Forum > Newbie Forum

Fane boxen welke versterker?

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
10-7-2005 17:42
De bas speaker is geloof ik een uit oude de M-serie.
Hoe groot is de speaker 10 of 12"?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-7-2005 18:36
Hallo,

Het is volgens mij toch een speaker setje van een jaar of 20 oud, met zo te zien een 12", vergelijkend met de hoorn (FANE J-104).

Ik zie wel dat van de speaker de originele zwarte plastic kap met zilveren opdruk is verdwenen (die normaal gesproken op de magneet zat gelijmd), misschien dat de andere speaker nog de plastic kap heeft, want daar staat namelijk het typenummer en belastbaarheid op.

Heb je beide boxen open geschroefd?

De woofer is waarschijnlijk een 200Watter uit de "Classic" serie, ik kan me vaag een reclame foldertje herinneren van de Firma Cohen uit Breda waar toen deze boxen in stonden. In ieder geval een speaker uit de "Clasic" reeks omdat de terminals zijn gesoldeerd (een paar speakers in deze range hadden Die-Cast korven (zoals jouw speaker), maar de meesten hadden een stalen korf). De duurdere series (Cressendo en Studio series) hadden allen terminals met veertjes en altijd een Die-Cast korf.

Dus om op je vraag terug te komen, je zou dus een 2 x 200Watt (8Ohm) versterker hierop aan kunnen sluiten, als het inderdaad een 200Watter is (kijk even nog op de andere woofer, of daar nog de plastic kap op zit).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TiordoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2004
Laatste: 21-7-2005
Berichten: 73
15-7-2005 01:40

djjef schreef:

Ik heb de boxen gekregen ik weet alleen dat ze uit een discotheek in Almere komen
Een discotheek in almere laugh :D ?, welke dan ik ken er maar 3, Danscafe eindelijk, Club senorita en Muzinq maar die is al failled en die bestond ook vanaf 2005.

De rest zijn allemaal barretjes met evt awt lampjes en speakers maar een discotheek in almere gaat wel ver laugh :D
DjjefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 27-2-2007
Berichten: 7
28-7-2005 09:21
Bedankt voor de reactie, er zitten inderdaad 2 zwarte opdruk bij alleen die zijn er af gevallen dus die moeten er opnieuw gelijmd worden.

Al vast bedankt.

Gr Jeff wink ;)
have a break have a dynacord set:P

Terug naar forum Reageer (zonder quote)