Forum > Licht

Overstappen naar LED Parren

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
14-12-2005 12:40
Als je alle parren appart wilt besturen heb je een DMX tafel van 32 DMX kanalen nodig, een goedkope oplossing zou
een Showtec scanmaster of een showmaster 48. Nu lijkt me niet dat je een lichttafel op een drum kan aansluiten, heb je gelluk en heeft de band een keyboard dan kan je met Midi de lichttafel aansturen. Want de muziek functies van deze budget tafeltjes zijn niet echt zo supper.
exit night into LIGHT
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-12-2005 23:10
Wat je wel en niet kan met midi moet je wel uitzoeken.
Niet alle tafels hebben een zeer uitgebreide midi functie.

Martin.
kvm entertainment
BaetensbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2005
Laatste: 22-3-2006
Berichten: 8
23-1-2006 15:25

Hajo schreef:

[Ik post het maar even hier, maar het zou ook in een apart topic kunnen. schreef:

Een collega van mij heeft voor zijn band 8 ledparren in zijn bezit. Een showtec-model, met vier DMX-kanalen.

Hij zoekt hiervoor een geschikte stuurtafel. De bedoeling is dat hij de lampjes kan laten knipperen en van kleur kan laten veranderen middels een automatisch programma. Hij speelt namelijk zelf de drums, dus een lichtpik is er niet.

De verwachting is op dit moment NIET dat er nog conventionele parren of intelligent licht bijkomen.

Nou heb ik zelf niet erg veel ervaring met het licht - dat wil zeggen, ik kan overweg met een dj-mingle, maar daar bestuur ik alleen conventionele parren en switchpacks mee.

Ik vermoed dat ik mijn collega een tafel zou moeten adviseren die eigenlijk bedoeld is voor intelligent licht, zoals bijvoorbeeld een scanmaster. Wie kan wat suggesties doen?

Oja, het budget ligt ruwweg tussen de 100 en de 500 euro.
Als het alleen maar om het knipperen gaat kun je LED parren (bijvoorbeeld de Showtec) met DMX-kabel met elkaar verbinden en de eerste master maken (sound to light). Zo bespaar je een lichttafel en moeilijke instellingen.
DevotionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 93
26-1-2006 00:00
Lekker nuttige post shut up :X

Dan zal ik nog maar iets nuttigs toevoegen:
Wij hebben inmiddels een led RGB par staan, dit voor te testen. Of je de par64 of par56 versie van showtec hebt maakt niet uit. Op allebei de versies zitten evenveel leds gemonteerd.
Nu moet ik zeggen der komt echt een enorme bak licht uit. Als je wit erop hebt is gewoon niet normaal. Een normale par van 300w valt dan echt helemaal weg. Nu moet ik wel zeggen dat de kleur rood en congo iets minder is maar de rest van de kleuren kunnen zeker meedoen met conventionele par56 (300w).
Verder gebruiken ze 4 DMX kanaaltje. 1: Automatische flits en kleuren proggies, 2: Rood, 3: Groen, 4: Blauw.
Als er nog geintreseerde zijn dan wil ik wel wat foto-tjes schieten, misschien leuk voor ook de bundel even te zien in een met wat rook aangepaste lucht ???
MötterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2004
Laatste: 24-1-2007
Berichten: 3
26-1-2006 15:30
Ik zou wel een paar van die fototjes willen zien als
dat niet te veel moeite is.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
26-1-2006 15:33
Ik wil ook wel foto'tjes zien, graag ook naast een "echte" par56 300watt!
Waar zit de cut op dit apparaat?
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
26-1-2006 16:50
Heel graag een paar fotojes! Zelf heb ik in het kader van m'n opleiding, een half jaar research/analyse werk/onderzoek gedaan naar het hele ledgebeuren. Uiteindelijk hebben we er een bedrijf voor op poten(studentonderneming) gezet. Het bedrijf exploiteerd led-verlichting op de zakelijke markt, en dat dan weer in een totaal pakket. Je moet je dus voorstellen dat er een compleet lichtplan voor een compleet nieuw gebouw (in welke identiteit dan ook) of bestaand gebouw wordt opgesteld. Daarnaast wordt de hele levering verzorgd etc. etc.

Algemene conclusie was toch wel, dat LED zéker de toekomst is en momenteel al erg veel terrein wint. Ook op het professionel vlak is er een enorm steigende lijn, en daar bedoel ik dus ook kantoorverlichting, showroom verlichting etc. mee. Kansen genoeg, maar een goed stuk promotie is nog wel bittere noodzaak om het hele gebeuren onder ogen van mensen te krijgen! "Huiverigheid" moet er eerst uit, harde bewijzen en demo's kunnen daar sterk aan bijdragen.

Op een ondernemersbeurs waar wij stonden, hebben we aan de hand van een standaard halogeen pitje EN een ledversie daarvan (exact in hetzelfde jasje gestoken) gedemonstreerd hoe het nou eigenlijk echt werkt. Mensen willen het zien/voelen/proeven! Iedereen met de handjes voor de lampjes, wat bij het halogeenpitje van korte duur was, bij het ledlampje snapten ze er niks van;-)

Onze marketingkreet (tevens de naam van het bedrijf): Leds Do It!
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
DevotionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 93
27-1-2006 00:32
Ik zal vrijdag of zaterdag avond als ik moet werken even een paar foto's schieten.
Trouwens voor de nieuwe zaak waar we aan bezig zijn, zijn led movingheads besteld.
De bestelling is buiten mij om gegaan ik weet dus op het moment even niet welke.
Zodra deze binnen zijn zal ik hier ook het een en ander beeld materiaal van verzamelen in combinatie met andere scans/movinghead en parretjes.
DevotionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 93
29-1-2006 16:01
Is me niet gelukt afgelopen weekend. Waren een paar artiestjes geboekt dus dan is er iets meer te doen dan normaal. Hierdoor helaas geen tijd meer gehad om wat foto's te schieten.
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
1-2-2006 11:45
volgende week gaan we met led mov. heads werken.. zal een paar fotos nemen!

Gr,
Rutger

Terug naar forum Reageer (zonder quote)