Krachtstroom: klopt dit?
(34 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-4-2003 Laatste: 18-10-2015 Berichten: 1016 | 3-7-2005 10:57 |
Maar dit geld dan alleen voor smeltzekeringen? of ook voor automaten? | |
Waar zit de cut op dit apparaat? | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 3-7-2005 10:59 |
ik dacht dat automaten met een bi-metaaltje werken. die wordt dus ook steeds warmer, en op een gegeven moment klapt-ie eruit. ik zal binnenkort eens een automaat openmaken, ben wel eens benieuwd hoe dat precies zit. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
Dj mikkieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-1-2003 Laatste: 30-5-2009 Berichten: 406 | 3-7-2005 11:03 |
Mijn verhaald geld zeker voor smeltzekeringen... Bij automaten hangt het ook nog van de karakteristiek af... | |
schnappi??? | |
DewazigeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-3-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 318 | 3-7-2005 11:14 |
Een automaat werkt inderdaad met een bimetaal, deze zorgt voor de overbelastingsbeveiliging, die warmt dan op, trekt krom en zet een mechanisme in werking die de spanning uitschakeld. Dit uitschakelmechanisme zit ergens anders in de automaat en is vaak ook voorzien van een "blusmechanisme" om vlambogen bij uitscakelen een beetje onder controle te houden. Verder is in een automaat ook een magnetisch afschakelmechanisme, deze beveiligt de installatie tegen kortsluiting omdat dit sneller werkt dan een bimetaal die eerst op moet warmen. In principe is de magnetische component een electromagneet die bij een bepaalde waarde een palletje aantrekt en zo weer hetzelfde schakelmechanisme bedient. @martijn Als je nu de automaat openmaakt dan moeten de verschillende onderdelen wel te herkennen zijn. | |
Lost in Music | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 3-7-2005 15:00 |
zal er ook foto's van maken, altijd leuk om te zien. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
CalipsoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2004 Laatste: 6-10-2024 Berichten: 506 | 3-7-2005 15:12 |
martijn schreef: zal er ook foto's van maken, altijd leuk om te zien.dus heel graag (word er erg nieuwsgierig naar) | |
wat een onzin in dit vak | |
TjeerdwoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-7-2005 Laatste: 28-2-2008 Berichten: 5 | 14-1-2006 20:26 |
Ik heb, door verschillende topics te lezen, inmiddels redelijk wat kennis over krachtstroom ´opgelopen´. Maar er is nog (hopelijk ) één ding wat ik niet helemaal snap: De drie fasen bij krachtstroom; zitten die elk op een aparte zekering of zijn die op een of andere manier verbonden of ´praat ik nu poep´ Want tijdens een voorstelling bij mij op school vloog een keer een gedeelte van de, op één dezelfde krachtstroom-aansluiting aangesloten, apparatuur eruit. Kan iemand mij dit A.U.B. nog even uitleggen? | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 14-1-2006 20:28 |
Elke fase in een CEE (de rode plug) is apart afgezekerd! | |
Vergeet niet te lachen | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 14-1-2006 21:15 |
Dj Mark schreef: Elke fase in een CEE (de rode plug) is apart afgezekerd! | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 14-1-2006 21:19 |
Ohja? en klopt. Of bedoel jij de zekeringenkast die binnen 2 meter van de voordeur zit? Daar kom je ze ook nog wel eens tegen dat ze onafhankelijk van elkaar gezekerd zijn. | |
Vergeet niet te lachen |