Forum > Geluid

2 Uitgangen van versterker op 1 speaker...

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
That_Dj_SjokkieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 27-6-2005
Berichten: 190
13-5-2005 19:15
Ik heb dit wel gedaan, met een oude dubbele 15 inch bassbox, allebei de kanalen van me versterker naar de bassbox sturen ( bassbox had 1 aansluiting ). Versterker op mono en bonken maar. Nooit problemen mee gehad.
Hardcore is a feeling that's inside of us, it's the key of paradise!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
13-5-2005 19:18
uhm, leg dat een goed uit. want als je een versterker op mono zet heb je nog geen gebrugte versterker.

de min van links en rechts zitten gewoon aanelkaar, ik begrijp je uitvinding dus totaal niet.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
13-5-2005 21:22
Volgens mij kan het dus ook niet want dan gaat bv het singaal van de linkeruitgang ook naar de rechteruitgang willen gaan en met alle gevolgen vandien.....
Ik heb met ongeveer hetzelfde te probere ook eens de eintrappen van mijn mini-keten struk gekregen.... ashamed :$
Zoals gezegd: beter niet doen!
GRTZ
Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
13-5-2005 21:55
Het idee van Night06 werkt (zoals Rob al zei) niet: de min-terminals van beide kanalen zitten intern keihard aan elkaar geknoopt. Pak je dus van het ene kanaal de plus en van de andere de min dan gebruik je alleen het kanaal van de plus en wordt er zeker niets gebridged.

Kan iemand me trouwens uitleggen hoe je een pa-amp op "mono" zet, anders dan op "bridge"?

Plussen aan elkaar knopen is nou ook niet iets dat ik iemand wil aanraden.

Zullen we het daarom maar op het volgende houden: als je versterker een "bridge" stand heeft kan je die gebruiken (wel even in de gebruiksaanwijzing lezen hoe het prezies werkt). Als je versterker dat niet heeft is hij kennelijk niet bedoeld om te worden gebridged en is het wel zo verstandig niet te gaan stunten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic