een memory te selecteren (een lege dus). Zodra je echter weer teruggaat naar de geprogrammeerde bank en een memory selecteerd heb je je probleem weer terug.
Wat mij ook opviel is dat in sommige gevallen de Bank Down button niet werkt voor een seconde of 5.
Firmware is: 01.06.01, lijkt de laatste versie.

Gr, Arie
ArieGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2003
Laatste: 16-7-2007
Berichten: 13
9-2-2006 15:48
Vanochtend met Behringer gesproken. Blijkt een bekend probleem. De onderste faders (Memory faders)komen niet helemaal op 0 dus blijft er een DMX waarde staan op de geprogrammeerde DMX kanalen.
Hun antwoord is simpel... terug naar de dealer en hopen dat die er een heeft die er geen last van heeft.
Vanmiddag 7 stuks uitgeprobeerd bij een dealer in Rotterdam (Feed....). Allemaal hetzelfde dus.
Lijkt erop dat er een nieuwe batch is gemaakt met inferieure onderdelen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)