Forum > Newbie Forum

Speakers kapot?

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
22-5-2003 13:51

Mike Hail schreef:

Mijn waardige excuses Eric. Ik lees nogal vrij langzaam en jij reageerde intussen al. Kon er niks aan doen. Laten we even 1 ding vooropstellen dat iedereen een steentje probeert bij te dragen aan dit forum en dat we toch allemaal zo snel mogelijk een antwoord willen geven en ook zo goed mogelijk.

Als we nu allemaal zo kortaf gaan reageren heeft het allemaal toch geen zin om nog te reageren. Ik zeg ook niet dat jou omschrijving niet klopt maar ik had je aanvulling nog niet gezien. Kan toch gebeuren of niet?
Je sprak over onkundigheid terwijl je er zelf naast zat, daarom voelde ik me toch wel heel ff op mijn teentjes getrapt. Je zal het waarschijnlijk op z'n speakerfreaks verwoord geweest zijn laugh :D Zand erover joh wink ;)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
Mike HailStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2003
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 10
22-5-2003 13:54
Hallo Fuzzy

Dat is zeker de hoorn (hoge tonen). Dit moet echt duidelijk hoorbaar zijn. Als je echt niks hoort dan kun je ervan uitgaan dat je hoorn kapot is. Als je hem los haalt dan moet je hem er zo uit kunnen pakken toch? Hier komt echt normaal gesproken een goed hoorbare toon uit. Ik heb voor mijn cerwin vega set een keer een nieuw membraam moeten halen (voor de hoorn) en was niet veel geld kwijt. Ik dacht iets van 23 euro. Vond ik niet zoveel. Doe ze het aan beide kanten niet? Anders zou je het verschil toch duidelijk moeten horen tussen de twee luidsprekers.

Dap mission laat zich ook stereo super goed gebruiken (heb ik uiteraard ook geprobeerd) Heb er nu twee zelfbouw subkasten op staan met 2 8 ohm speakers daarom heb ik hem gebrugd. Meet vermogen te krijgen over de speakers zodat de speakers genoeg krijgen. Daar is een heel eenvoudige vuistregel voor.

Maar de dap mission is een goede versterker voor het geld. Heb de mijne al opengeschroefd gehad (doe ik met alles wat ik nieuw koop)

Groeten Mike
Doe het met beleid....
Mike HailStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2003
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 10
22-5-2003 13:56
Ja Eric.

Kon er niks aan doen, maar als ik soms hier dingen op het forum lees dan heb ik echt zoiets van. JEMIG DENK EENS NA MAN. En tja bij jou was het net ff die druppel. Ik zelf zeg niet dat ik een genius ben, maar als ik soms dingen lees, maar ik denk dat jij soms het zelfde gevoel hebt! wink ;)

Zand erover. Hoop je nog eens te spreken op het forum.
Met vriendelijke groet Mike.
Doe het met beleid....
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
22-5-2003 14:00

Fuzzy schreef:

hmm, als volgens dit plaatje
...
dat de tweeter (horn) is (wat ik wel denk), dan komt er daar volgens mij geen geluid uit.

Althans ik hoor er geen geluid uit, maar moest er geluid uit komen, zou ik dat normaal gezien toch moeten merken...

de cruciale vraag is:

WAT NU?? razz :p
oeps, dan ziet het er niet zo goed uit nee... Tweeters gaan sneller stuk dan woofers door onkundig gebruik (men belast de tweeter zo erg dat het lijkt hard te gaan maar in feite vervormd het als de ziekte en op de duur is 't gedaan).

't Is een tweeter van Eminence heb ik gezien. Ik kan er echter niet veel over vinden op Europese sites.
Gaat je in elk geval toch flink wat geld kosten, want erg goedkoop is ie niet. Ik zal vanavond eens voor je zoeken of het diafragma vervangbaar is (eerst gaan werken).
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
FuzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 10-3-2004
Berichten: 16
22-5-2003 14:06
wow, zo weet ik toch al een stuk meer !

iedereen alvast bedankt voor de coole reacties en tips wink ;). zal deze middag ofzo even een speaker uit elkaar halen, dan zien we wel verder.
Mike HailStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2003
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 10
22-5-2003 14:06
shocked 8O Niet goed man!!!

Jemig ik heb het een en ander gevonden voor je, maar schrik niet.

www.speakerrepair.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=genem&Product_Code=PSD-2002

Lekker duur geintje. Je moet maar eens kijken op deze site (hoop dat het lukt zo).
Daar staan heel veel dingen van deze luidspreker op!!!

Met vriendelijke groet
Mike

Ps als je vragen hebt. Ik zit tot ongeveer half 4 op het net en dan pas morgen weer!
Doe het met beleid....
FuzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 10-3-2004
Berichten: 16
22-5-2003 14:24
de horn is dus zeker kapot, even het gaas voor de speaker er vanaf gehaald en me oor bijna in de horn gestoken, niks van geluid komt daaruit sad :(.
als ik dit zo zie, misschien is het beter om meteen nieuwe speakers te kopen?

dit is hetzelfde qua vermogen, en kost maar iets meer dan die nieuwe horn.
www.new-line.nl/v/5448
Mike HailStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2003
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 10
22-5-2003 14:34
Ligt eraan. De eminence die jij natuurlijk nu hebt is een kwalitatief een andere speaker dan de dap die je op het oog hebt.

Ga eens naar de betere PA zaak met de hoorn en vraag daar eens na wat ze kosten. Als de prijs die ze vragen hetzelfde is als 1 nieuwe speaker van dap, zou ik zeker geen andere speaker kopen maar gewoon de eminence repareren. Ik ben wel een dap freak geworden sinds ik de soundmate III set erbij gekocht heb, maar toch in die prijsklasse die jij te besteden hebt, zou ik kijken voor vervanging van diafragma.

Mike
Doe het met beleid....
Mike HailStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2003
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 10
22-5-2003 14:36
Heb je trouwens een foto van je speakers die je nu hebt?

Groeten Mike
Doe het met beleid....
JDStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 22-5-2003
Berichten: 2
22-5-2003 14:41
Waar woon je eigenlijk , misschien is er wel een zaak in de buurt waar ze die drivers hebben.

JD

Terug naar forum Reageer (zonder quote)