Forum > Licht

Martin Mac 500

(69 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
14-7-2005 22:35
ja, maar deze zijn dan wel nieuw. ik weet niet hoe oud ze zijn, maar dat is toch wel een verschil. correct me if i'm wrong.
love my sharpy moving-heads!!
StekelvarkeStandaard Lid
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
14-7-2005 22:46
idd nieuw is altijd leuker als 2e hands. maar als deze headjes eenbeetje verzorgd geweest zijn doen ze het ook nog steeds goed. Martins gaan toch net iets langer mee als OEM spul+betere support stel er gaat volgend jaar iets stuk zal het niet zo moeilijk worden om dat onderdeel te bestellen.
exit night into LIGHT
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
15-7-2005 00:45
ze zijn goed onderhouden en hebben nog niet erg veel gelopen. En ik ben nu met totaal 4 stuks bezig maarja eerst eens zien. En dan kan ik er nog altijd meer bijkopen.
Luc2366Standaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
15-7-2005 03:55

stekelvarke schreef:

Martins gaan toch net iets langer mee als OEM spul+betere support
kan je dat concreet bewijzen of vis je maar wat? of ga je daar vanuit omdat je 2x zoveel betaald ENKEL EN ALLEEN om de naam die erop plakt?
support/service hangt af van de verdeler/invoerder en niet van t merk...
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
15-7-2005 08:29
Het hangt ook af van de backup van het merk. Bij Martin zit dit inderdaad wel goed. Of dat bij bijvoorbeeld JB-Systems ook zo is weet ik niet.

Verder vind ik de keuze voor een Mac500 voor een kleine drive-in show nou niet echt logisch. Het zijn zware dingen (dus professionele statieven/takels/truss is vereist!) die veel stroom trekken en een behoorlijke controller nodig hebben om er uit te halen wat er in zit. Een Mac500 hang je niet achter een Showtec scancontrollertje van 200 euro.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VieroStandaard Lid
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 12-10-2024
15-7-2005 10:40

Victor schreef:

Het hangt ook af van de backup van het merk. Bij Martin zit dit inderdaad wel goed. Of dat bij bijvoorbeeld JB-Systems ook zo is weet ik niet.

Verder vind ik de keuze voor een Mac500 voor een kleine drive-in show nou niet echt logisch. Het zijn zware dingen (dus professionele statieven/takels/truss is vereist!) die veel stroom trekken en een behoorlijke controller nodig hebben om er uit te halen wat er in zit. Een Mac500 hang je niet achter een Showtec scancontrollertje van 200 euro.
als je bv kijkt naar de spot emperor van jb, mag je toch wel zeggen dat je in die prijsklasse goed zit hoor. het zijn degelijke mh's met genoeg functies en een goede lamp (msd 250W) voor in een drive-in hoor. heb er 1 keer mee mogen werken: ze zijn snel, reageren goed... als je geen martin kan kopen, zijn ze wel een relatief goed alternatief
Fun is serious business!
SjapperStandaard Lid
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
15-7-2005 10:41
Victor heeft het over de back up... service en dergelijke (neem ik tenminste aan happy :) )
Beauty hides in the deep
StekelvarkeStandaard Lid
15-7-2005 11:02

luc2366 schreef:

stekelvarke schreef:

Martins gaan toch net iets langer mee als OEM spul+betere support
kan je dat concreet bewijzen of vis je maar wat? of ga je daar vanuit omdat je 2x zoveel betaald ENKEL EN ALLEEN om de naam die erop plakt?
support/service hangt af van de verdeler/invoerder en niet van t merk...
ik werk met robe scans en heads,en ook met 4 acme budget scans. langer meegaan is mss niet het juste woordt maar beter meegaan wel. vb. als je pech het met die acme scans komen er bv 2 gobo's(van de ene de helft en van de andere de andere helft) ipv 1. dit heb ik bij de robes nog niet meegemaakt. Ook moet je het kleurenwiel vaak bijstellen bij de acme scans anders zal er altyd een stukje van een andere kleur in tevinden zijn. maar deze verschijnselen doen zich pas na enige tijd voor, in het begin zullen ze het beide perfect doen maar na een tijdje zie je wel het grote verschil tussen budget scans en merk scans.
Zoals victor al gezegd heeft de support van grotere merken is vaak beter( onderdelen langer verkrijgbaar,...)£

over de support van beglec kan ik ook niet klagen, maar dit ging niet over onderdelen eerder over verloren handleidingen razz :p
exit night into LIGHT
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
15-7-2005 11:59
Ook moet je het kleurenwiel vaak bijstellen bij de acme scans anders zal er altyd een stukje van een andere kleur in tevinden zijn.
Totaal geen problemen mee. Deze scan doet wat mij betreft niet onder voor martin. (Acme Inflection mh-620)
Misschien ligt het er ook aan hoe je er mee omgaat.

Bij sommige martin's wil dit "euvel" ook nog wel eens voorkomen.

Martin.
kvm entertainment
StekelvarkeStandaard Lid
15-7-2005 12:03
ik heb ook de inflections(wel de goedkopere met hallogeenlampjes)en dit doet zich toch regelmatig voor(naar verluit zouw dit bij de space scans van velleman zich ook voordoen), en zo extreem slecht behandel ik ze niet hoor razz :p hoe de huurders hier mee omgaan weet ik niet. wat lichtopbrengst enzo betreft doen deze ook niet onder voor martin (hier komt meer licht uit dan uit de roboscan 812 en die heeft een hti150 lampje razz :p )
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)