Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 31 van 250)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
30-6-2005 08:25
Even de artiesten op de schop nemen.

- Ik kan de zaal niet zien door die lampen.
- Mag ik iets meer galm op de monitor.
- Dronken artiesten! GRR! Tijdens afbouwen niets meer goed kunnen!
- Sta ik goed in de zaal? O wat moet ik spelen dan?
- Een stukje accapella? hoe bedoel je? Wat moet ik zingen dan?
- De hele tijd er doorheen spelen.
- Dit hoeft niet uitversterkt te worden, gaat hard zat.
- Mensen die tijdens het optreden de hele tijd gaan draaien aan hun knoppen.
- Gitaristen met effecten die niet op hetzelfde volume zijn, doen ze distortion aan, ineens veel harder.
- Bands die een priklijst opgestuurd hebben (tis een wonder) maar vervolgens wel nog even dit en dat meenemen.
- Priklijst? Stageplot? Wat zijn dat?
- De hele tijd aan de draadloze mic's knopjes zitten kloten en dan vervolgens als ze op moeten Hij doet het niet!
- Bands die hun koffers, gitaren en tassen overal laten slingeren en als je ze vraagt op te ruimen blijft alles liggen!
- Mag ik even je DUCKtape?
- Of nog erger, met hun eigen echte ducktape jouw kabels gaan plakken!
- Bands die in de changeover meteen bier gaan zuipen en hun shit gewoon laten staan.
- Mensen die zomaar microfoons pakken, een overhead voor hun gitaarversterker doen e.d.
- Artiesten die hun eten en drinken overal deponeren, bij voorkeur op electrische apparaten en niet in de prullenbak.
- Bands die een uur te vroeg zijn (en fin beter dan te laat) en terwijl er nog licht ingehangen wordt al hun meuk op het podium zetten.
- Avonden met meerdere groepen, types die meteen HUN drumstel gaan opzetten op het podium.
- Gaat dat rookapparaat aan? Terwijl het een hazer is, en hem dan ook nog de andere kant op draaien.
- Bands die met allerlei exotische pluggen en kabeltjes aankomen.
- Of nog erger, een kabeltje lenen.
- Waar hun flightcases kunnen staan? Ow je bedoelt die 8 kartonnen dozen en die twee zelfgetimmerde kisten?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
30-6-2005 08:48
of van die artiesten die je mooi solo uitgelicht hebt, kruisje op de vloer, en er dan een meter naast gaan staan...
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
30-6-2005 10:05

GoeieGast schreef:

(knip)
Ben ik toch benieuwd waar jij klussen doet... Want de paar keren dat ik het licht heb gedaan bij bandjes, vond ik ze behoorlijk professioneel en meewerkend. Een paar keer een wat grotere band, een paar keer een wat kleinere. Ik herken me wel in een paar dingen, maar zoveel als jij heb ik (gelukkig) (nog?) niet meegemaakt.
Beauty hides in the deep
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 9491
30-6-2005 10:50
Alle ergenissen komen ook niet bij één band voor hoor, het is een opsomming.

Ik heb dat wel met artiesten,
die maken er af en toe ook een potje van.
Maar er zijn gelukkig ook artiesten,
en dat zijn de echte pro's,
die nooit kankeren, altijd samen met jouw een show neerzetten, en ook niet vergeten het geluid te bedanken........
En als een net slot van hun optreden,
de Dj weer keurig aankondigen en de zaal veel plezier wensen met zijn optreden.

Kijk, zo hoort het.
Wij doen immers hetzelfde voor de artiest.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
30-6-2005 11:08
ik snap dat het een opsomming is, en ik heb helaas ook weleens gemerkt hoe "beroemdheid" mensen kan aantasten, maar 9 v/d 10 voorbeelden heb ik gelukkig niet meegemaakt.
Beauty hides in the deep
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
30-6-2005 11:52
Ik herken er ook een groot aantal, waarvan ze ook vaak ontstaan volgens amateurisme van de artiesten zoals Tom al aangaf. Pro's snappen dat het om de show gaat, niet om de aandacht die ze krijgen. En dat is het grote verschil. Vaak staan amateurs op dat podium om aandacht op te zuigen en vergeten daarbij dat ze een show weg moeten zetten waarbij ze samen moeten werken met de rest van de mensen. Die mensen vallen on stage dan vaak ook erg tegen.
Volgende keer Peter!
SjoekoefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 13-1-2014
Berichten: 33
30-6-2005 19:26
Ik heb een scheit hekel als iemand vraagd hoeveel kost dat???
Dan zeg ik dat kost euro's.

Of maken van die opscheppende gozertjes van die opmerkingen: Oh dit is niks ik heb thuis computer speakers die al harder gaan dan dit.

Of als mensen de microfoon gaan lopen aanzetten vlak voor de luidsprekers.

Of mensen die 2 keer hetzelfde nummer willen horen.

Hier word ik nou ziek van.
Waarom flikkert die strobo zo? Is hij soms stuk?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
30-6-2005 19:35

sjoekoef schreef:

Ik heb een scheit hekel als iemand vraagd hoeveel kost dat???
Dan zeg ik dat kost euro's
Zeg: Jouw halve jaarsalaris, dus pas op!
Of maken van die opscheppende gozertjes van die opmerkingen: Oh dit is niks ik heb thuis computer speakers die al harder gaan dan dit
Zeg: Waarom draai jij hier dan niet??
Of als mensen de microfoon gaan lopen aanzetten vlak voor de luidsprekers
Dit kan je mensen niet kwalijk nemen. 90% heeft er geen verstand van!
Of mensen die 2 keer hetzelfde nummer willen horen
Wel irritant ja, maar vergeet niet dat je voor hem/haar er weer een gave avond van maakt! En als het nummer nog eens goed aansloeg waarom dan niet nog een keer?
Hier word ik nou ziek van
tis zonde laugh :D
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
1-7-2005 11:42
uhmm deze topic is nog behoorlijk leerzaam en lachen.
maar net wat er in het begin stond (page 1) mensen die bij de LJ om een nummer vragen, dat had ik tijdens een feest ook gehad ja flink irritant.
maar gelukkig ZAT de Dj naast mij met z`n pc en verwees ik ze gewoon naar hem toe
maar het kon ook aan mij liggen dat ze telkens aan mij een nummer vroegen want ik stond de hele avond bij dat paneel. en hij zat gewoon lekker achter zijn pc en klaar.

maar de verhuurder was wel blij met mij toen ik hem ging helpen want hij was in z`n eentje aan het opbouwen tot dat ik kwam helpen met opbouwen (aan het begin).
alleen was hij minder blij toen we met de hele meute gingen opruimen (toen het feest afgelopen was) en tja dan verdwalen sommige kabels ergens in een van de kisten of zijn ze niet goed opgerold, of staan/liggen er nog spullen ergens rond. of komen ze al met de kist dicht naar hem toe om de kist in de vrachtwagen te zetten ook zo`n rot moment.
hij keek erg hopeloos (nauw hopeloos ook niet maar in zo`n zin van) en zei hij zo van nauw ja gooi de overige kabels maar in de kist dan doe ik die morgen wel ordenen .maar toen alles opgeruimd was nog even wat na gepraat met een pilsje en wat bitterballen en het feest was echt over.
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
DjdiamondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 46
1-7-2005 11:48
Ook leuk, mensen die nummers aan BLIJVEN vragen....

Ook een keer meegemaakt dat ik moest draaien, bleek het feest ineens Flower Power thema te hebben shocked 8O Niet op voorbereid en als je dan een nrtje uit de jaren 80 draaide, kwamen ze gelijk zeuren om jaren 60/70....
Toen die meneer er maar even op gewezen dat het pas half 8 was en dat het tot 12u duurde en dat de goeie nummers uit die tijd heus nog wel kwamen... de rest vd avond geen last meer van gehad happy :)
hier staat niks

Terug naar forum Reageer (zonder quote)