Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 42 van 369)
Moderator(s): Dré
AdjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 25-11-2010
Berichten: 18
12-6-2005 17:37
2 x bewerkt. Laatst door Adje op 12-6-2005 17:45
Ik wil graag gebruik maken van de grote kennis die hier over klassieke lichteffecten aanwig is.
Weet iemand de naam van dit effect?

Ik heb dit toestel afgelopen week gekocht. Het merk is Coemar.
Het valt trouwens wel op dat dit effect veel robuster gebouwd is dan bijvoorbeeld de effecten van F.A.L.. Elk sleepcontact is uitgerust met 2 koolborstels, dus niet met 1 zoals bij de F.A.L. ufo's en Lunar par36 ball.
Ook de assen zijn een stuk dikker.
De lampen worden per 4 in serie geschakeld, en de 4 groepen paralel. Er zit dus een trafo in van 24 volt, 500VA.

Kan iemand iets meer over dit effect vertellen?
zie ook: dit plaatje en dit plaatje
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
12-6-2005 17:45
Volgens mij heet zo'n ding een "rolling box", maar ik weet niet zeker of Coemar hem ook zo noemde.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
AdjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 25-11-2010
Berichten: 18
12-6-2005 17:47
o ja, ik vergeet nog te vragen:
Heeft iemand hier toevallig nog documentatie van?

Groeten, Ad
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
12-6-2005 17:50
Hallo Adje,

Adje schreef:

o ja, ik vergeet nog te vragen:
Heeft iemand hier toevallig nog documentatie van?

Groeten, Ad
Voor documentatie kun je eventueel bij forumlid Roland terecht, die heeft het een en ander liggen aan "papieren data". Hij is ook niet te flauw om het eventueel voor je in te scannen.
Stuur hem maar een mailtje, kun je vinden in zijn profiel.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-6-2005 00:14
Ben nog zoekende maar of ik van de Coemar nog een brochure heb waar deze instaat durf ik niet te zeggen.

Heb wel deze coemar (en nog wat andere merken) verzamelfreak gevonden. Echter wel jammer dat hij niet van elk verzamelde product losse foto's heeft.

Martin.
kvm entertainment
LdciStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-12-2004
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 11
13-6-2005 20:54
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 13-6-2005 21:35
https://i14.ebayimg.com/02/i/04/3a/ba/3f_1_b.JPG

Errug koel en HIER te koop
Edit Mod: Plaatje even in link veranderd
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
13-6-2005 21:33
Dan vind ik mijn Satel Kum toch mooier wink ;)

https://www.megashow.nl/new-line/Satel-2.JPG
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
13-6-2005 22:52

Victor Junior schreef:

Indien men nog interesse heeft in een strobobol (grote bol met lenzen erin en een 1500watt stroboscoopbuis) heb ik een adresje, voor 200euro kan je hem daar kopen. Hij draaait wel, alleen de buis knipperde niet, enkel wanneer je de stekker eruit trok gaf hij een flits

BobW schreef:

Heb misschien wel interesse in die bol
Naar aanleiding ven het bovenstaande zijn we gisterenmiddag toch in de auto gestapt en naar Rotterdam gereden, en daar heb ik zeker geen spijt van.
Het bleek dat de zaak waar de bal stond de kelder aan het opruimen was, met als resultaat dat er erg veel jaren '80 licht hing/stond dat allemaal weg moest.

Snuffelend tussen al het 'antiek' kwam ik tegen wat ik hoopte: een Clay Paky Orion strobeball.
Volledig werkend, dus geen kapotte strobebuis of iets dergelijks.
Het enige is dat je wel de afstandsbediening nodig hebt om de buis in te schakelen, anders gebeurt er niet zoveel behalve dat 'ie draait razz :p wink ;)
Na een korte demonstratie was ik verkocht en werd duidelijk dat die mee naar huis ging.
Ik vroeg de verkoper naar de prijs [met in mijn achterhoofd de bovengenoemde 200 Euro], maar voor 50 hele Euro's bleek het hele gevaarte mee te mogen.

Toch kon ik het andere 'antiek' niet weerstaan en ben met iets meer thuisgekomen dan gepland was ashamed :$
De twee ProgramSistem Mephisto moons waar Victor Jr. het over had vond ik wel leuk, dus ook die gingen mee [50Euro samen].
Het betreft een master/slave systeem waarvan de Master nagekeken moet worden omdat hij niet op geluid reageert en wat schokt.

Verder nog 3 Sapro Par36 scannertjes buit gemaakt, de spiegel draait 360graden rond en in 2 richtingen.
Hebben een ingebouwde microfoon en een audio ingang, 5Euro per stuk.

Toen zag ik nog een Lampo Corallo staan die zowel intern als extern geplamuurd was met stof.
Zwaar flowereffect uitgerust met een 36V 400W lamp, spiegels van de mirrordish moeten opnieuw van lak voorzien worden aangezien deze dof zijn geworden [en de dishes van Webbie helaas te klein zijn], 10Euro.

Tot slot nog een grote en loodzware F.A.L. Condor die gebruik maakt van 2 stuks 36V 400W lampen.
De ventilator bleek defect te zijn, de mic is wijlen en er zit hier en daar nog wat werk aan, eveneens 10Euro.

Al met al toch nog met veel spullen thuis gekomen, die waarnodig opgeknapt gaan worden deze vakantie happy :)
Het schoonmaken is voor het grootste gedeelte al gebeurd, dus ik zal spoedig wat foto's online zetten.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-6-2005 22:58
Hallo Bobw,

BobW schreef:

Zwaar flowereffect uitgerust met een 36V 400W lamp, spiegels van de mirrordish moeten opnieuw van lak voorzien worden aangezien deze dof zijn geworden [en de dishes van Webbie helaas te klein zijn], 10Euro.
Je moet het zelfde doen als ik (FAL BlowStar), de spiegeltjes er af halen van de nieuwe dishes en die op je oude dish plakken met Bison High Temp Siliconenkit. Gaat beter als de oude spiegeltjes schilderen denk ik.

Gtreetz Webbie...
These go to Eleven ...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
13-6-2005 23:05

Webbie schreef:

Je moet het zelfde doen als ik (FAL BlowStar), de spiegeltjes er af halen van de nieuwe dishes en die op je oude dish plakken met Bison High Temp Siliconenkit. Gaat beter als de oude spiegeltjes schilderen denk ik.
Daar heb ik inderdaad al aan gedacht, maar het lijkt erop dat de spiegeltjes die op jouw dishes zitten een stuk kleiner zijn dan die van mijn Lampo waardoor het effect kan veranderen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Ik ga eerst op zoek naar transparant gekleurde en hittebestendige verf, mocht ik dat niet kunnen vinden denk ik dat ik inderdaad van jouw aanbod gebruik maak.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)