Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 19 van 35)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-5-2005 21:29

Jeroen Zelle schreef:

Binnenkort ga ik 19" muziek computers bouwen. Wordt 19" breed, 2HE hoog en 35 cm diep.
[KNIP] Het systeem wordt behoorlijk stil. Gemiddeld 35 dBa.
Ik hou jullie op de hoogte!

Jeroen Zelle schreef:

Ik ben nu bezig met het plannen en binnenkort bouwen van een 19" rackmount PC. Hij wordt 2HE hoog en 35 cm diep.
[KNIP schreef:

Systeem wordt stil
Hoor ik daar een echo shocked 8O

Break The Silence schreef:

Zelfs al heb je 40.000 nummers, dan nog heb je niet ALLES en bestaat de kans dat er iemand uit het publiek komt aandraven met een CD die je zelf niet hebt.
Als je een goede muziekkeuze doet heb je aan plm.2500 nummers meer dan genoeg. En als het publiek komt aandraven met een CD dan doe je iets niet goed.

Aangeboden CD's draai ik op de computer, de "zingende" artiest (onbekend bekend talent) heeft niet altijd minidisc sad :( en helaas wel een brander, lekker goedkoop. Bij de losse cd speler wil nog wel eens zo'n eigengebrande overslaan of zelfs niet afspelen, in de computer heb ik daar geen last van.

Martin.
kvm entertainment
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
20-5-2005 21:53
Ja klopt...sorry ... niemand reageerde erop .. het lijkt me namelijk wel iets voor hem... het systeem wat ik ga bouwen shut up :X
If light is intelligent, then sound must be stupid!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
21-5-2005 14:19
Andere eisen. Stil hoeft niet. Betrouwbaar en genoeg ruimte, snel genoeg om geen vertraging te hebben en ik ben tevreden.
I'll take you to the KoffieShop...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 14:33
Enorm leuke kick voor mij. Ik heb dus een systeem aangeschaft. 4 he systeem, niet het nieuwste, wel betrouwbaar en zeer makkelijk vernieuwbaar. De onderdelen zijn niet zo oud dat je er niets meer mee kan. En ik ben dus dolgelukkig. Deze is het dus geworden, dankzij Webbie!www.new-line.nl/forum/read/?t=15893 Niet alles optimaal zoals ik het wilde nog. Maar kan voorlopig vooruit en als het maar stabiel is. Ik geef soweiso nog wel een reactie over hoe hij werkt.
I'll take you to the KoffieShop...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-7-2005 17:52

Powerbeat schreef:

Enorm leuke kick voor mij. Ik heb dus een systeem aangeschaft. 4 he systeem, niet het nieuwste, wel betrouwbaar en zeer makkelijk vernieuwbaar. De onderdelen zijn niet zo oud dat je er niets meer mee kan. En ik ben dus dolgelukkig. Deze is het dus geworden, dankzij Webbie!www.new-line.nl/forum/read/?t=15893 Niet alles optimaal zoals ik het wilde nog. Maar kan voorlopig vooruit en als het maar stabiel is. Ik geef soweiso nog wel een reactie over hoe hij werkt.
Vergis je hier niet in. Elke gamer en (ietwat) ontwetende (sorry wink ;)) gaat direct voor de vele gigahertzen, snelle FSB's enzovoorts. Niet doen! Ik heb in het verleden een aantal jaren zonder problemen op een 450mhz met 256MB geheugen PCDJ gedraaid, met 80 gigabyte aan MP3's. Oftewel: Ga niet direct op alle getalletjes af wink ;). Systeem wat je nu hebt gekocht is snel zat, en zeker ook betrouwbaar. happy :)
Light Image
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 20:05
Dat is atlijd fijn om te horen happy :) !
I'll take you to the KoffieShop...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-7-2005 20:37
Hallo,

Jeroendvd heeft helemaal gelijk, jullie maken elkaar gek met die "magische cijfertjes" en laten forumleden onnodig veel te dure spullen kopen. De media, tweakers en de pc-shops doen vrolijk mee.

Laat je niet gek maken.

Ik heb al legio "hot pc's" gezien, die bedroevende resultaten behaalde.

Waar je op moet letten is het volgende:

Hardware
Gewoon merkspul aanschaffen zoals:

- 19" kastkeuze: 1U en 2U kasten zijn gewoon te klein, je moet gaan prullen met riser-cards en je "airflow" is marginaal, daarintegen is 4U perfect.
- een moederbord van Asus, Abit en MSI (voor jullie toepassing zou ik altijd kiezen voor een moederbord zonder "onboard" sound).
- AMD of Intel processor, beide zijn goed (alléén NIET overklokken).
- CPU-koeler, géén exotische pakken zoals "oversized dildo's", "heatpipes" of waterkoeling (het beste is gewoon een "boxed processor" te nemen, daar zit namelijk de juiste koeler al bij)
- geheugen van Infineon, Apacer, Kingston e.d..
- videokaart maakt niet zo veel uit voor jullie toepassing, je zou een onboard kunnen overwegen.
- harddisk van Maxtor, Western Digital of IBM (het maakt echt géén ruk uit wat voor merk je pakt, je moet er alléén geluk mee hebben)
- type harddisk, gewoon IDE of SATA is voldoende (scsi is echt onzin voor jullie toepassing).
- geluidskaart, dat weten jullie beter als ik, maar ik neem aan dat je hier ook een merk-artikel kiest, en zeker niet die rommel van Sweexxx.
- koop/gebruik zo weinig mogelijk USB apparaten voor je "veredelde mp3-player", anders kun je weleens rare "onverklaarbare" dingen krijgen, vooral die draadloze USB muizen en toetsenborden willen weleens een eigen leven gaan leiden.

Bouwen
(of je dit nu zelf doet of laat doen (menig pc-shop laat hier ook wel eens een steekje vallen))

- let er op dat je alles goed vastzet, daar bedoel ik CPU's, schroeven, ventilators en bekabeling (het zal de eerste keer niet zijn dat de koeling van de CPU afdondert).
- als het kan niet het eerste en het laatste PCI slot gebruiken van je moederbord (ivm conflicten en koeling)
- een van de grootste fouten die ik regelmatig zie, bekabeling die gewoon los hangt in de kast en zo de "airflow" vermindert of zelfs blokkeert, menig processor is al overleden door een kabeltje in de CPU-koeler.
- bij gebruik van meerdere harddisks, genoeg afstand tussen de schijven en eventueel extra koelen met een ventilator.
- de enigste goede manier om meerdere IDE devices aan te sluiten op één controller is deze: je maakt één IDE "master" en één IDE "slave", vanaf het moederbord gezien komt dan eerst de "slave" en dan de "master", heb je twee IDE schijven, dan als het kan beide "master" op elk één IDE controller.
- een fout die ook veel voorkomt: dat alle case-ventilators naar binnen zuigen of naar buiten blazen, de enigste goede manier is bijvoorbeeld achtop "blazende" vetilatoren plaatsen en voorop "zuigende".

Straks maak nog even een post waar je op moet letten tijdens het configureren.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 20:45
Het enige waar ik dan nog iets goeds voor moet bedenken is hoe nummers van mijn download PC, (slome baggerpc maar wle p4 1.8 ghz 512 mb dus ik dacht dan duron 1300 per definitie langzamer was) Naar mijn veredelde mp3speler krijg. Als usb niet aan te raden is. Iemand de beste tips?
I'll take you to the KoffieShop...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-7-2005 20:46
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 17-7-2005 20:51
Hallo Powerdvd,

Powerbeat schreef:

Het enige waar ik dan nog iets goeds voor moet bedenken is hoe nummers van mijn download PC, (slome baggerpc maar wle p4 1.8 ghz 512 mb dus ik dacht dan duron 1300 per definitie langzamer was) Naar mijn veredelde mp3speler krijg. Als usb niet aan te raden is. Iemand de beste tips?
Netwerkkaart.!!!!!!
Een netwerkkaart neemt heel weinig resources weg, en ik heb nog nooit een pc gezien die moeite had met een "goede" netwerkkaart.
Het verhaal dat je door USB géén virussen binnenkrijgt is echt onzin.
Ik leg het straks allemaal wat beter uit, als ik bij het hoofdstuk configureren ben.

Gewoon een goede viruscanner installeren, en nou bedoel ik niet de huis-tuin-en-keuken rommel van Panda e.d..

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 20:50
Hoe hang ik hem aan de internet aangesloten pc dan? Wat voor kaart moet dan hierin zitten en is dit moeilijk te doen?Ehm..PowerDvD, is dat niet dat dvd-afspeelprogramma. Powerbeat is een Drive-in.. laugh :D No offence wink ;) Je hoeft al deze moeite niet te doen hé. Heb het idee dat ik je uitbuit ofso voor zo weinig geld laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)