Forum > Geluid

Versterkerrack aansluiten

(89 reacties. Pagina 9 van 9)
Moderator(s): Dré
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
19-6-2005 11:45

jeroenvdv schreef:

henry visker schreef:

In beide cases komt een cross-over, een versterker en een aansluitpaneel.
Kun je dan niet ook een losse case met 1 crossover nemen, ipv in elke case 1? Beetje zonde om zo'n ding letterlijk voor de helft te gebruiken.
Daar had ik ook aan zitten denken, echter is het zo dat deze versterkers ook worden gebruikt bij losse verhuur, en dan is het zo gemakkelijker. Er kan dan namelijk niets verkeerd worden aangesloten.

Maar dan heb ik weer wat te doen he komende week wink ;)

Groeten Henry
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-6-2005 11:57

henry visker schreef:

jeroenvdv schreef:

henry visker schreef:

In beide cases komt een cross-over, een versterker en een aansluitpaneel.
Kun je dan niet ook een losse case met 1 crossover nemen, ipv in elke case 1? Beetje zonde om zo'n ding letterlijk voor de helft te gebruiken.
Daar had ik ook aan zitten denken, echter is het zo dat deze versterkers ook worden gebruikt bij losse verhuur, en dan is het zo gemakkelijker. Er kan dan namelijk niets verkeerd worden aangesloten.

Maar dan heb ik weer wat te doen he komende week wink ;)

Groeten Henry
Zou je dan niet, zeker voor verhuur, werken met losse crossover? Nu kun je deze 2 amps ook niet los verhuren voor full-range gebruik. Mijn idee is altijd geweest, om alles zo multi-inzetbaar mogelijk te maken. Dat scheelt kosten en maakt je flexibeler.

En een crossover in kistje, met aan de voorkant een paneeltje met 2x XLR female met bijschrijft "INPUT", 2x XLR male met bijschrijft "UITGANG HOOG" en 2x XLR male met bijschrift "UITGANG LAAG", is toch wel heel duidelijk? Eventueel op de versterkers zelf nog labels "HOOG" respectievelijk "LAAG".

wink ;)
Light Image
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
19-6-2005 12:02
dat is ook een mogelijkheid.

daar ga ik nog even over nadenken, het is wel zo dat ik wil proberen alles zo makkelijk mogelijk te houden. Zodat zelfs iemand die totaal geen verstand heeft het niet verkeerd kan doen.

Als ik er uit ben zal ik het zeker even laten horen, en ook de redenen waarom ik daarvoor heb gekozen.

Groeten,

Henry
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
19-6-2005 14:42

jeroenvdv schreef:

En een crossover in kistje, met aan de voorkant een paneeltje met 2x XLR female met bijschrijft "INPUT", 2x XLR male met bijschrijft "UITGANG HOOG" en 2x XLR male met bijschrift "UITGANG LAAG", is toch wel heel duidelijk? Eventueel op de versterkers zelf nog labels "HOOG" respectievelijk "LAAG".
Volgens Murphy's Law gaat dat een keer mis en dan blaas je meteen je hoogweergevers eruit. Ik vind het geen goed idee.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-6-2005 15:26

Victor schreef:

jeroenvdv schreef:

En een crossover in kistje, met aan de voorkant een paneeltje met 2x XLR female met bijschrijft "INPUT", 2x XLR male met bijschrijft "UITGANG HOOG" en 2x XLR male met bijschrift "UITGANG LAAG", is toch wel heel duidelijk? Eventueel op de versterkers zelf nog labels "HOOG" respectievelijk "LAAG".
Volgens Murphy's Law gaat dat een keer mis en dan blaas je meteen je hoogweergevers eruit. Ik vind het geen goed idee.
Okee, zit wat in. Dan vraag ik me wel af, waarom er niet wordt gekozen voor 1 rackje met 2 amps en 1 crossover erin. Da's dan handiger volgens mij..?
Light Image
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
19-6-2005 23:01
dan kan hij niet 1 versterker los verhuren. wink ;)
Zelf zou ik 1 versterker los in een case zetten, en de andere versterker in een case met het crosover. In de case van het crossover zou ik dan de hoge output zo maken dat ik deze als input voor de andere case kan zetten.
Lost in Music
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-6-2005 23:03

Sgrovert schreef:

dan kan hij niet 1 versterker los verhuren. wink ;)
Zelf zou ik 1 versterker los in een case zetten, en de andere versterker in een case met het crosover. In de case van het crossover zou ik dan de hoge output zo maken dat ik deze als input voor de andere case kan zetten.
Heeft een crossover dan een "by-pass"? Als'ie 1 versterker verhuurt, zal'ie full-range gebruikt worden.
Light Image
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
19-6-2005 23:15

jeroenvdv schreef:

Heeft een crossover dan een "by-pass"? Als'ie 1 versterker verhuurt, zal'ie full-range gebruikt worden.
Als je op zijn laagst crosst, bij een CX3400 is dat 44 Hz, komt er niets uit de LOW-output en gaat alles (lees full-range) via de HIGH-output.
Dus kwestie van X-over frequentie even aanpassen.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
19-6-2005 23:35
hallo,

hier even een snelle reactie,

als ik de toppen verhuur als full range dan schroef ik de de cross tot het laagste terug. Dan zijn ze bijna full range (heb een behringer cross (type even onbekend)) Als ik dan in de case voor de versterkers voor de topkant alles op de 2+ en de 2- aansluit en dit in de kasten zelf ook even omsoldeer en de bassen allemaal op de 1+ en de 1- zet dan kan er toch nooit iets verkeerd gaan. De kabels worden ook allemaal gemerkt met kleuren zodat daar ook niets verkeerd mee kan gaan. Als ik het dan zo aansluit dan kan ik het geheel toch met een gerust hart verhuren, of zie ik iets over het hoofd??

Groeten Henry
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
20-6-2005 14:46

jeroenvdv schreef:

Heeft een crossover dan een "by-pass"? Als'ie 1 versterker verhuurt, zal'ie full-range gebruikt worden.
Nee, dan verhuurd hij de kist met de losse versteker. wink ;)
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)