Forum > Geluid

Pioneer doet mee aan I-Pod hype?

(90 reacties. Pagina 9 van 10)
Moderator(s): Dré
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
29-1-2006 13:26

Dré schreef:

Solid state geheugen gaat zo snel dat we over 5-10 jaar terugdenken aan die tijd dat we nog handmatig geluidsdragers in een apparaat moesten stoppen.

Gewoon een 100GB USB stick in je broekzak, inpluggen in het systeem van de toko in kwestie en gaan met die kiwi ;-)
Zoiets dus :)
En ik hoorde dat het goed klonk..
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-1-2006 16:46
Ergens zal het toch wel ophouden denk ik...wat kun je nu met een stick van 10 gb. Een dj heeft echt geen playlist waarvoor hij zoveel 1000 nummers nodig heeft. De meeste dj's hebben zo'n 150 nummers bij, en that's it. Weet jij welke nummers je dan wilt luisteren als je ff een muziekje op wil hebben? Reken maar eens uit hoeveel uur muziek je kwijt kunt op 10 gb;) Ik heb nu een mp3 speler van 1 gig, en dat vind ik (voor mezelf) zeker wel genoeg. En zoals al eerder gezecht is het exclusief hebben van iets dan verdwenen. Iedereen kan gewoon alles voor een paar pleuro downloaden en op dat ding flikkere, inplaats van eerst een draaitafel te kopen en er dan nog is platen van 8 euro per stuk te kopen. Niet dat dat nou weer zo goed is, maar dat is weer het andere uiterste;)
*Quukske*
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-1-2006 20:35

Patrick van Vugt schreef:

De meeste dj's hebben zo'n 150 nummers bij, en that's it.
De vinyl-dj's die ergens binnen hoppen voor een dance-setje van een uur misschien, maar alle anderen (dj's die een hele avond draaien, dance of allround) hebben er honderden tot duizenden bij zich. In mijn geval, pakweg 600 cd's voor een hele avond, waarvan het grootste deel verzamelaars, gaat om duizenden nummers.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-1-2006 22:23

Sylvia schreef:

Patrick van Vugt schreef:

De meeste dj's hebben zo'n 150 nummers bij, en that's it.
De vinyl-dj's die ergens binnen hoppen voor een dance-setje van een uur misschien, maar alle anderen (dj's die een hele avond draaien, dance of allround) hebben er honderden tot duizenden bij zich. In mijn geval, pakweg 600 cd's voor een hele avond, waarvan het grootste deel verzamelaars, gaat om duizenden nummers.
Dat noem ik platen selecteren;) ik (en vele andere) hebben geen zin om met 300 platen te gaan zeulen. Maar je het idd wel gelijk als het om cd's gaat. Gelijk een goed voorbeeld van het verschil. 600 waar je erg trots op bent, of 1 stom stuk plastic...
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
30-1-2006 13:12
En ik altijd maar denken dat je trots kon zijn op je COLLECTIE. Goh wat dom van mij... Je kunt alleen trots zijn als de collectie bestaat uit veel losse stukken plastic en papier.

De logica...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FirestarterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2004
Laatste: 27-6-2006
Berichten: 5
2-2-2006 01:32
Ik heb liever vinyl dan cd's. Ik ben nog echt een newbie qua dj'en..maar je moet ergens beginnen..ik heb nu in een half jaartje al bijna meer platen dan cd's op me kamertje staan. En ik ben meer trots op mijn platen dan op mijn cd's omdat ik vind dat vinyl iets extra's heeft. Mja moeilijk te omschrijven maar dat vind ik gewoon zo.
Een mixer kan meer dan alleen milkshakes maken!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-2-2006 02:14

Firestarter schreef:

En ik ben meer trots op mijn platen dan op mijn cd's omdat ik vind dat vinyl iets extra's heeft.
Ach, vinyl is nostalgie. En elke keer weer een kunst om dat naaldje in de juiste groef te krijgen. (Popmuzik double groove wink ;) ) Bovendien de spanning .... slaat hij over of niet.
Cd's geven dat "gevoel" niet.

Maar uiteindelijk is een goed gevulde hardeschijf met je totale collectie het mooiste wat er is.
Natuurlijk zal je dan teveel muziek bij je hebben, maar liever te veel, dan nee verkopen.

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-2-2006 02:51

Firestarter schreef:

Ik heb liever vinyl dan cd's. Ik ben nog echt een newbie qua dj'en..maar je moet ergens beginnen..ik heb nu in een half jaartje al bijna meer platen dan cd's op me kamertje staan. En ik ben meer trots op mijn platen dan op mijn cd's omdat ik vind dat vinyl iets extra's heeft. Mja moeilijk te omschrijven maar dat vind ik gewoon zo.
Totdat die zooi wel erg veel ruimte gaat vreten, je dure plaatjes wel erg beroerd gaan klinken door slijtage, je weer een weekend op pad moet met een tas van pak hem beet 30 kilo en en g*ddorie net op die ene plaat een dikke kras zit als je hem wil draaien....

Vinyl is kwetsbaar, een medium wat het hardst van alle gebruikte media slijt en het is nog eens stervensduur ook..... tis maar net hoe gek je bent om het nog te blijven kopen zeg ik altijd maar.

Overigens koop ik zelf ook nog wel redelijk wat vinyls hoor. Niet meer zo veel als vroeger maar een 150 tot 250€ gaat er maandelijks nog wel doorheen. Gelukkig heb ik een adverteerder op de website die in de vinyl handel zit dus dat scheelt me dan weer een mooi beetje. ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-2-2006 13:11
Ik ben helemaal gestopt met vinyl kopen en alles staat nu bij mijn huisgenoot die ook sl's heeft en ik heb hem mijn Dateq maar even te leen gegeven ook. Heb zelf een midi controller. Vinyl zal ik ook niet meer gaan kopen maar misschien nog wel een keer een leuke draaitafel om is een mixje mee te maken en wat te digitaliseren. Final scratch zou ik ook wel leuk vinden omdat ik met tt's mixen gewoon leuk vind, maar door alle nieuwe hardware die gaat uitkomen dit jaar weet ik niet of dat nou wel zo'n verstandig idee is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
20-2-2006 17:43
Even tussendoor:

Ik kwam dit opeens weer tegen:
https://www.geminidj.com/iseries_itrax.html

een gemini ipod mixer shut up :X , nagenoeg hetzelfde als de numark op de bediening v/d ipod na.
Ik snap niet dat ze nu nog met zo'n product gaan komen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)