Forum > Muziek

dj tiesto beste dj van de wereld?

(141 reacties. Pagina 5 van 15)
Moderator(s): Dré
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
17-5-2003 02:02
ik vind tiesto's mixkunsten redelijk, maar de beste van de wereld vind ik hem zeker niet.

de beste DJ van de wereld zou sowieso al geen mix DJ moeten zijn, maar een turntablist.
DAT is pas kunst.

ik ben zelf ook een mix DJ en ik draai hardstyle (en dat trance nou zoveel moeilijker
te mixen is klopt geen reet van want ik heb en draai zelf ook ZEER regelmatig trance
plaatjes en dat is echt niet zoveel moeilijker hoor. bij hardstyle kan je ook niet
zomaar 2 random platen doormekaar mixen. je moet bij ELKE stijl rekening ermee houden
dat de melodie, de beat of wat dan ook weleens niet bij de reeds spelende track zou
kunnen passen).

ik ben in ieder geval van mening dat de titel 'beste DJ van de wereld' sowieso al
aan een turntablist zou moeten gaan.
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
17-5-2003 07:08

DJ Dave-Q schreef:

de beste DJ van de wereld zou sowieso al geen mix DJ moeten zijn, maar een turntablist.
DAT is pas kunst.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Muziek goed mixen is net zo moeilijk als goed ''turntablen''.
Door internet beperkt
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
17-5-2003 12:48
Ik heb respect voor alle DJ's die het zover hebben weten te schoppen. En wat Johan Gielen betreft, die verdient per uur misschien niet zoveel als Tiesto, maar daardoor zie je hem ook op de kleinere feesten. Dat vind ik weer goed aan die gast, hij vindt het zo leuk om te draaien voor een publiek, dat hij ook de kleine feesjes meepakt. En ik kreeg zelf ook kippevel van Twisted. Nog steeds een van mijn favorieten.
Volgende keer Peter!
NickStandaard Lid
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
18-5-2003 13:42
DJ Tiesto is de beste dj van de wereld omdat hij muziek draait die de hele wereld leuk vind. In Nederland is de favoriete muziek hardstyle, maar toch is DJ Dana niet de beste DJ van de wereld omdat de mensen in China en andere landen hardstyle nog niet kennen. Trance is de bekendste (dj) muziek op de wereld en het is dan ook logisch dat de beste DJ van de wereld wel een Trance-Dj is.
tja...?
DJ Dave-QStandaard Lid
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
18-5-2003 15:39
nouja dan is t eerder gewoon de meest populaire DJ.
de prijs heeft gewoon de verkeerde naam meegekregen. je kan naar mijn mening geen
'beste' aanwijzen tussen alle DJ's van de wereld. iedere (respectabele) DJ is goed op
z'n eigen manier. het 'beste' zijn is in tiesto's geval puur gebaseerd op een mening
van een aantal mensen en geen feiten.
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
NickStandaard Lid
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
18-5-2003 15:50

DJ Dave-Q schreef:

nouja dan is t eerder gewoon de meest populaire DJ.
de prijs heeft gewoon de verkeerde naam meegekregen. je kan naar mijn mening geen
'beste' aanwijzen tussen alle DJ's van de wereld. iedere (respectabele) DJ is goed op
z'n eigen manier. het 'beste' zijn is in tiesto's geval puur gebaseerd op een mening
van een aantal mensen en geen feiten.
Het is meestal zo dat als je een award krijgt, dat er mensen stemmen. En ik heb nog nooit van een award gehoord die is gebaseerd op feiten.
tja...?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
18-5-2003 21:17

Nick schreef:

Trance is de bekendste (dj) muziek op de wereld en het is dan ook logisch dat de beste DJ van de wereld wel een Trance-Dj is.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.

Niet iedereen hoort graag Trance, neem dat van mij aan!!

Vreemde redenering van je, zo van: "Die is de beste Dj en die niet blablabla."
Het is onmogelijk dat iedereen dat vindt wegens de reeds genoemde reden.

Als jij Tiësto de beste vindt, mij goed. Ik zal er zeker niet van wakker liggen. Ieder zijn mening, dus ik respecteer ook de jouwe. Maar je slaat de bal ferm mis door te zeggen dat die of die dan de beste is of niet. Iedereen zal wel een eigen mening hebben over wie zijn of haar Dj-held is, nietwaar.

Overigens ik vind de hele discussie over wie nu eigenlijk wel de beste is zever in pakskes en kinderachtig, het begrip "de beste Dj" bestaat gewoonweg niet.
DJ-IpkissStandaard Lid
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
21-5-2003 18:49
Tiësto solo.

Geweldig feest. Goede licht show.
Mixen goed. Maar de platen keuze vond ik matig.
Echt klassiekers als Yahel - Voyage bleven uit..?
Verder vond ik zijn eerst gedeelte achter het doek masterlijk. Het eerste uur uit het doek geweldig. Helaas vond ik het daarna een tijd een stuk minder. Maar als het echt minder werd wist ie met een populaire toch weer iedereen te laten dansen.
Het laatste uur/ 1,5 uur was gewoon weer masterlijk.

Kortom Leuke show om het draaien heen. Middelstestuk mocht alleen iets beter...

Nou kritiek kom maar op laugh :D .
Het verhaal dat een scratch mannetje zoiezo beste DJ van de wereld moet worden is natuurlijk de grootste onzin. Kijk dat scratchen is leuk maar of je echt met je platen op het publiek kan inspelen?????? Gaat ie dan een paar keer meer met zijn plaat meer heen en weer ofzow. Ik vind het leuk om te zien maar om er een uur in een club op te gaan staan(of iig proberen) te dansen. NEE. OP Tiësto JA laugh :D .

Maar das heel persoonlijk natuurlijk wink ;)
SkitStandaard Lid
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
21-5-2003 21:43

DJ Dave-Q schreef:

DAT is pas kunst.

.
Ik doe ze allebei (turntableism en beatmixen), en ik moet zeggen dat ik niet eens ben met je keuze. Ik vind dat je hier geen onderscheid kunt maken er is een verschil in bedoeling ook. De basics van turntablism zijn veel gemakkelijker aan te leren als mixen, als je iets of wat gevoel hebt voor ritme kun je al veel met een plaat en een scherpe crossfader. Dat ligt bij beatmixen toch wel wat anders, daar heb je toch een langere tijd nodig om een goede basistechniek op te stapelen. Wel is het zo dat bij turntableism, eens je de basis vast hebt, DAN nog moeilijkere dingen willen gaan uithalen, onwijs moeilijk is. Terwijl wanneer je beatmixt je eens een loopje (Cd's) kan leggen. Terwijl je met turntableism op je handen bent aangewezen.

Ook onderschat hardstyle niet, de bas en het ritme is veel duidelijker, wat het op zich gemakkelijker maakt om em gelijk te zetten, maar ook gemakkelijker hoorbaarder maakt als je er ietsjes naast zit. Bij Trance kan je nog wat camoufleren.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SkitStandaard Lid
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
21-5-2003 21:46

Snake schreef:

En dan heb je nog de vreemde vogels onder de Dj's (hoewel je ze eerder muzikanten kunt noemen). Deze mensen maken géén gebruik van draaitafels / cd-spelers, maar wel van een ganse studio! Samplers, toongenerators, drumcomputers, sequencers, reuzegrote mengpanelen, synthezisers, keyboards en meer van dat fraais.

Laten we zeggen dat dàt pas de creatieve geesten zijn als het op muziek entertainment aankomt.

De vraag is: zijn dit wel Dj's? Zoja, dan zullen er veel zulke personen zijn die stukken beter op het publiek kunnen inspelen dan bvb Tiësto.
Ritchie Hawtin is zo iemand, heeft 2 decks een sequencer en een groovebox altijd bij. Ook een gebruiker van het Final Scratch systeem, als je naar www.stantonmagnetics.com gaat dan zie em zelfs in het introfilmpje. En OOK onder contract bij Stanton
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Afgesloten topic