Forum > Licht

Op zoek naar lichtcontroller.

(57 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
1-7-2005 13:22
Er is zoveel keus, en zo weinig kennis dat ik jullie even inschakel.

Goed ik ben dus opzoek naar een nieuwe lichtcontroller. Waarom een nieuwe? Deze wat we nu hebben is perfect qua functies alleen niet idiaal voor grote shows. Toekomst gericht is hij te klein voor ons.

De eisen:

Combi controller par / mh's (minimaal 24 pars liefst meer. Minimaal 20 mh's / scans)
Figuurtjes moeten erin zitten, das wel zo makkelijk
Liefst ene die je aan een pc kan koppelen.
Directe knoppen voor scans en funties, zodat ik maar op de knop hoef te drukken en scans 1 + 2 gaan aan en 3 + 4 doen niks. Zo ook knoppen voor strobe kleur ed.
Monitor aansluiting is ook wel handig.
Liefst faders voor de pars.
Liefst ook 2 faders voor de scans, 1 voor snelheid 1 voor dimmen.

Het moet wel een controller zijn, dus geen software. Hoeft verder niet in de verhuur, dus als hij ingewikkelt en uitgebreid is geen probleem.

De prijs: Tja, ik pak het even ruim, onder de 3000 euro. Mag nieuw of 2de hands.

Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen, zijn er vragen stel ze gerust. Misschien dat ik nog een paar belangrijke dingen vergeten ben.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
1-7-2005 13:33
Zoeken...
al zal je voor dat budget geen fatsoenlijke tafel vinden, enkel LightJockey, maar dat wil je ook niet...
Succes!
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
1-7-2005 13:36
Dus dit is echt niet mogelijk in deze prijsklasse? (eigenlijk dacht ik het al maargoed.)

Natuurlijk mijn volgende vraag, over welk bedrag hebben we het dan? 20 mh's heb ik nog niet, dus kan nog wel even vooruit met hetgeen we nu hebben wink ;)
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
1-7-2005 13:51
Nou, ik weet ook niet alles, maar zo ben ik zelf ook een hele periode op zoek geweest, en ik ben er ook wel achter gekomen happy :)
Je zegt 20 MH's...ik moet zeggen, ik heb ze nog nooit gebruikt, maar denk je dat je ze dan alle 20 apart aan wilt sturen? Gebeurt volgens mij niet vaak...eerder per 4 ofzo dan. Dan voldoet een tafel al veel sneller uiteraard.
Als je je (vooroordeel?) afkeer tegen een PC-based controller laat vallen, kun je voor 3000 euro wél een mega-controller hebben. Mijn voorbeeld:
PC : 500
LJ : 1400
Touchscreen : 500
Wing (iets simpels met faders) : 200

Totaal 2600 euro, en je hebt een prachtige controller. Verder hoef je echt niet bang te zijn voor vastlopers e.d. Windows XP is gewoon een stabiele basis, en als je de PC enkel voor LJ gebruikt, gaat dat hartstikke goed...
Anders denk ik dat je ebay e.d. in de gaten moet houden voor een leuke 2e hands...
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
1-7-2005 13:57
Pc vervalt, gewoon door het feit dat die ernaast komt te staan. Ik zoek dus echt een controller. Vandaar dat verhuur ook niet hoeft, dan geef je gewoon de pc mee. Deze heb ik overigens ook nog niet, maar komt eraan.

Een Ultralite mission controll heeft die niet toevallig de funkties die ik zoek? mh's samen per 4 kan ik mee leven. razz :p

Owja, niet onbelangrijk er moet ook een keybord op aangesloten worden.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
1-7-2005 14:30
Mission control, mooi tafeltje!
Zou ik zelf ook nog wel kopen ja, als 2e tafel.
Denk wel dat je de meeste van je eisen eruit kunt halen ja...
Onlangs heeft iemand van het forum een 2e handse gekocht op ebay...zoek daar eens naar, en vraag het hem!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-7-2005 14:37
Ik vraag mij eigenlijk af waarom je geen Sunlite o.i.d zou nemen. Die kan alles wat jij wil. Ook die 20 MH's apart) Tevens kan je nog meer kanalen creëren door meerdere usb kastjes te nemen (10 stuks totaal a 512 kanalen)

Tevens minstens zo belangrijk vele malen sneller terug verdiend.

Martin.
kvm entertainment
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
1-7-2005 14:41
Achja,
dat zie je zo vaak, als mensen geen PC willen, dan krijg je ze ook niet overgehaald. Mij krijg je nooit meer van LJ af, maarja. Dat is persoonlijk joh.
Die mission Controll....enig idee waar je die zou gaan halen? Staat niet in de shop hier happy :)
Zag wel een duitse site die hem verkoopt, de basic en de touring, zie niet echt verschillen enkel de touring komt in een case, en je betaalt er het dubbele voor. Touring 3600,- Basic 1800,- Enig idee of deze prijzen een beetje kloppen? Nederlandse/belgische dealers?
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
1-7-2005 14:43
of de fatfrog
ik ken hem neit maar je kunt er wel een monitor aan sluiten
url 1of deze url 2
of ga naar google en type in zero 88 fatfrog

succes
Greetz
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
1-7-2005 14:45
Als de mission control aan mijn eisen voldoet volgens jullie ga ik ook eens opzoek. Was ook het kijken naar zero 88 producten, maar heb er nog niet veel verstand van. En om nog 5 keer te wisselen heb ik geen zin in vandaar jullie hulp. De controller komt naast een pc sturing zoals ik al zij. Terugverdienen hoeft niet, Tis een hobby.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)