Forum > Newbie Forum

spots samenstellen

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
LithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 25-5-2005
Berichten: 23
11-5-2005 20:19
-sweetlight (DMX via PC) /v/11265
-colorchanger /v/7797
-dimmer /v/3630
-heb nog 2 mini lampjes van vroeger, zijn niet profisioneel hoor (die sluit ik dus op men dimmer aan)

voor de rest weetk het niet echt, kan iemand me nog tips geven van spots(DMX) (die hier ook nog op de site staan)

btw klopt het men antwoord dat de output verbonden wordt met de volgende spot zijn input en zo een cirkel vormt??
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
11-5-2005 20:30
Neem ipv de dimmer die je aangaf deze dat is zijn opvolger voor een belachelijk laag bedrag. Weet je nog steeds zeker dat je geen dmx paneel wil nemen? Dat werkt met zo'n kleine opstelling veel fijner(je kan live ingrijpen) en het is bovendien veel goedkoper. Neeb bijvoorbeeld deze sturing, die kan je ook nog gebruiken als je ooit toch zou besluiten parren aan te schaffen.
De oude lampjes waarschijnlijk gewoon in de dimmer prikken, wil je het zeker weten zal je ze toch wat duidelijker moeten beschrijven.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-5-2005 20:36

Lith schreef:

-sweetlight (DMX via PC) /v/11265
-colorchanger /v/7797
-dimmer /v/3630
-heb nog 2 mini lampjes van vroeger, zijn niet profisioneel hoor (die sluit ik dus op men dimmer aan)

voor de rest weetk het niet echt, kan iemand me nog tips geven van spots(DMX) (die hier ook nog op de site staan)

btw klopt het men antwoord dat de output verbonden wordt met de volgende spot zijn input en zo een cirkel vormt??
Je gaat van controller, naar input lamp 1, van output lamp 1 naar input lamp 2, enz. Aan het einde stop je gewoon, en officieel stop je in de output van het laatste apparaat een "terminator" (niks anders dan een stekker zonder kabel, maar met een elektronisch onderdeeltje erin dat de slinger afsluit).

De controller stuurt 512 verschillende kanalen door dat 1e kabeltje. Elk kanaal is een getalletje van 0-255. Op elke lamp stel je in vanaf wel kanaal hij gaat reageren (bijvoorbeeld, scanner, met 4 kanalen: voor horizontaal bewegen, verticaal bewegen, kleur en figuur. Die stel je in om te luisteren vanaf kanaal nummer 1. Dan gebruikt'ie kanaal 1 voor horizontaal bewegen, kanaal 2 voor verticaal bewegen, kanaal 3 voor kleur, en kanaal 4 voor figuur. De volgende scanner laat je dus op kanaal 5 beginnen. In de controller programmeer je dus je programmatjes, rekening houdend met de start-kanalen (start-adressen genoemd) van de eraanhangende lampen.)

Bij bewegen is bijvoorbeeld een "0" helemaal links en "255" helemaal rechts. Bij kleur, kan 0 tot 20 rood zijn, 21 t/m 40 blauw, enz. Een kanaal is dus niets anders dan een getalletje.
Light Image
LithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 25-5-2005
Berichten: 23
11-5-2005 20:59

sinuz schreef:

Neem ipv de dimmer die je aangaf deze dat is zijn opvolger voor een belachelijk laag bedrag. Weet je nog steeds zeker dat je geen dmx paneel wil nemen? Dat werkt met zo'n kleine opstelling veel fijner(je kan live ingrijpen) en het is bovendien veel goedkoper. Neeb bijvoorbeeld deze sturing, die kan je ook nog gebruiken als je ooit toch zou besluiten parren aan te schaffen.
De oude lampjes waarschijnlijk gewoon in de dimmer prikken, wil je het zeker weten zal je ze toch wat duidelijker moeten beschrijven.
ja maar met paneel kun je toch minder, bv als ik iets wil programmeren met een muziekbestandje van me pc kan ik die toch niet perfect gelijk laten lopen, terwijl ik met software dit samen kan laten afspelen

en uhm de uitgangen van een parrel zijn toch gewoon stekkers he als ik het goed begrepen heb (parrels in dimmer steken maar dan nu in dat paneel)
LithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 25-5-2005
Berichten: 23
11-5-2005 21:00

jeroenvdv schreef:

Lith schreef:

-sweetlight (DMX via PC) /v/11265
-colorchanger /v/7797
-dimmer /v/3630
-heb nog 2 mini lampjes van vroeger, zijn niet profisioneel hoor (die sluit ik dus op men dimmer aan)

voor de rest weetk het niet echt, kan iemand me nog tips geven van spots(DMX) (die hier ook nog op de site staan)

btw klopt het men antwoord dat de output verbonden wordt met de volgende spot zijn input en zo een cirkel vormt??
Je gaat van controller, naar input lamp 1, van output lamp 1 naar input lamp 2, enz. Aan het einde stop je gewoon, en officieel stop je in de output van het laatste apparaat een "terminator" (niks anders dan een stekker zonder kabel, maar met een elektronisch onderdeeltje erin dat de slinger afsluit).

De controller stuurt 512 verschillende kanalen door dat 1e kabeltje. Elk kanaal is een getalletje van 0-255. Op elke lamp stel je in vanaf wel kanaal hij gaat reageren (bijvoorbeeld, scanner, met 4 kanalen: voor horizontaal bewegen, verticaal bewegen, kleur en figuur. Die stel je in om te luisteren vanaf kanaal nummer 1. Dan gebruikt'ie kanaal 1 voor horizontaal bewegen, kanaal 2 voor verticaal bewegen, kanaal 3 voor kleur, en kanaal 4 voor figuur. De volgende scanner laat je dus op kanaal 5 beginnen. In de controller programmeer je dus je programmatjes, rekening houdend met de start-kanalen (start-adressen genoemd) van de eraanhangende lampen.)

Bij bewegen is bijvoorbeeld een "0" helemaal links en "255" helemaal rechts. Bij kleur, kan 0 tot 20 rood zijn, 21 t/m 40 blauw, enz. Een kanaal is dus niets anders dan een getalletje.
thx voor uitleg, nu snap ik het
LithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 25-5-2005
Berichten: 23
11-5-2005 21:36
dus uhm, men vraag blijft of paneel even goed werkt als pc (met pc blijf je toch meer mogelijkheden hebben kwa scripts)

maar ik zal dus wrs die sweetlight nemen en de dimmer

die colorchanges enzo benik nog allemaal niet zeker, mss wil ik wel een scanner, weet het allemaal niet goed... iemand tips wat goede combinatie zou zijn
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-5-2005 21:38

Lith schreef:

dus uhm, men vraag blijft of paneel even goed werkt als pc (met pc blijf je toch meer mogelijkheden hebben kwa scripts)

maar ik zal dus wrs die sweetlight nemen en de dimmer

die colorchanges enzo benik nog allemaal niet zeker, mss wil ik wel een scanner, weet het allemaal niet goed... iemand tips wat goede combinatie zou zijn
Als je moet kiezen tussen sweetlight en controller kun je nog beter voor hardwarecontroller kiezen, daar kan je nog meer mee sneaky :Vshut up :X
Light Image
LithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 25-5-2005
Berichten: 23
11-5-2005 21:41
kun je dan evengoed scripten met een pannel, is erg vaag kwa timing met je muziek etc...
wat kun je al meer?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-5-2005 21:43

Lith schreef:

kun je dan evengoed scripten met een pannel, is erg vaag kwa timing met je muziek etc...
wat kun je al meer?
Met VisualDMX kun je op een MP3 compleet een lichtshow timen, icm met Winamp. Sweetlight heeft die functie misschien ook wel. Maar of je dat vaak gebruikt? Hoogstens voor een dans-voorstelling oid.

Paneeltje is echt voor live-gebruik hartstikke fijn. Lichtshowtjes bij disco's en shows dus.
Light Image
LithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2005
Laatste: 25-5-2005
Berichten: 23
11-5-2005 22:01
ok, hier zal ik nog over nadenken

maar dan nog alleen men spots samenstellen...

weten jullie echt geen leuke combinaties met jullie ervaring

tog nog even op dat paneel ingaan, als je pakt 2scanners dezelfde bewegingen wilt laten maken, moet je dan met al je vingers die toetsen schuiven :/ of programeren jullie altijd dit op voorand?

hmm men vragen blijven maar komen ;p => dus er bestaat geen enkele andere software om een panel te besturen want als die sweetlight zou tegenvallen, bvb niet via winamp samen speelt... zou het wel tegevallen want "opvoorand" programmeren daarvoor wil ik de software eigelijk

Terug naar forum Afgesloten topic