Forum > Licht

Lite-Puter CX5 DMX controller

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
11-7-2005 21:45

jop schreef:

Die vooraf ingeprogrammeerde apparaten zijn alleen voor de pan/tilt channel config die je dus ook gewoon manual kun proggen.
Ik werk al jaren met de cx-5, het is een supertafel eenmaal geprogrammeerd (laat slechts enkele dingen te wensen over)
Echter de controller goed programmeeren is wel een karwei. Er zitten trouwens enkele voorgeprogrammeerde macro's ingebouwd (cirkeltje enz)
Ik snap alleen nog steeds niet waar die master fader nou voor is.....

Groetjes Jop
Je gebruikt hem dus al jaren. Dan heb je wrs dezelfde als ik, bij mij komt er op het scherm version 2.26F wanneer dat de tafel opstart. Hoe moet ik dan die pan en tilt configureren volgens jou. Ik beschik niet over fnc981 sad :( .
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-7-2005 22:39
Wel ik kies fnc 1 en dan kan ik scrollen tussen de verschillende merken, ieder merk heeft dan nog eens een zen eigen onderverdeling.
Staat in dit lijstje niet ANY Company ?
Want dan is het wel mogelijk om de Dynamo in te voeren.
Maar waarschijnlijk moet je dan FNC 8 intoetsen????
Een zeer grote gok, je kan immers zeer veel toetsencombinaties maken met de FNC 1 tm..... sad :(

Ik ga hier vanuit dat je het laatste nummer kiest 981 is bij jou 1 dus 988 misschien 8?

Ik heb overigens versie 3.05 heb het even teruggerekend, dacht dat ik hem al langer had maar ik heb de unit nu plm 4 jaar. De unit heb ik dus ook al wat jaren maar eigenlijk voor het eerst begin dit jaar uit de doos gehaald. Daarvoor had ik hem echter wel geprobeerd met de scanners, maar de voorgeprogrameerde patronen werkte voor geen meter. Toen wel 3 keer over de handleiding gelezen maar domweg geen tijd om fatsoenlijke programma's te maken.

Ik gebruik hem nu voor de laser en dat werkt erg makkelijk.
Ik snap alleen nog steeds niet waar die master fader nou voor is.....
Users can change the radius of the movement of the pattern by move "MASTER"

Martin.
kvm entertainment
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
11-7-2005 23:32
de fnc gaat van 1 t.e.m. 7, maar ik zal het nog eens bekijken. Any company ben ik denk ik wl niet tegen gekomen. Tijdens het opstarten komt er ook op "copyright 1997" dus ik vrees dat de software al wat veroudert is. Zou er een mogelijkheid zijn om deze te updaten?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-7-2005 00:02
Geen idee ik zal eens zoeken, ben bang van niet.

Soms kan je via midi nog wel eens wat doen, maar uit de handleiding haal ik dat je met midi niet zoveel kan.
Wat te denken van een backup van je shows via midi met een data dump....helaas niet mogelijk.

Gebruiks aanwijzing geeft overigens aan Litputer version 3.xx.

Die van jou is versie 2.xx aangezien dit toch wel een zeer uitgebreide tafel is, is het een beetje zoeken als een speld in een hooiberg...zonder de juiste handleiding.

Martin.
kvm entertainment
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
12-7-2005 18:53
Viel me op, deze CX-5 heeft nogal wat weg van de Martin Freekie ?
Advanced Drive-in Shows
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
12-7-2005 21:29
Martin vond het eenvoudiger een bestaand apparaat te pakken dan zelf iets te bedenken. Jammer... Tegenwoordig is met een beetje budget processor namelijk meer te doen dan 10 jaar geleden (toen de CX-5 uitkwam).

PS: Ik schat dat er reeds een keer of 10 is gemeld dat de Freekie de CX-5 IS (wellicht met andere software).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StijnosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 13-8-2010
Berichten: 21
13-7-2005 12:09
ik heb nu zo`n scanmaster 3 van showtec, maar dan de HQ power uitvoering.
IS het een verstandige keuze om over te gaan op deze CX5 die ik voor 290.- in de winkel zie liggen hier? Hij heeft minder kanalen, dan mijn andere dmx controllertje.
Heeft iemand ervaring met beide controllers?

Ik wil eigenlijk mijn T$ dmx barren combineren met mijn scans op 1 tafel, maar is dat mogelijk? Denk namelijk dat je alleen op duurdere tafels dat een beetje apart kunt regelen. Nu moet ik al mijn parren opnemen in de scenes en dat wil ik dus niet.

Een 2e optie zou ik fijn vinden dat als ik een patroon heb geprogrammeerd voor mijn scanners, dat ik dan de kleur en gobo`s zou kunnen overrulen, maar dat gaat op mijn huidige tafeltje niet. Zodra ik daar op overule druk gaan kleur en gobo door volgens scene en kan ik alleen de pan en tilt handmatig regelen?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
13-7-2005 12:25
als je wilt dat je parren en scans appart kan sturen kan je bv eens kijken naar de lightdesk pro of naar de behringer lc2412 met deze laatste kan je dan welliswaar wat minder aansturen, een voorbeeld hoe je dat doet heeft cyber gepost in het scans proggen voorbeeld toppic
voor wat concretere info voor jouw zouw ik een nieuw toppic aanmaken want dit gaat niet echt meer over de cx-5
exit night into LIGHT
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
13-7-2005 20:43
Om even terug te komen op men kanalenprobleem. Ik heb nu een instelling genomen waardoor ik via de joystick de pan en tilt kan instellen. Nu zou dit toch gaan probleem mogen zijn voor de chase? In programeer iedere scene met de laagtse fade time (0.1 s). Idem voor de fade time van de stappen in de chase. Toch blijft die spiegel gewoon onbewogen zelfs wanneer ik zie dat er op het scherm naar de volgende stap wordt overgegaan. Wat doe ik verkeerd?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-7-2005 00:13
Deze functie gebruik ik niet, en met het proggen van scans ben ik niet ver gekomen.
Maar verander je bij iedere stap als je programeerd ook de spiegel? (met de joystick) Volgens mij correspondeerd de joystick met twee schuiven op het paneel.

stekelvarke schreef:

voor wat concretere info voor jouw zouw ik een nieuw toppic aanmaken want dit gaat niet echt meer over de cx-5
Dit gaat nog steeds over de CX-5, en het probleem met programeren.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)