Forum > Newbie Forum

belichting in een 5 op 3m ruimte

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
7-1-2006 19:25
Pak gewoon een 3 of 6 kanaals lichtorgel en een 20 watt strobo-ding en je bent er al.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
7-1-2006 19:35
Even serieus jongens. Laat de TS eerst even een budget noemen...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
7-1-2006 19:38
Ik bedoelde er mee te zeggen, wees zelf eens kreatief en je kan met een heeeeel klein budgetje (zoals de ruimte zelf laugh :D ) een heeeel leuk sfeertje maken..

Verf de hele boel zwart met latex muur verf, dan kan je met verlichting veel meer doen. Witte of lichte kleuren op muren en wanden reflecteren het licht te veel waardoor je TE VEEL verlichting zal hebben...

Ik heb in '99 een expositie gemaakt in een ruimte van 3x4 meter met veel knipperend licht (exploties) en dat kon alleen door alles,maar dan ook werkelijk alles, zwart te verfen...

Airborne Museum Oosterbeek bij Arnhem, expositie van de "Nachtelijke oversteek van de Rijn bij Rheden" wat werkelijk gebeurt is in de 2e wereld oorlog.
Groepen Poolse militairen die de rivier overstoken en daarbij aan de andere kant beschoten werden door de Duitsers.

Alles met licht en geluids effecten in een kleine ruimte!

Je moet gewoon kreatief zijn!

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
7-1-2006 19:41

pascal schreef:

Airborne Museum Oosterbeek bij Arnhem, expositie van de "Nachtelijke oversteek van de Rijn bij Rheden" wat werkelijk gebeurt is in de 2e wereld oorlog.
Groepen Poolse militairen die de rivier overstoken en daarbij aan de andere kant beschoten werden door de Duitsers.
Heb jij dat gedaan? Best creatief gedaan in die (relatief) kleine ruimte!
HJCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 4-2-2006
Berichten: 12
7-1-2006 20:10
mja... kreatief zijn is makkelijk als je er wat van af kent wink ;) maar euhm... kheb een klein lijstje gemaakt, maar weet niet of het wel degelijk spul is ? graag jullie mening.

Antari F-80Z - €39
Eurolite PAR-30 spot - €60
Omnilux Spare Lamp PAR-30 Spot - €24
colour-foils - €9
Botex DM-16 DJ Mingle - €169
Botex DDP-405 - €129
Eurolite Light Effect Zic-Zag Z-20 C - €39
€469 totaal
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
7-1-2006 20:15
Kan er iets mooier van maken, met een kleinere prijs, denk ik zo...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
HJCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 4-2-2006
Berichten: 12
7-1-2006 20:19
mja... ik weet niet welke opties er nog zijn, want zoals ik al zei... ik ken er zo goed als niets van af, daarom ook dit topic shocked 8O als je nu een sugestie gaf die goedkoper en beter is? nou, dan ben ik verder geholpen.

en de grootste koste zitten in de dimmer en de switcher sad :( mss dat er ander merken zijn die goedkoper zijn maar toch degelijk van kwaliteit ?
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
7-1-2006 20:33
Ja dat heb ik samen met een vriend van mij gedaan.

De bedoeling was dat dit 3 maanden geexposeerd zou worden, uiteindelijk is dit 9 maanden geworden.

Je moet je voorstellen;

De ruimte die was 3x4 m, daar lag een 'opvoudbare militaire boot' waar ze daadwerkelijk de overtocht mee gemaakt hebben.
Tevens 3 "etalage" miliaire poppen, kunstmatig water wat golfde...jaja..
We hadden een kunstmatige oever gemaakt met natuurlijk materiaal gras,zand,stenen.
Maar, het moeilijkste was op de achtergrond moesten explosies te zien zijn die in de 'verte' toen zichtbaar waren. Ook moet er 'lichtspoor minutie' nagebootst worden wat ik voor elkaar had gekregen met een rode LED laser en een spiegelmotor met een blokje hout en vier geplakte spiegels erop.
De explosies waren oven lamjes van 15 watt met wat schapenwol erover heen aangesloten op een lichtorgel die weer reageerde op een zelf in elkaar gemixte cd met knallen en geschut erop.
Deze ruimte was gescheiden door een plexiglas wand waardoor de bezoekers niets konden slopen.
De ruimte waar de bezoekers stonden hoorde je het gekabbel van de rivier en wat nacht geluiden.
De knallen en donders werden door een dolby digital set van JBL weergegeven.

Om diepte te krieeren hebben we vanaf de bezoekers kant tot aan de achterwand zwarte kaasdoek gespannen en een tussen ruimte gehouden van 50 cm tussen het doek en de achterwand waar de lampen gemonteerd zaten tegen de achterwand. Deze lampen waren, flikker laugh :D kaarsjes, ovenlampjes, kleurfilters, schapenwol om de explosies te krieeren en om niet de gloeidraad van het lampje te zien.

Permanente rookmachine die een nevel over het water maakte..
Ventilatoren die zeil als water liet golven..
Een LaserCrab die 'lichtspoor minutie' nabootste..
Diverse gloeilampen...
Lichtorgel....
Timer schakelaar die de rookmachine aanstuurde...
Timerschakelaars die alles 's ochtends en 's avonds aan/uit zette.......
Een hele hoop kabels en een hoop installatie uren.

Maar, wel een hele leuke ervaring en Nationale media attentie gehad!

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
HJCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 4-2-2006
Berichten: 12
8-1-2006 10:26
mmmm, pascal... heb er een nachtje over zitte denken. die kerstverlichting lijkt me ergens wel leuk.(4 the roof) maar die moeten dan ook weer gestuurd worden.
maar ik snap dat switch en dim gedoe nog niet... dimmen is aan en uit lijkt me... en switch een ander lamp aan?

maar welk zorgt er nou net voor het uit en aan gaan van die parren bijvoorbeeld ? zodat ze op de beat "flikkeren" zeg maar. ik ben echt nog een noob in verlichting, I know. ik heb gisteren pas ontdekt wat een PAR is ashamed :$

verder van verlichting dacht ik aan enkel 1 of 2 mushroom toestanden ? maar ik lees net op een ander forum dat die maar 10 min aan een stuk kunnen functioneren. en dat ze dan uit moeten omdat die koeling niet perfect werkt. en dat is ook niet echt de bedoeling.

weet je iets gelijksaardig dat gewoon full time kan draaien ? en binnen een budget van 500 euro past?

nuja, verlichting in men kop is dus nu :
- kerstverlichting om het dak mee te belichten (moet aan en uit flikkeren op de beat)
- 1 of 2 mushroom toestanden dat full time kan draaien
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 230
8-1-2006 11:26
Een mushroom geeft erg veel licht voor zo'n kleine ruimte, ik zou eerder kijken voor een wildmoon/jb systems dynamo en hierbij dan een paar 100W parren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)