Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 102 van 289)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-9-2005 09:11

Tom schreef:

€ 500,- shocked 8O
En wat denk je dan over te houden als je 2/3 man betaald hebt,
je show afgeschreven hebt,
je vervoerskosten afgetrokken hebt,
je cd's gekocht hebt,
en misschien ook nog belasting betaald hebt?

€ -500 of zo?
- Je inhuur betaald hebt
(Ze huurden toch alles in?)
Light Image
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
21-9-2005 09:28
Bovenstaande was een beetje een stunt actie van de verhuurder. Normaal gesproken draaien we met :

- 12 meter truss
- 12-20 Par64's
- 4 x Martin MX-10 Scans
- 2 x Atomic 3000
- 2 x Martin Rookmachines
- 4 x Ev Subs (typenummer zal ik is opzoeken)
- 4 x Ev Tops (typenummer zal ik is opzoeken)
- Versterker rack met 4 x Crown Amps (2x sub, 2x sub, 2 x top, 2x top) met X-overs en limiters
- 2 DJ's
- 1 LJ
- 4 uur incl op-afbouw en bekabeling
- Tot ongeveer 500-600 man

En dat kost dan 450 euro.

Het verhuurbedrijf levert zelf de LJ dus die hoef ik niet te betalen. Bij elkaar hou ik gemiddeld zo'n 100-150 euro over met 2 DJ's. zeg 125 dan is dat 62.5 p/p voor meestal 3,5 uur draaien (8 uur binnenkomen, half twaalf weer weglopen) dus ongeveer 17 euro per uur. Alleszins redelijk natuurlijk. Wij doen ook nog vaak wat extra's (glowsticks, karaoke, danseresjes) waar een marge van gemiddeld 25% op zit.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
21-9-2005 09:44
Heb je de CD en vervoerskosten er dan afgetrokken? Als dat niet het geval is zou ik toch eens een beetje kijken naar een eventuele prijsverhoging...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
21-9-2005 10:04
Als we toch bezig zijn heb ik ook nog een vraagje.

Wat is de volgende show ongeveer waard?

geluid:
2 x DAP AX-12
2 x DAP AX-15B
1 x SA-900C versterker
1 x Behringer DJX700
1 x Behringer 2 x 15 kanaals equalizer
1 x dubbele cd-speler Soundlab

licht:
8 x par 56
1 x Geni FL-1800/D
1 x Moonflower (100 watt)
1 x Goboflower (250 watt)
1 x Moonsweeper (100 watt)
1 x 4/6 meter truss + statieven
1 x showtec showmaster 24
1 x 500 watt rookmachine

Deze show doen we met 2 personen.
1 voor het licht en 1 voor het geluid.

In een straal van 10 km rekenen we geen (extra) vervoerskosten.
Cyberlights in the house :D
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
21-9-2005 10:24

mark_dabomb schreef:

Bij elkaar hou ik gemiddeld zo'n 100-150 euro over met 2 DJ's. zeg 125 dan is dat 62.5 p/p
Dat is dus niet redelijk! Geen enkele goede DJ draait voor dat bedrag (mocht je zelf eens ziek worden). Tel 'ns na: 2 personen: 1 uur busje inpakken; 1 uur uitpakken; 2 personen: 1,5 uur opbouwen, 1 uur afbouwen; 2 personen: 4 uur draaien (incl. eten)
zijn samen al 17 uur (en dus nog maar EUR 7,- per uur). Daarnaast zul je nog een busje/aanhanger moeten hebben, beetje diesel, belasting, kosten van offerte, voorbereidingsuren, BTW, you name it!
Alleszins redelijk natuurlijk.
Dat zijn jouw woorden. Het lijkt erop dat je een keer goed op de koffie moet komen (en er eens 200 EUR bij moet doen...). Mag het eigenlijk niet zo zeggen...maar je maakt een redelijke prijs voor anderen onmogelijk (en daardoor maak je het jezelf ook erg lastig in de toekomst).
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
21-9-2005 11:16

Niek schreef:

mark_dabomb schreef:

Bij elkaar hou ik gemiddeld zo'n 100-150 euro over met 2 DJ's. zeg 125 dan is dat 62.5 p/p
Dat is dus niet redelijk! Geen enkele goede DJ draait voor dat bedrag (mocht je zelf eens ziek worden). Tel 'ns na: 2 personen: 1 uur busje inpakken; 1 uur uitpakken; 2 personen: 1,5 uur opbouwen, 1 uur afbouwen; 2 personen: 4 uur draaien (incl. eten)
zijn samen al 17 uur (en dus nog maar EUR 7,- per uur). Daarnaast zul je nog een busje/aanhanger moeten hebben, beetje diesel, belasting, kosten van offerte, voorbereidingsuren, BTW, you name it!
Alleszins redelijk natuurlijk.
Dat zijn jouw woorden. Het lijkt erop dat je een keer goed op de koffie moet komen (en er eens 200 EUR bij moet doen...). Mag het eigenlijk niet zo zeggen...maar je maakt een redelijke prijs voor anderen onmogelijk (en daardoor maak je het jezelf ook erg lastig in de toekomst).
Nogmaals, we hoeven zelf NIKS mee te nemen (behalve de cd's). We draaien voor de lol en hebben er beide nog een bijbaan naast waar we o.a. cd's van betalen. Dat we het zo goedkoop aan kunnen bieden heeft met name te maken met de lage huurprijzen van mijn verhuurbedrijf. Wij komen echt om 8 uur binnen (10 voor acht weg van huis) en zijn om kwart voor twaalf weer thuis....niks te maken dus met opbouw, afbouw, inpakken en uitpakken :)
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
21-9-2005 11:16

Laxap schreef:

Als we toch bezig zijn heb ik ook nog een vraagje.

Wat is de volgende show ongeveer waard?
Ehm, helemaal niks? Je woont namelijk naast mij... laugh :D Maar goed, dan ga ik maar even de taxateur uithangen: afhankelijk van je persoonlijke proffesionaliteit (en die van je collega natuurlijk), welke je zelf maar in moet schatten, zou ik voor zo'n show zo'n 200 á 250 euro vragen. Ik kijk even naar jouw werkgebied (en das potdorie dezelfde als de onze;-)), dan zie ik GENOEG kleine, middelgrote en grote drive-in shows en verhuurbedrijven die tegen elkaar opbotsen. Jij als "kleine" jongen en als relatieve nieuweling hebt dan niet zo veel voeten in aarde, en dus zul je langzaam moeten opbouwen.

p.s. Ik zie verdacht VEEL bekende mensen op de foto's die op je site staan wink ;) Draai je vaker in het keldertje van boode?

edit: volledig off-topic hoor, maar draait dat nou fijn of is dit voor als er twee zeggen "doe het zelf maar"? Klik
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
21-9-2005 11:39
Je zegt 200 a 250 euro, hoe kom je eigenlijk aan zo'n bedrag? Daar bedoel ik mee, incl. Btw., incl. uurloon, en hoeveel reken je dan voor afschrijving enz.

ff offtopic:
@luc:

Met 4 cd-spelers draaien is opzich wel leuk. Je komt het vaker tegen (boode skihut ook https://members.home.nl/wiegro/catchacold/images/M4100005.jpg). Op deze manier kun je wel lekker 3 plaatjes klaarzetten en rustig aan doen. Maar geef mij maar gewoon een dubbele cd-speler met controler boven je mengpaneel. Dat is een stuk duidelijker
Cyberlights in the house :D
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
21-9-2005 11:42
Vaak is het met apres-ski verrekte makkelijk om meer als 2 cd spelers te hebben, omdat je dan vaak van nummer verwisseld of een extraatje erin gooit.
Dit is moeilijk te combineren met 2 cd spelers omdat je dan zo verrekte snel weer van cd moet wisselen, zodat er een hele grote kans ontstaat op dat het fout gaat.
Daarin tegen voor normaal drive-in werk zijn 2 cd spelers genoeg vind ik.
Nu ook via de .eu te bereiken.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
21-9-2005 12:20
Op de foto die ik net linkte (inderdaad: een andere foto dus) staan toch echt 3 dubbele spelers wink ;) En inderdaad, met 2 dubbele kan ik ook wel leven hoor, niets mis mee.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)