Forum > Newbie Forum

Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen?

(44 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
12-6-2005 10:53
DJ.T is volgensmij de eerste die het doorheeft ;)

Goed, aantal parren is genoeg, maar ik vroeg me dus nu af:

Hoe sluit ik die parren + intelligent licht aan, waarop, en hoe stuur ik het aan?
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
12-6-2005 11:17

DJ.T schreef:

De OP heeft het over fourbarren.
Als hij met een fourbar gewoon een T4'tje met een stel parren bedoeld is voor 250man 32 parren al aardig overdreven.
En nu moet er intelli ingeruild worden voor nog meer parren? shocked 8O
nee maar er is eerder in dit topic al gesproken dat je voor 250 euro zijn lijstje niet kon huren dus daarom dacht ik laat dan intelli weg en ga voor gewoon goede basisverlichting
tja wat zou ik hier nou neerzetten
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
12-6-2005 11:18

Juiced schreef:

DJ.T is volgensmij de eerste die het doorheeft ;)

Goed, aantal parren is genoeg, maar ik vroeg me dus nu af:

Hoe sluit ik die parren + intelligent licht aan, waarop, en hoe stuur ik het aan?
dat een fourbar een t4 is bedoel dat is al meerdere keren gezegd
tja wat zou ik hier nou neerzetten
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-6-2005 19:09
250 Personen is echt een bak vol hoor! Verkijk je daar echt niet op. Voor zoiets zetten we gerust 12 parren neer met 4 scan's en strobo toch minimaal.

Wat je moet doen is eerst zorgen dat je basis op orde is (parren, statieven (+truss)). Dat huur je in eerste instantie en dan ga je kijken naar scan's ed. Maargoed, dit is hoe ik erover denk.
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
13-6-2005 09:44
Ik zou ook iets gelijkaardigs doen ...

32 parren is echt wel te veel van het goede...

Huur 8m truss, 2 degelijke statieven, 12 parren, 4 scans (bij voorkeur met gasontladingslamp), strobo en rookmachine en je bent gesteld ... (sturing niet vergeten)

én het valt nog binnen het budget ook ...

Waar is het te doen? Misschien kan ik wel wat voor je doen ...
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
13-6-2005 11:32
Even wat vragen:

Juiced schreef:

...maar ik ben nu voor een feestje van vrienden gevraagd om daar het licht te doen. Het hoeft niet spectaculair, maar ze wilden er toch wat basis- en bewegend licht inhebben. Het feest wat zij organiseren moet eigenlijk het visitekaartje worden van een nieuw restaurant/cafe, waar af en toe dan feesten plaatsvinden...
Wat is de setting? Een danscafe of een restaurant met een zaaltje erbij? Wat is de stijl van de locatie (chic, apres ski, whatever?) Deze verschillen geven in grote lijnen al aan hoeveel en welke verlichting je gaat gebruiken...

Daarnaast: 250 euro is jouw budget, maar wat zijn je eigen kosten en hoeveel blijft er werkelijk over voor de huur van verlichting?
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
13-6-2005 13:57
Allereerst maak ik zelf geen kosten. Organisatoren zijn vrienden van mij, als er wat geld overblijft en ik krijg daar wat van is dat mooi meegenomen.

Dan de zaal: het is in een nieuw restaurant, vrij trendy ingericht: midden in de zaal lopen als het ware 2 schotten die het zitgedeelte afscheiden van een gedeelte met 2 biljarttafels. Alle tafeltjes gaan eruit, biljarttafels worden danspodia. Thema is hawai, dus kan daar de filters van de parren een beetje op aanpassen.

Ik heb nu het volgende in mijn hoofd om te huren:
- 6x 4-bar
- 4x Martin MX-4
- Martin Freekie
- DMX-8 tafel tbv parren (of zijn deze net zo goed aan te sluiten op de freekie?)
- Truss inclusief 6 statieven, totale lengte 11 meter lang

Aan de ene kant van de scheiding komt 2x 4 meter truss te staan op statieven, per kant 2 4-barren en 1 scan; aan de andere kant komt de DJ, waar 2 parren en 2 scans hangen. Ik kom dan aan bijna €300,-, iets wat voor hen denk ik wel te doen is.

Ik sta natuurlijk open voor op-of aanmerkingen :)
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
13-6-2005 14:04
Als ik dan goed tel heb je maar 4 statieven nodig. (correct me if I'm wrong)
Dance the night away!
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
13-6-2005 14:08
2 statieven per truss (er komt aan 2 kanten een truss van 4 meter te hangen), dat maakt al 4 statieven aan de ene kant, en bij de DJ vooralsnog ook 2 statieven voor de 3 meter truss die daarboven komt te hangen?

Klopt, en ik ga het gewoon nog een keer vragen en hopen dat iemand het WEL leest, zoals ik nu alles aan wil sluiten?
En hoe doe ik dat het beste? DMX-kabel van T4 naar T4 en uiteindelijk aansluiten op bovenstaande sturing, en de scans ook doorlussen dmv DMX, en op de freekie aansluiten? Of moet er nog een dimmerpack tussen?
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
13-6-2005 14:15
Excuses, mijn fout.

Parren op een freekie is niet echt ideaal, daar kun je het beste nog een parrentafel voor huren, of je huurt een combi-tafel, waar je zowel parren als scans mee kunt aansturen. Je hebt dan 2 dmx lijnen lopen, 1 voor de parren en 1 voor de scans. Je zou dit ook eventueel met 1 lijn kunnen doen, maar dan heb je weer een apparaatje nodig wat het signaal opslitst voor beide tafels.

Als je T4's huurt dan heb je geen dimmers meer nodig, want een t4 is een dimmer in t-bar vorm.
Dance the night away!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)