Forum > PC related Forum

problemen met Audacity

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
2-3-2005 17:20

DjLeon_V schreef:

ik kan die optie niet kiezen in audacity :| dast probleem :|
terwijl t volgens de FAQ wel moet kunnen..
Ik weet niet hoe dit bij de MAC zit, zit iig ergens in het regelpaneel.
Je moet de recordinput op line-in zetten. Waarschijnlijk staat ie nu op MIC. Als je van je PC wil opnemen (bijvoorbeeld een streaming setje op het Internet), dan zet je hem op WAVE.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
2-3-2005 18:15
ik kan de recordoutput niet op line in zetten :) alleen op default.. en dan neemt hij op via de microfoon :|
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
BorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 6-3-2005
Berichten: 3
4-3-2005 19:49
Ik heb ook een probleem met audacity.

Ik heb vandaag een mix opgenomen en nu blijkt dat de muziek na steeds ca. 1 minuut heel duidelijk hoorbaar overslaat. Het klinkt een beetje alsof je een nummer met mastertempo aan flink snellerpitcht, echt een klote geluid.
Nu las ik net een post van iemand die meende dat dit soort dingen aan je pc liggen,
maar dat is hier denk ik niet het geval.
Ik heb die mix opgenomen op een P4 2,8 Ghz met 512MB Ram en er was nog iets van 50 GB over op de HD. Ik had ook geen andere proggies draaien tegelijkertijd.
Tussen het skippen door is het geluid echt perfect, de muziek piekt precies op de 0DB.
Weet iemand misschien wat er fout kan zijn gegaan??

alvast bedankt
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
8-10-2005 17:19
Had ook een vraag over audacity...

Ik heb net een mix opgenomen van een 10tal tracks maar sommige ingemixte nummers klinken stiller/doffer dan de voorgaande(jah ik weet het de gain op mixer hé).
Kan audacity de hele mix automatisch aanpassen naar een zelfde volume zonder dat je dus ieder stukje moet selecteren en handmatig wat moet verhogen of verlagen? Maw dat audacity de songs analyseert en ze dan stiller of luider maakt naar het gewenste volume?
alvast bedankt
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-10-2005 12:39

DjLeon_V schreef:

ik kan de recordoutput niet op line in zetten :) alleen op default.. en dan neemt hij op via de microfoon :|
iBook G4 heeft geen interne line in. Kun je een el cheapo usb geluids kaartje voor kopen. Koop echter niet de iMic van MC Griffen want die werkt weer ruk onder audacity (zeg maar gewoon niet ;-) )

krisadam schreef:

Had ook een vraag over audacity...

Ik heb net een mix opgenomen van een 10tal tracks maar sommige ingemixte nummers klinken stiller/doffer dan de voorgaande(jah ik weet het de gain op mixer hé).
Kan audacity de hele mix automatisch aanpassen naar een zelfde volume zonder dat je dus ieder stukje moet selecteren en handmatig wat moet verhogen of verlagen? Maw dat audacity de songs analyseert en ze dan stiller of luider maakt naar het gewenste volume?
alvast bedankt
Daarvoor hebben ze nou filters en normalize uitgevonden. Zelf een beetje research doen is ook zo'n gek idee nogh niet ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
15-10-2005 11:40
Hallo,

Ik heb nou ook sinds kort audacity. Maar nou geeft ie bij mij ook allerlei problemen:

Probleem nummer uno: Als ik opneem, dan stopt ie ergens halverwege, en dan begint ie weer opnieuw op te nemen...Ik begrijp niet waarom ie dit doet, dus hopelijk weten jullie het?

Probleem nummer twee: Zodra ik audacity open. Zijn alle woorden aangegeven als vraagtekens. Zodra ik hem dus open zie je waar normaal bijv: 'bestand opslaan als' hoort te staan, alleen maar vraagtekens. En dit is dan zo bij alles..

Kan iemand mij helpen? Want zo kan ik dus niks opnemen...

Bij voorbaat dank,

m.v.g. Chris Groenveld
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
15-10-2005 11:50
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 16-10-2005 15:37
Het stoppen zou kunnen wijzen op een te drukke pc, te weinig geheugen, of een te langzame/slecht geformatteerde harde schijf.

Vraagtekens........Software legaal?
zo ja, staat je taal van je pc niet goed ingesteld waarschijnlijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
15-10-2005 11:55
1 x bewerkt. Laatst door Sjapper op 15-10-2005 11:56

dj negative schreef:

Probleem nummer uno: Als ik opneem, dan stopt ie ergens halverwege, en dan begint ie weer opnieuw op te nemen...Ik begrijp niet waarom ie dit doet, dus hopelijk weten jullie het?
[edit] stopt hij echt met opnemen, of lijkt het maar zo? [/edit schreef:

Dit kan normaal zijn. Als ik met audacity opneem, verspringt hij in het begin steeds naar een "nieuw" leeg venster. Na een tijdje (geen idee hoe lang) doet hij dat niet meer en lijkt het net alsof hij over de al eerder opgenomene heen gaat. Dit gebeurt niet echt.

Hoop dat je er wat aan hebt (zeker met mijn kennis van computer(programma')s
Beauty hides in the deep
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
15-10-2005 11:55
Dat eerste probleem zou kunnen klopen ja.

Die 2de.. Software is naar mijn idee wel legaal. Ik heb het gewoon gedownload via de turtorial van Reind op aboutdj.nl ... ik heb dus ook alles gevolgd hoe het daar uitgelegd staat.

Dat de taal van m'n pc anders staat lijkt me sterk, want hij geeft alleen het probleem bij audacity, dus niet bij andere pc programma's. Hij doet dit ook pas sinds gisteravond, terwijl ik het programma nu wel een week ofzo op m;n pc heb staan.

anyway, wel bedankt voor je reactie!

m.v.g. Chris Groenveld

[edit] Mijn reactie was bedoeld op de reactie van Tom, maar sjapper jij ook bedankt voor je info [/edit]
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-10-2005 12:17

Tom schreef:

Vraagtekens........Software leghaal?
Audacity is gratis.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)