Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 32 van 35)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
30-8-2005 01:51
Hallo,

Wat Fracktone aanhaalt over de cd-rom die niet zou passen is niet helemaal juist.
Een "normale" cd-rom speler past er net in. De case die Powerbeat van mij overgenomen heeft, heeft ook nog een 1U broertje en die is van het zelfde materiaal en dikte gemaakt als de 4U uitvoering.

Waar ik Fracktone absoluut gelijk in moet geven, dat het gebruik van een 1U kast echt van de pot gerukt is. Alléén, en ik zeg alléén een echte 1U serverbehuizing zou hier aan kunnen voldoen. Die een absurde luchtverplaatsing heeft en een bijzonder irritante "airflow" heeft (hoogtoerige koelers).
En dan zou je ook nog een moederbord moeten hebben waar het geheugen de "airflow" niet blokkeert.

Waaom nu alles zo "extreem" klein (behuizing), "extreem" groot (van de pot gerukte koelers), "extreem" afgeslankt (besturingen) en "extreem" duur (exotische prestaties) moet zijn snap ik echt niet.

En zoals eerder gezegd, in dit topic worden gewoon de dingen helemaal uit zijn verband gehaald.

Naar Tweakers.net moet je als serieuze PCer ook niet al te veel kijken, een deel van de mensen daar zijn elk gevoel met de realiteit kwijt. De één maakt de ander nog gekker, het zou me niet eens verbazen als er vandaag of morgen een "case-modder" opstaat die een "supergeleidende watergekoelde fibo met anus-porator" zou maken voor zijn oma razz :p .

Je pc hoeft echt niet meer te doen, als een "lullig" MPDrietje af te spelen.
Een 2U of liever nog een 4U 19" rackbehuizing met gewoon de gangbare spullen is voldoende.

Ik durf zelfs te beweren dat zo'n Aldi-pc (van een paar jaar oud) ook al voldoet.

Greetz Webbie...

(nu nog even wachten op Reind zijn reactie............. laugh :D )
These go to Eleven ...
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
30-8-2005 08:54

Webbie schreef:

Ik durf zelfs te beweren dat zo'n Aldi-pc (van een paar jaar oud) ook al voldoet.
Ik heb een paar klanten die een Medion (ALDI) computer gebruiken, werkt wel maar is toch geen echte aanrader.
Vaak problemen mee.

Webbie schreef:

Waar ik Fracktone absoluut gelijk in moet geven, dat het gebruik van een 1U kast echt van de pot gerukt is.
Dat is niet helemaal wat ik zeg.
Er zijn genoeg situaties waarin een 1U kast zeer welkom is.
Bijvoorbeeld voor inbouw in een kast zoals deze of deze om maar iets te noemen.

Ik gebruik hier speciale 1U server kasten voor van 35 cm diep. Dan kun je er namelijk wel een HD in kwijt (dwars geplaatst voor MB) en een slim-line CD-rom (zoals in laptops zit). Om voldoende koeling te krijgen heb je dan wel een radiale ventilator nodig. En deze staan er om bekend nogal wat geluid te produceren.

De door Jeroen Zelle aangehaalde kast (22.5 cm diep) is bedoelt voor gebruik als router of firewall (oid) kast.
Daar heb je dan wel genoeg aan omdat er geen harde schijven of CD-rom spelers in zitten. Ook de koeling kan een stuk minder zijn omdat er geen bewegende delen in zitten of processors die heet worden.

Ik geloof nooit dat deze bedoelt is als volwaardige PC kast. Ze zijn er dus wel in een korte uitvoering maar dan ben je beperkt in je schijven of je moet er een nemen die ongeveer 60 tot 70 cm diep is. Maar die kun je niet in een DJ rack kwijt.

En een aangepast laptop moederbord en componenten lijkt mij ook niet erg bevorderlijk voor de prijs.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
30-8-2005 08:54

Webbie schreef:

Ik durf zelfs te beweren dat zo'n Aldi-pc (van een paar jaar oud) ook al voldoet.
(nu nog even wachten op Reind zijn reactie............. laugh :D )
Mag John ook reageren? laugh :D

Alle pc's behalve die Aldi machines!! Als je bang bent voor warmte ontwikkeling en de daarmee gepaard gaande systeeminstabiliteit moet je vooral geen Aldi systeem aanschaffen. Die krengen worden heet! (Veel te veel pc in een micro ATX kastje, met een veel te lage koelcapaciteit) Daardoor heb je kans op een boel vage storingen.

Ga dan voor een tweedehands office machine, van bijvoorbeeld HP, Compaq of Dell, waar je een betere geluidskaart inhangt. Je hoeft echt niet bang te zijn, dat daar qua warmteontwikkeling iets mee gebeurt. Die dingen staan bij sommige bedrijven dag en nacht aan, in zomer en winter. (Zoals KVM ook al noemde) Ben je ook nog eens maar een fractie van de prijs kwijt voor een net zo goed functionerend systeem. Kun je weer in andere zaken steken....

Ik ben trouwens van mening dat de systemen die ik hier voorbij zie komen hun doel volledig voorbij streven....koop dan een tweedehands laptop die je uit elkaar plukt en in een 1u chassis met lage diepte 'modt', als je erg bang bent om meer dan 1 u rackspace te moeten gebruiken. Eigenlijk kun je er dan maar beter niet aan beginnen.

Beter nog: de standaard 4u ATX kasten, waar je simpele onderdelen in kunt stoppen die je bij de pc boer op de hoek haalt. Wat bijvoorbeeld, als je pc die je met veel moeite in een 1u chassis gepropt hebt een defect krijgt, maar de onderdelen die jij zoekt, zijn op korte termijn niet te leveren? Simpelweg, omdat er veeel te weinig vraag naar is? Daar sta je dan.....de volgende klant maar weer met cd's bedienen?

John
I am a TimeDriver!
Burning WheelsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2003
Laatste: 27-6-2008
Berichten: 6
30-8-2005 09:29
1 x bewerkt. Laatst door Burning Wheels op 30-8-2005 09:39
Hallo,

Ik heb geïnformeerd bij Arcobel, de importeur van het merk Guanghsing.
Dit merk heeft dus rackmount kasten die passen in een flightcase van rond de 40cm.

De specifieke kast is GHI-252H
Deze kast is ongeveer 35 cm diep.

Er past een normale cd/dvd speler in en normale hdd. Je hoeft dus niet extra te investeren om van die extra platte apparatuur aan te schaffen. Je kan dus gewoon de spullen van je huidige pc gebruiken.

De importeur kan deze leveren inclusief power supply van 300 watt en riser card voor 3 pci sloten voor E 281,50.

Ze krijgen eens in de 2 a 3 maanden een schipvracht binnen. Als de bestelling met deze schipvracht meegestuurd wordt kunnen ook de verzendkosten worden gedrukt. Als we dus snel zouden bestellen kan het met de vracht van november meegesuurd worden. (plus minus 10 weken)

Misschien zijn er meer mensen geïnteresseerd en zouden we misschien meerdere kasten kunnen bestellen om zo nog enige korting af te dingen.

Laat maar weten of er interesse is.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
30-8-2005 09:37
1 x bewerkt. Laatst door Ideedeluxe op 30-8-2005 09:42
Zo moeilijk zijn die dingen nu ook weer niet verkrijgbaar, dat er een inkoopactie voor moet worden opgestart. Toegegeven, het is een nette kast. Vindt het trouwens ook behoorlijk prijzig, 281,50 euro. Maar goed, industriele chassis zijn duur. Dit is neem ik aan ex. BTW?

John
I am a TimeDriver!
Burning WheelsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2003
Laatste: 27-6-2008
Berichten: 6
30-8-2005 09:39
Hoi,

Als je mij een winkel kan noemen in Nederland die ze verkoopt zou ik dat graag van je horen. Ik ben namelijk al heel lang op zoek!

Bedankt.

ideedeluxe schreef:

Zo moeilijk zijn die dingen nu ook weer niet verkrijgbaar, dat er een inkoopactie voor moet worden opgestart. Vindt het trouwens ook behoorlijk prijzig, 281,50 euro. Dit is neem ik aan ex. BTW?

John
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
30-8-2005 09:51

Burning Wheels schreef:

Hoi,

Als je mij een winkel kan noemen in Nederland die ze verkoopt zou ik dat graag van je horen. Ik ben namelijk al heel lang op zoek!

Bedankt.
Om maar eens 1 te noemen: Alternate

Hmmm, ik was iets te voorbarig met mijn prijsconclusie.....

John
I am a TimeDriver!
Burning WheelsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2003
Laatste: 27-6-2008
Berichten: 6
30-8-2005 09:58
Hoi,

De kasten van Alternate passen dus niet in een Flightcase. Deze kasten zijn allemaal meer dan 50 cm diep. In een gemiddelde flightcase pas hooguit 40cm.

Nog meer suggesties.

ideedeluxe schreef:

Burning Wheels schreef:

Hoi,

Als je mij een winkel kan noemen in Nederland die ze verkoopt zou ik dat graag van je horen. Ik ben namelijk al heel lang op zoek!

Bedankt.
Om maar eens 1 te noemen: Alternate

Hmmm, ik was iets te voorbarig met mijn prijsconclusie.....

John
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
30-8-2005 10:33
Ik zie het. Om eerlijk te zijn, had ik daar nog niet eens aan gedacht.
Dat kan nog wel eens lastig worden idd. Ik zal nog eens verder neuzen.

466mm, dat moet nog wel passen, zo diep is een gemiddelde versterker ook: (b.v. V3000: 480mm) Chenbro RM42122 € 166,- Ik ken het bedrijf verder niet.

John
I am a TimeDriver!
Burning WheelsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2003
Laatste: 27-6-2008
Berichten: 6
30-8-2005 11:04
Ik ben in het bezit van deze flightcase. Dat gaat dus net niet passen denk ik. De binnenmaat is 40cm. Ik dacht dat versterkers ook allemaal 40cm diep zijn.

ideedeluxe schreef:

Ik zie het. Om eerlijk te zijn, had ik daar nog niet eens aan gedacht.
Dat kan nog wel eens lastig worden idd. Ik zal nog eens verder neuzen.

466mm, dat moet nog wel passen, zo diep is een gemiddelde versterker ook: (b.v. V3000: 480mm) Chenbro RM42122 € 166,- Ik ken het bedrijf verder niet.

John

Terug naar forum Reageer (zonder quote)