Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 26 van 39)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
6-5-2005 12:41
Staat duidelijk beschreven in de PDF files die je vind in de download sectie van het product toch?

Ze hebben er zelfs een filmpje over gemaakt -> https://www.denondj.com/videos/X1500-SoftwareUpdateGuide.wmv
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
15-7-2005 08:47
edit: laat maar, antwoord op vraag is gevonden :)
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
15-7-2005 11:30
Even voor alle andere denon gebruikers dan maar, de software updates zijn te vinden op https://www.denondj.com/download.asp (van alle apparaten). De eerste keer moet je jezelf wel even registreren via https://www.denondj.com/uregister.asp.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DjberjoStandaard Lid
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
24-7-2005 20:04
Hoi.
Ik ben vanplan om de Denon DN-X1500 te kopen.
Maar twijffel nog of deze wel een goei kwaliteit heeft en of ik niet beter een ander kan kopen die in de zelfde prijsklasse zit.

Is het probleem nu verholpen dat de faders traag reageren?

Zijn er nu ook nog bijgeluiden zoals eerder genoemd is in dit topic?

zijn het wel kwaliteit faders? (Gaan ze snel kraken net als bij mijn Behringer DJX700)
en hoeduur zouden ze zijn om vervangen te worden en gaat dat makelijk om zelf te doen?

Geschat de kwaliteit kan hoeveel jaar ongeveer zou hij het nog goed doen?
Ik ga er zuinig mee om alleen ik kom er aan. staat alleen thuis en 10x per jaar mee oppad ongeveer. wil heb goed afdekken met de case deksel.

Welk koffer past hier goed bij gewoon een pioneer djm600 case?
www.new-line.nl/v/14080
www.new-line.nl/v/12236
welke kan ik dan het beste kopen.
hij moet goed tussen mijn andere case`s pasen de kleur enzo aub
Ik heb 2 American Audio PS Case. cd speler koffers en 2 Protek Prof. Draaitafel koffer

Of hebben jullie nog advies voor een ander mengpaneel uit new-line webshop?

Ik ga woensdag in eindhoven mengpanelen uitproberen.

Mvg,

Bjorn
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
SyceStandaard Lid
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 11-9-2007
24-7-2005 20:49
Spit het forum eens door, al zoveel over geschreven hier...
Martin rsStandaard Lid
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
24-7-2005 22:38
ik heb de mixer hier liggen.
ik heb hem in de pioneer case van prodjuser en dat past na een kleine aanpassing prima.
heb er zo snel niet een foto van.
panneel kwaliteit is heel erg oke en ben erg tevreden over deze mixer...
SucksirStandaard Lid
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
25-7-2005 12:56
Hem hem nu ook en is goed te doen hoor.

Vooral voor thuisgebruik heeft ie leuke functies. De faders hebben geen faderlag. Tenminste dat heb ik gemerkt. Sommige scratchers merken het wel, maar dan nog is het heel moeilijk te horen. Als je niet scratcht kun je er vanaan dat je het niet merkt. De kanaalfaders zijn trouwens 'cumstommade' shortfader VCA controlled ALPS faders. De crossfader is een superrelaxte Penny & Giles die echt echt lekker voelt.

De EQ is af fabriek niet ideaal op een PA-set. Thuisgebruik of lichte budgetPA zul je het denk ik niet merken, ik merkte het niet, mar in een club merk dat ie niet echt muzikaal is en de frequentieindeling kun je dan ook indelen. Superhandig, ik heb toen eerst in de club zitten testen bij welke EQ (low/mid/high) de beste freqeuntie hoort en ik moet je zeggen hij klinkt nu echt vele beter. Echter zit hier toch wel een beetje smaak aan, zodat de optimale frequentieindeling voor iedereen anders zou zijn.

De Matrix-input is hierbij zwaar handig. Met name voor thuisgebruik, op pad kun je er nog weleens mee vergissen, maar al met al is het iets dat elke mixer tegenwoordig moet hebben.

Wat ik zelf het mooiste vind, zijn de aparte MIC-ingangen met EQ en talkover en split-cue. Ik praat zelf veel en het is voor mij echt handig dat ie apart is en niet is toegewezen aan een van de kanaalfaders die toch al zwaar bezet zijn door twee S5000's met hun alpha-track en ook twee TT's en minidisk. Dus er is vrijwel geen plaats meer op mij kanaalfaders. Verder is de split-cue handig als je monitor bagger is en ik vind het opzich ook gewoon lekker werken.

Mar zoals altijd, ga eens wa testen. Ik denk dat jij je vooral moet gaan spitsen op de Denon X1500 en de Ecler Nuo5. DJM-reeks, Dateq en A&H moet je links laten liggen, omdat je ze vooral voor thuisgebruikt. Of kijk ook eens naar de Dateq Vibe, schijnt toch leuk te zijn.

Succes met je keuze en geniet van je apparatuur
DjberjoStandaard Lid
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
25-7-2005 22:00
Is de geluidskwaliteit wel beter dan de pioneer DJM600 en mijn Behringer DJX700?

Is de kwalieit ook wel goed omdat ik veel negatieve dingen lees in dit topic?

Ik vind de ecler nuo 5 niet mooi en hij heeft geen faderstart en er zit minder op.
De Dateq Vibe lijkt mij ook wel iets maar er zit ook minder op , De fader start zei 1 van de medewerkers dat er als er vraag naar is er een internfase op de markt komt zodat je wel faderstart hebt.

Is het ook makelijk om met 45 mm faders te werken en als je dan ergens anders moet draaien met 60 mm faders merk je dat verschil goed?

Zijn de faders wel degelijker dan die van de pioneer 600 want wat ik op hardcore united heb gemerkt zaten die fader verekte los nog losser dan van mijn behringer djx700.
Hoeduur zijn da losse faders als je ze moet vervangen?

met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
FrisbeeStandaard Lid
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
25-7-2005 23:43

djberjo schreef:

Is de geluidskwaliteit wel beter dan de pioneer DJM600 en mijn Behringer DJX700?
Die 2 kan je echt niet op 1 hoop gooien qua geluidskwaliteit. De DJM600 overtreft menig Dateq 19" model wat ruisafstand betreft... dat kan je van de Behringer niet zeggen. Het geluid van de Denon is wel beter en de headroom ook vergeleken met de DJM600. Maar of je op je slaapkamer (bij 0dB uitsturen) het verschil kunt horen is maar de vraag.
Zijn de faders wel degelijker dan die van de pioneer 600 want wat ik op hardcore united heb gemerkt zaten die fader verekte los nog losser dan van mijn behringer djx700.
Hoeduur zijn da losse faders als je ze moet vervangen?
De faders zijn precies hetzelfde. Het verschil is alleen dat de Denon VCA gebruikt en Pioneer niet. Daardoor gaan ze waarschijnlijk langer mee, maar ze voelen hetzelfde aan. Vervangen is niet duur, hooguit 20 euro per fader.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
26-7-2005 09:04

Frisbee schreef:

De DJM600 overtreft menig Dateq 19" model wat ruisafstand betreft...
De DJM600 overtreft geen enkele Dateq op geen enkel punt wat geluidskwaliteit betreft.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)