Forum > Algemeen Forum

Is nederland een goed land om een DJ carriere te starten?

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
14-5-2003 13:26
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

De ene zegt:
Nederland is een heel goed land om een dj carriere te starten. Dit omdat nederland de betere dj voortbrengt. Als je hier als dj doorbreekt ben je binnen.....

De andere zegt:

Juist omdat nederland zoveel goede dj´s hebben is het publiek verwend. Je zult jezelf hoge eisen moeten stellen om aan de eisen van het publiek te kunnen voldoen. Als je in een ander land zal beginnen, kun je hier ervaring opdoen en mischien makkelijker doorbreken. Dit omdat er zat landen zijn waar de dancescene nog in ontwikkeling is. Voor deze landen is het nog relatief nieuw.

Hoe denken jullie hierover???
last night..........A DJ saved my life!
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
14-5-2003 13:52
No offence maareh; It's all in the name.

Wie heeft jou wijs gemaakt dat 'talent' doorslaggevend is voor 'doorbraak' in dj-nederland? Met talent alleen kom je er niet. Niet in nederland, ook niet in de Oekraïene.

Nederland is alleen verwend in de zin van "wij willen grote namen hebben, anders komen we niet". Zulke kenners zijn het nederlandse dansvolk heus niet.
Petty materialists!
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
14-5-2003 14:04
Dat heeft niemand mij wijsgemaakt. En wat jij zegt begrijp ik ook wel. Maar dit is niet wat het onderwerp aangeeft. De vraag is in het kort: Is nederland ( met al de concurrentie )> dus los van het talent wat je wel of niet zou hebben> het land om je DJ carriere te starten of is dit makkelijker/beter in een ander land?
last night..........A DJ saved my life!
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
14-5-2003 15:24
Het is hier in Nederland juist MOEILIJK om als beginnende DJ aan de slag te kunnen. Er zijn tegenwoordig zoveel thuis dj's (prutsers) dat het zeer lastig is om ergens aan de slag te komen.
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-5-2003 15:27

johan schreef:

Is nederland ( met al de concurrentie )> dus los van het talent wat je wel of niet zou hebben> het land om je DJ carriere te starten of is dit makkelijker/beter in een ander land?
Ik ga je niet op je vraag antwoorden, kan ik ook moeilijker als Belg, maar ik zou je toch eventjes aan het nadenken willen zetten ...

Als je DJ wordt om carriere te maken, dan ben je verkeerd bezig! DJ wordt je omdat je met je muziek de mensen een bepaald gevoel wil geven!
* Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Wat jij wil, is carriere uitbouwen om boven het publiek uit te tronen en te kunnen zeggen: "ik ben het".

DJ JAM X zegt het mooi:
Ein DJ is ein richtiger deejay wenn er nicht nur nach seinem eigenen Kopf spielt sondern auch etwas auf die Leute eingeht, und wenn er immer auf dem Boden bleibt und nicht denkt das er was besonderes ist, (auch wenn er es vielleicht ist :) !)
Jürgen Mutschall, 13.02.02


Toen ik een drietal maand geleden voor het eerst resident kon beginnen te draaien in een dancing, gaf de DJ die mij onder zijn vleugels nam me identiek dezelfde hint, zonder af te weten van de uitspraak van JAM X .

Geloof me: wanneer je gaat voor carriere, zal je diep vallen! Je zou de eerste niet zijn die van de top naar het nulpunt verhuist daardoor. In die 6 jaar dat ik discothekenverslaafd ben (waarvan een grote 2 jaar aan de "andere kant") heb ik het meermaals zien gebeuren sad :(
Draai, mix, speel met de muziek, maar vooral: geniet van de muziek en geniet ervan om de mensen eventjes alles te doen vergeten! Als je dat kunt, zul je niet eens de drang meer hebben om het grote geweld te bereiken ... al is de kans groot dat je het dan wél bereikt.

Heb je veel kans in onze streek om door te breken?
Als je draait om je publiek een schitterende avond te bezorgen en jezelf daarvoor ten dienste stelt, dan heb je zeker kansen genoeg om je ding te mogen doen in kleinere dancings, fuiven, gelegenheidssets, ...
Als je bovendien voeling hebt voor dat publiek, zul je automatisch wel "ontdekt" worden en ergens gevraagd worden om een stapje verder te gaan!

Onthou mijn footer (en de uitspraak van JAM X) goed en je zult je vraag overbodig vinden!!
mvg,
Didier
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
14-5-2003 15:44
zo had ik het nog niet bekeken happy :)

amen....
last night..........A DJ saved my life!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
14-5-2003 22:55
Ik ben al 25 jaar niet "ontdekt", maar ik heb altijd werk gehad als Dj.
en de laatste tijd beginen ze steeds meer aan deze oude bok te trekken of ik maar vooral ook bij hun wil komen draaien laugh :D

Want die jochies die voor € 50,- met hun scatch muziek, hun 2 hi fi cd spelers en die zogenaamt 2 x 500 watt Marquant boxen;
zijn ze hier in de omgeving inmiddels zat aan het worden.
Om maar niet te spreken van die "superstroboscoop" van 20 watt en dat 3 kanaals lichtorgeltje van de kijkshop laugh :D

Mijn tips:
Zorg dat je opsrachtgever tevereden is.
Draai je in een kroeg, zorg dan dat er ook gelegenheid is om te drinken (rustig plaatje) want dan verdienen ze wat.

Zorg dat he publiek uit zijn dakje gaat.
Zorg dat je veel verzoekjes krijgt, en draai ze mits redelijk ook zoveel mogelijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
15-5-2003 09:00
Haha, tja...
Ik wil het wel gelijk goedk aanpakken met goede spullen
last night..........A DJ saved my life!

Terug naar forum Afgesloten topic