2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900
(172 reacties. Pagina 1 van 18)Moderator(s): Dré
Dj rabeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-6-2004 Laatste: 25-10-2015 Berichten: 108 | 26-11-2005 21:01 |
hallo, wij zijn hier al druk met de voorbereidingen van carnval, we hebben zelf een 2000watt aggregaat nu zijn we vanmiddag aan het testen geweest om te kijken of de aggregaat het wel aan kon. we hebben eerst een bouwlamp van 500watt aan gesloten toen hebben we een bouwlamp en dap palladium p-900 aangesloten dit liep allemaal goed geen problemen. toen hebben we de dap palladium p-1600 en een dap palladium p-900 aangesloten dit ging ook goed. toen hebben we voorzichtig geprobeerd de bouwlamp er ook er bij op te doen ook dit ging goed nu is mijn vraag: wat kan er gebeuren omdat de aggregaat maar 2000watt levert en wij er wel meer watt op hebben zitten of bekijk ik dit verkeerd en moet ik niet naar het aantal watt kijken van de versterkers. en wat kan er gebeuren als de versterkers in een keer uit vallen. ik hoop dat ik dit zo goed heb beschreven. (als de mood`s het een onzin topic vinden dan moge jullie hem wel verwijderen). al vast bedankt mvg mathijs | |
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT | |
Dj sjoerdStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-4-2005 Laatste: 18-7-2021 Berichten: 287 | 26-11-2005 23:09 |
dj rabe schreef: bekijk ik dit verkeerd en moet ik niet naar het aantal watt kijken van de versterkersgr sjoerd | |
tja wat zou ik hier nou neerzetten | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 27-11-2005 00:07 |
Je moet kijken naar de max. current draw. Dit is wat anders als uitgangsvermogens inderdaad, maar staat óók in de webshop vermeld. Dit is dan in Ampère's. Je zult dan zien dat je met je Palladium 900 dan al aan de 1840 Watt zit. Hoe dit kan op je aggregaat? Je versterker trekt bijna nooit het opgegeven vermogen, ik denk dat dat alleen voor zeer korte tijd getrokken wordt bij het inschakelen ofzo. Je aggregaat zal als het max. vermogen overschreden wordt mogelijk heel onregelmatig gaan lopen en/of afslaan. Als het goed is zullen je Palladiums bij wegvallen van de spanning automatisch in de protect springen. Echter heb ik al eens gehoord dat aggregaten hele gekke dingen kunnen gaan doen bij overbelasting. Hopelijk brengt dit je een beetje op weg, maar ik zou zeker nog even advies van een 'pro' vragen. Ik dacht dat forumlid Tiemen behoorlijk veel over aggregaten kan vertellen. Er zijn ook diverse topics over te vinden, waar misschien/waarschijnlijk ook wel wat voor je in staat. | |
DJ DelayStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-6-2005 Laatste: 5-6-2022 Berichten: 892 | 27-11-2005 00:42 |
Klopt inderdaad, zou je de 2 palladiums tegelijk inschakelen, dan gaat er waarschijnlijk iets verkeerd. Je moet kijken naar het opgenomen vermogen per versterker. Soms staat het achterop vermeld, maar ik heb het op de Palladium nog niet zien staan. Je kan ook even met een multimeter aan de gang, maar dit zou ik niet doen, omdat dit veel te onnouwkeurig is. Ik zou alleen alles even goed doorkijken, en hem vooral NIET overbelasten, want daar heb ik ook al heel vaak rare verhalen over gehoord! | |
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together! | |
Dj rabeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-6-2004 Laatste: 25-10-2015 Berichten: 108 | 27-11-2005 08:41 |
inderdaad als ik hem aanschakel dan loopt hij iets terug in toeren maar dat trekt ie meteen weer bij de versterkers springen nooit in de clip probeer ze daar atlijd onder tehouden. hartelijk dank voor de reacties, mvg mathijs | |
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT | |
MdkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2005 Laatste: 13-5-2016 Berichten: 161 | 27-11-2005 10:59 |
Wij draaien ook elk jaar met een paar versterkers op een net goede aggregaat. Tip: ga met een verlengkabel vanuit je aggregaat naar een stekkerdoos met een aan/uitschakelaar er op. Als de aggregaat dan pieken of dalen geeft heb je in 1 keer alles er uit. inplaats dat je naar een stekker loopt te zoeken. Ook moet je even een voltmeter er tussen zetten. Schakel je versterkers in en kijk dat het voltage veel zakt. Is dat zo dan moet je op gaan passen want vaakt zakt de aggregaat in zijn voltage als hij het niet meer trekt (vooral bij de wat oudere modellen.) Misschien is het overbodige informatie maar als je dit toepast voorkom je misschien dat je apperatuur na carnaval kapot is. En een voltage net iets boven de 230v komt vaak voor schrik daar niet van. | |
DJ DelayStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-6-2005 Laatste: 5-6-2022 Berichten: 892 | 27-11-2005 12:22 |
De meeste nieuwe apparaten zijn gemaakt voor 220-240 volt, en ik kom er nu zelf soms tegen met 220-250 volt. De oudere modellen zijn vaak wel 220-230, maar dit maakt vaak niet zo veel uit. Meestal staat het wel op de achterkant van het apparaat, kun je het zien. Dus let er wel op of hij niet boven de 240 uit komt, want dan moet je echt gaan oppassen! Je kan het beste alles op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging aansluiten, en die met het schakelaartje is ook een goed idee. Hoe meer je doet aan veiligheid, hoe beter het is! | |
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together! | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 27-11-2005 12:32 |
Als je aggregaat direct weer bijtrekt is er niet veel aan de hand volgens mij, dit is normaal. Een voltmeter is inderdaad altijd handig om er op aangesloten te hebben, maar je moet ook letten op het aantal Hertz. Je voltage mag maximaal 5% afwijken tijdens pieken en dalen. Een paar lekkere basdreunen kunnen overigens ook flinke dalen maken volgens mij, heb dit zelfs ook al wel eens gezien op het gewone lichtnet. (lag waarschijnlijk aan een opgerolde haspel die ertussen lag?)] Maargoed, een hoop van de informatie die ik je nu vertel staat zeker wel ergens anders op dit forum. Ik heb zelf namelijk een groot deel van die (beperkte) kennis die ik hiervoor gebruik vertel ook hier op dit forum opgedaan. | |
DJFretAccount Geblokkeerd Uit: Nederland Sinds: 24-11-2005 Laatste: 18-1-2006 Berichten: 30 | 27-11-2005 15:13 |
hallo, wij hebben wel eens een aggegraat aan grot gedraaid. Dit was een 2300 watt continu afgegeven vermogen aggegraat met hierop aangesloten 1 versterker plus mengtafeltje en cd-speler. De versterker had 4 speakers te voorzien van elk 300watt aan 8 ohm. of ook wel, 2* 800 watt 4 ohm was de versterker. (1600D) het geheel ging goed tot er inderdaad een beetje bass werd gedraaid. hiermee had het aggegraat moeite, heeft het 2 en een half uur volgehouden waarna hij wel doorliep maar geen vermogen meer afgaf! De spoel was kompleet verbrand!! Versterker sloeg gewoon in de protect. Maar het aggegraat was overleden. Dus deze kun je na een lange tijd ook aan gort draaien en niet alleen je versterkers, een beetje aggegraat is al snel veel duurder als een palladium versterker. | |
heb nog nix | |
Dj rabeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-6-2004 Laatste: 25-10-2015 Berichten: 108 | 27-11-2005 17:27 |
bedankt voor de reaties ik zal eens gaan meten, dat doe ik morgen wel even ik stuur met de versterker de volgende speakers aan: 2x dap rw-15 2x dap rw-18b maar zal morgen ook de aggregaat een uurlaten lopen met de muziek op vol vermogen kijk wat hij doet. dat de versterker even terug loopt in toeren is normaal dit doet hij ook bij een 500 watt bouwlamp dus dit lijkt mij niet erg. mvg mathijs | |
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT |