Forum > Licht

DMX Paneel

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Dj merinosStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 22-8-2011
22-5-2005 22:13
1 x bewerkt. Laatst door Dj merinos op 22-5-2005 22:19
Hallo,

Ik ben op zoek naar een dmx paneel maar ik wil ineens een goei prijs/kwaliteit paneel.
het moet voorlopig nog niet veel aansturen enkel scanners en Super Zts later ook moving heads... maar het is de bedoeling dat er nog bij komt. het moet geen pars kunnen aansturen want dat gebruiken we liever niet.

nu hebben heb ik al eens gedacht aan de sm1612 maar ik heb er toch mijn gedacht bij daarom zou ik graag weten welk paneel beter is +-max prijs 300€ (ik weet ook dat je voor 300€ niet HET prof materiaal hebt maar toch wel iets degelijks denk ik)

zelf ben ik deze al tegen gekomen www.new-line.nl/v/3623 maar of hij dus beter is weet ik niet

en deze: www.new-line.nl/v/12271

of nog een ander advies iemand?.

dank bij voorbaat
Revolution Rental
StekelvarkeStandaard Lid
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
22-5-2005 22:16
die moet je niet voor scans gaan gebruiken, gebruik de zoekfunctie van dit forum en lees warom niet.
gewoon een scanmaster3 of een jb sm 1612(2 dezelfde producten) of als het wat duurder moet een martin freekie maar die komt boven de 300euro.

edit:die nieuwe scanmaster 2 MkII ziet er ook leuk uit en heeft wat extras zodat je er onmiddelijk eeen usb dj light kunt op aansluiten. ook zijn er hier 12chases te proggen ipv 6
exit night into LIGHT
VieroStandaard Lid
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 23-11-2024
24-5-2005 11:51
Heb gehoord dat sm1612 kut is om live in te grijpen. scanmaster 2 mss?? of als je software kan kopen: Daslight (500 eurokes). is zeer goed voor scans!! (en heeft een zeer grote library, over de 400 toestellen...
Fun is serious business!
StekelvarkeStandaard Lid
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
24-5-2005 16:00
scanmaster 1,2,3 en de sm1612 zitten ongeveer alemaal hetzelfde in elkaar. ik vind live ingrijpen geen probleem. gewoon op de knop van een fixture drukken en een fader bewegen en je herbt manueel ingegreben wat wel kut is dat er maar 6 chases te proggen zijn(scanmaster 2 MK2 zijn het er 12) dus daslight is idd een betere optie maar wel duurder 500+kosten van pc, scherm,..
exit night into LIGHT
VieroStandaard Lid
Sinds: 10-11-2004
24-5-2005 16:56

stekelvarke schreef:

scanmaster 1,2,3 en de sm1612 zitten ongeveer alemaal hetzelfde in elkaar. ik vind live ingrijpen geen probleem. gewoon op de knop van een fixture drukken en een fader bewegen en je herbt manueel ingegreben wat wel kut is dat er maar 6 chases te proggen zijn(scanmaster 2 MK2 zijn het er 12) dus daslight is idd een betere optie maar wel duurder 500+kosten van pc, scherm,..
is wel waar, maar meesten hebben al pc... wink ;) ikzelf zou ofwel voor de scanmaster 2 gaan, of, indien het budget er is daslight
Fun is serious business!
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
18-1-2006 09:50

stekelvarke schreef:

wat wel kut is dat er maar 6 chases te proggen zijn(scanmaster 2 MK2 zijn het er 12)
Wat houden die chases in? Het aantal scans dat je erop kwijt kunt of zo?
Hoe zit het eigenlijk met de banken, zijn dat een soort opslag plaatsen waar je verschillende programma's in op kan slaan? en hoe bestuur je die dan?
Ik heb 8 parren, 4 scans en 2 martin destroyers. zijn deze allemaal makelijk te besturen met dit paneel, zijn bijv. parren en de destroyers ook onder te brengen in de fixtures?

Ben nog niet echt thuis in de "scan" tafels dus vandaar deze vragen...
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
18-1-2006 10:02
Doe dan meer eens wat leeswerk, er is echt wel wat te vinden op het forum.

Een "chase" is gewoon een mooi woord voor een looplicht, kortom een aantal stapjes (stapje=scene) met verschillende lichtstanden achter elkaar gezet.

Een "bank" is een pagina op een lichtstuurtafel en wordt door sommige fabrikanten dan ook wel "page" genoemd. Bijvoorbeeld als een tafeltje 12 faders heeft en 3 banks (banken?) dan lijkt het dus net of de tafel 36 faders heeft: iedere bank onthoudt zijn eigen stand van de faders. Dit bespaart ruimte en kosten (maar maakt het lastiger om snel in te grijpen: je moet eerste de juiste bank selecteren).

Wil je knap scans én parren sturen dan zal je heel wat meer geld moeten uitgeven dan wat zo'n Scanmaster kost. Persoonlijk vind ik een Scanmaster al kl... voor de taak waarvoor hij bedoeld is: scans sturen. Dat omdat hij een aantal essentiële eigenschappen mist die een goede scantafel wel heeft. Laat staan dat je ook nog parren moet sturen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JwiellersenStandaard Lid
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
18-1-2006 10:24

Victor schreef:

Doe dan meer eens wat leeswerk, er is echt wel wat te vinden op het forum.

Een "chase" is gewoon een mooi woord voor een looplicht, kortom een aantal stapjes (stapje=scene) met verschillende lichtstanden achter elkaar gezet.

Een "bank" is een pagina op een lichtstuurtafel en wordt door sommige fabrikanten dan ook wel "page" genoemd. Bijvoorbeeld als een tafeltje 12 faders heeft en 3 banks (banken?) dan lijkt het dus net of de tafel 36 faders heeft: iedere bank onthoudt zijn eigen stand van de faders. Dit bespaart ruimte en kosten (maar maakt het lastiger om snel in te grijpen: je moet eerste de juiste bank selecteren).

Wil je knap scans én parren sturen dan zal je heel wat meer geld moeten uitgeven dan wat zo'n Scanmaster kost. Persoonlijk vind ik een Scanmaster al kl... voor de taak waarvoor hij bedoeld is: scans sturen. Dat omdat hij een aantal essentiële eigenschappen mist die een goede scantafel wel heeft. Laat staan dat je ook nog parren moet sturen.
OK das duidelijk, het is dus niet aanteraden, maar het KAN wel!?
-bart-VIP Lid
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
18-1-2006 15:54
In theorie zou je er 8 rgb ledpanelen,8 t4 dimbarren, 8 atomic strobes, 2 rookmachines, 4 ledtubecontollers, 8 scans, 4 movingheads kunnen aan sturen, en elk dmx kanaal afzonderlijk kunnen bedienen. Praktisch gezien ... sneaky :V
Petty materialists!
JopEx Lid
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
18-1-2006 18:20

Victor schreef:

Dit klopt niet helemaal. Een bank is een plek waarop je oa bij de sm1612 (en alle andere goedkoopie controller) 8 scenes kunt opslaan.

Daslight kost overigens ongeveer 350,- euro. (neem contact op met je lokale leverancier) Dasligt is 1000* beter dan een sm1612 oid dus ik zou als het kan daar zeker voor gaan. Let wel dat je een > pIII 800 nodig hebt.
MB Audio systems

Terug naar forum Reageer (zonder quote)