Forum > Newbie Forum

Installatie voor kleine feesten.

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Steen82Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2005
Laatste: 25-9-2013
Berichten: 20
6-6-2005 14:17
Als jullie 600 a 700 euro hadden om boxen + versterker aan te schaffen , welke zouden jullie dan kiezen ?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-6-2005 14:19
Net zoiets als in een auto rijden zonder gordels dus? sneaky :V

Je kan het doen ja, maar of het verstandig is? De ervaring leert dat naarmate de avond vordert de volumeknop steeds verder opengaat. Grote kans dus dat je je versterker zonder limiters de clip injaagt. Een beetje woofer kan nog wel wat clip hebben, alleen een compressiedriver moet je echt uit de clip houden.
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
6-6-2005 15:38

GoTMoRe schreef:

dj sjoerd schreef:

GoTMoRe schreef:

Denkt het niet..

Zelfde effect als een cd speler rechtstreeks op de ingangen van je amp aansluite.
volgens mij niet hoor ik heb een cdspeler en die sluit ik rechstreeks aan op mijn stereo en het geeft prima geluid
( want dan zul je er net achterkomen dat je wel een mixer nodig hebt )
dan kan je als beter gelijk een studiopaneel van 60 kanalen kopen shut up :X want mischien wil je er nog wel een keer wat bij sneaky :V
Dan hebben we het over een hifi versterker neem ik aan of een cd speler met regelbare uitput?

En je kan het natuurlijk ook overdrijven.

you get the picture..
i have the point maar het enige is het is een cdspeler met vaste output en een hifi versterker maar als ik een cd in de versterker afspeel krijg ik precies het zelfde geluid ook het zelfde volume
tja wat zou ik hier nou neerzetten
MartijnvaanderingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2004
Laatste: 2-11-2008
Berichten: 68
6-6-2005 18:55
de paladiums zijn idd rechttoe rechtaan, geen poespas gwoon knallen... maar het is heeel simpel even kijken wanneer je versterker gaat clippen en op dat punt even kijken op je mengdoos op welk vu ledje je zit... zo kan je kijken tot hoever je moet gaan

gr martijn
In het land der blinden is 1 oog koning
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
8-6-2005 16:07
Mogelijke combinaties tussen 600 en 700 euro:

2x DAP K112 Pro Active
Totaal: 540,- euro

2x Behringer B1220
1x DAP Paladium 1200
Totaal: 670

2x DAP AX-12
1x DAP Paladium 1200
Totaal: 760

Hier heb je denk ik 3 mooie keuzes.
Eigelijk de gewone K112, welke je al eerder noemde, maar hier zitten de versterkers ingebouwd in de speakers. Dit geeft minder kabeltroep, maar is wellicht een nadeel als je gaat uitbreiden met subwoofers.
De tweede optie (behringer) heb ik zelf ervaring mee. Als fullrange kasten spelen ze best netjes. Ze komen redelijk laag en klinken over het algemeen netjes. Worden niet schreeuwerig naar mijn mening, maar de hoge tonen zijn iets gelimiteerd. Ik kwam af-en-toe tekort in het hoog. Desondanks, lekkere speaker met daarbij een ruime versterker! Later eventueel uit te breiden met een setje 18" bassen.
De laatste optie ligt iets boven je budget, maar is denk ik wel een goede optie. Helaas heb ik geen ervaring met deze speaker, dus ik kan je niet vertellen hoe ze klinken, maar de revieuws zijn netjes. Lees ze maar eens! Deze set is later ook netjes uit te breiden met een setje 15 of 18 inch bassen uit dezelfde serie.

In verband met uitbreiding later, zou ik persoonlijk voor de Behringer Eurolive of DAP AX serie kiezen. Hier kun je op langere termijn subs onder plaatsen uit dezelfde serie. Deze sluiten over het algemeen goed aan op de toppen.

De behringers mag je wel een keertje komen beluisteren, als je zin/tijd hebt. Succes met je keuze!

btw.. volgens mij is dit wel een beetje een zoekvraagje wink ;)
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DrdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 4-4-2006
Berichten: 1
11-6-2005 12:45
Misschien kun je eens kijken naar de Dap soundmate1. Op zich wel een leuk setje, met versterkers in de sub gebouwd, statieven, kabels en beschermhoezen erbij. Het is alleen ff paar kabeltjes aansluiten en spelen maar...
Steen82Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2005
Laatste: 25-9-2013
Berichten: 20
11-6-2005 19:07
Heb even gekeken naar de soundmate 1,

Een sub van 300 w/rms en 2 losse speakers a 150w/rms .
Setje kost niet veel, compleet met alles erbij 520 Euro.

Maar is het later ook uit te bereiden of niet ?
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
11-6-2005 19:38

Steen82 schreef:

Maar is het later ook uit te bereiden of niet ?
Hangt er vanaf wat jij met "later" bedoeld natuurlijk wink ;)
Verder dan 1 subwoofer extra denk ik niet dat je veel kan uitbreiden .. = soundmate 2
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
11-6-2005 21:01
Is eigenlijk wel nog mogelijk om uit te breiden door middel van de XLR-uitgangen.
Zp kan je bijvoorbeeld achter een paar jaar de sound mate gebruiken als monitorset en dan op die uitgangen een andere versterker en luidsprekers aansluitne.
GRTZ

Bert

Dj Noiz schreef:

Steen82 schreef:

Maar is het later ook uit te bereiden of niet ?
Hangt er vanaf wat jij met "later" bedoeld natuurlijk wink ;)
Verder dan 1 subwoofer extra denk ik niet dat je veel kan uitbreiden .. = soundmate 2
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
MartijnvaanderingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2004
Laatste: 2-11-2008
Berichten: 68
12-6-2005 22:22
uitbreiden... als de set bevalt en je budget is even hoog als de set kost... zet hem dubbel neer... kan je zorgen voor meer spreiding van het hoog... of als het achtergrond muziek moet zijn de setjes over verschillende plaatsen opzetten...

maar om eerlijk te zijn heb ik meer vertrouwen in k112 actief... goede geluids qualiteit(correct me if i'm wrong maar dit vind ik)
en goed uit te breiden met een baskast.

maja ik snap je dilema wel... want een soundmate heeft wel het voordeel dat het een compleet pakket is wat snel op te bouwen is.

het ligt dus aan je doel(groep).
In het land der blinden is 1 oog koning

Terug naar forum Reageer (zonder quote)