Forum > Geluid

Mengpaneel

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
WarpheadStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2002
Laatste: 20-3-2003
12-9-2002 17:29
Ik zoek dus een mixer... zoiets als de gemini 626 i (zulke functies).. Ik wil er trance/ top 40 meegaan mixen dus een battle mixer leek me wel een prè (?)
Mijn eisen zijn; (hoeft niet allemaal perse...)
* Min 2 kanalen
* 3 bands equalizer + gain
* min 12 db wegfilteren (of hoe je dat ook noemt...)
* led display / of ledjes in der vorm vamn een leddisplay... (dus niet van die lelijke ledjes ine en boogje )
* kwaliteitsmerk (dus een mixer waar ik een jaartje of 4/5 mee kan
doen...)
* Iets wat qua me formaat zo'n beetje bij 2 cdj-20's past wil er een flightcase omheen maken...

Voor max 300 euro (ongeveer...) is daar nog wat leuks voor te vinden??

Zat bijvoorbeel te denken aan de ;
=> Ecler HAK300 (Dit schijnt toch een erg goede mixer te zijn??)
=> Omnitronic EX-530 Pro Blue Edition
=> Pioneer DJM-300 silber (wel ver boven budget maar kwalitetief erg goed(?), veel functies??)
=> Stanton RM-3S
=> Stanton SK-6 (ohne Focus Fader)
(prijzen van www.*****.com )

Hoop dat jullie me kunnen helpen !!

Daniël

PS> kunnen jullie ook meteen ff het voordeel van de pioneer zeggen... kwalitatief goed of alleen de naam?? veel functies (staat wel bij de specs maar dat zegt me allemaal nix )
DestinyDJAccount Geblokkeerd
Sinds: 24-8-2002
Laatste: 29-11-2005
12-9-2002 19:02
Volgens mij hadden ze op djforum.nl geen goede herinneringen aan deejayladen.de

Maar da weet ik niet precies meer.
WarpheadStandaard Lid
Sinds: 10-3-2002
Laatste: 20-3-2003
12-9-2002 21:40
Dj forum was mijn eerste forum waar ik met de pro's (dré laugh :D ) in aanraking kwam (*snif* razz :p )...alleen jammer want het ligt al heel lang down... maar ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen met deejayladen.com.... Maar misschien weet jij nog goede een mixer rond de 300/350 euro in NL?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
13-9-2002 00:41
Ik vind de UMX-7 een HELE goede mixer voor het geld. Lelijk MAAR goed. Soepele solide faders, VCA'tjes eromheen, lekkere EQ. Je moet alleen even door het uiterlijk heenbijten.

Een trapje lager vinden we de Stanton RM-3s. Handige feature is de effect bus. Jammer dat ze er zulke stugge faders ingezet hebben. Ook de ADJ Q-MX1 is een leuke mixer (beetje saai MAAR hij werkt wel lekker).

Misschien dat de Vestax PCV-3 nog wat is. Zeker in combinatie met een setje CDJ-20's heb je dan een lekker COMPACT setje. Wel PCV faders (conductive plastic), geen VCA's (heeft de RM-3s ook niet BTW).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DennisStandaard Lid
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
13-9-2002 08:16
De Pioneer DJM300 is een goeie mixer, maar met het geld wat je voor een DJM300 kwijt bent, kan je volgens mij een andere niet-pioneer mixer kopen welke dan meer functies/kanalen heeft.

Ik heb zelf ook een DJM300 en het is qua functionaliteit een gemiddelde mixer. Niet veel extra toeters en bellen. Als ik hem vergelijk met een 626, die ik ook heb liggen, heeft de DJM300 een optie om je spelers te starten door de fader open te zetten. (Dit werkt natuurlijk alleen als je cd-spelers die optie ook hebben). Verder heeft de DJM300 een split-cue functie en beatcounters.

Afhankelijk van wat je precies wil zou je voor de Gemini PS 650i of de UMX-7 kunnen gaan. De eerste heeft beatcounters en de tweede heeft de split cue functie.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
13-9-2002 23:57
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 13-9-2002 23:57

Dennis schreef:

een optie om je spelers te starten door de fader open te zetten. (Dit werkt natuurlijk alleen als je cd-spelers die optie ook hebben).
Faderstart is uit de 60er en 70er jaren, toen werd er nog niet gemixt, doch enkel "snel" gestart laugh :D

Faderstart is dus een worg voor de moderne Dj, zowel op vinyl als op cd. Trek je je schuif dicht stopt je draaitafel. Wil je helemaal niet!

Wat wel handig kan zijn is als je startbuttons bij je fader hebt. Ik gebruik die zeer vaak en vind dat handig als je bijvoorbeeld door je mic staat te praten, plaat 1 is haast afgelopen en je moet nr 2 starten. Ook kun je met die buttons zonder dat je heen en weer moet rennen tot op het laatste moment van afspeler wisselen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DennisStandaard Lid
14-9-2002 16:49
1 x bewerkt. Laatst door Dennis op 14-9-2002 16:49
worg?

Ik weet niet hoe je het dan noemt, maar met mijn cdj 100's en DJM 300 kan ik me cd-speler cue-en en zit er op het mengpaneel een optie, die ik kan aanzetten. Als ik dan de schuif open zet begint de speler vanaf het cue-point te spelen, zonder ergens op start te hoeven drukken. Als ik de schuif dan weer dicht zet gaat de speler terug naar het cue-point.
Ik vind het in ieder geval bijzonder handig en gebruik het dan ook regelmatig.

Zie ook: www.new-line.nl/v/74
(Daar staat trouwens toch echt fader-start...)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
14-9-2002 19:13
Ik heb ook faderstart op de setjes zitten. Het enige dat ik heb laten vervallen is de "recue" optie. Ik vind het namelijk nogal onhandig dat de speler opnieuw begint als ik de schuif even dicht trek (denk aan meezingers e.d...).

En (natuurlijk) is het zo dat als de speler al speelt, hij gewoon door blijft spelen als je de schuif open doet (en ook dat zie ik wel eens anders (yikes)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
14-9-2002 19:52
Hmm, kzag hier een mooi topicje over mengpaneeltjes dus zallik ook ff posten. Ik ben op zoek naar een 3/4 kanaals mengpaneel met 3-voudige toonregling + gain + crossfader, liefst onder de 200 euro, of in ieder geval zo dicht mogenlijk daarbij.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
DennisStandaard Lid
14-9-2002 19:55
Mja, kwestie van schuif open zetten en zo de speler starten. Knopje op mengpaneel uit en je kan weer schuiven wat je wil, maar de speler blijft gewoon doorspelen en springt dan niet terug naar zijn cue-point.

Ik had het niet op me vorige setje en het was in het begin even wennen om te "herkennen" hoe snel je je schuif open moet zetten om de speler op het juiste moment te laten starten, maar als je dat eenmaal doorhebt... happy :)

Voor vinyl-draaiers denk ik niet dat er draaitafels zijn die na het fader-starten van een plaat bijhouden hoeveel rondjes de plaat maakt, zodat de tafel, als je de schuif weer dicht doet, hem in z'n achteruit ramt en als een speer terug naar het cue-point draait, zodat je hem vervolgens weer met je fader-start kunt laten beginnen... razz :p
(Misschien een idee voor toekomstige draaitafels?? Zal er vast heel grappig uit zien laugh :D )

Terug naar forum Reageer (zonder quote)