Forum > Licht

Hoe ziet er een ShowTec MultiSwitch er van de binnenkant uit?

(86 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-5-2005 14:50
die werkt met DMX ja. DMX prik je in op het printje, vanaf het printje een stuursignaal naar de print met triacs en klaar. dan heb je in totaal 3 langwerpige printjes.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
8-5-2005 15:03
Hallo,

martijn schreef:

die werkt met DMX ja. DMX prik je in op het printje, vanaf het printje een stuursignaal naar de print met triacs en klaar. dan heb je in totaal 3 langwerpige printjes.
Dit zijn dan volgens mij dimmers toch?
En ze zijn volgens mij 2-kanaals, ik moet er een 4-kanaals "switched" hebben.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-5-2005 15:52
zijn inderdaad 2 kanaals, dus vandaar dat je er 2 nodig hebt. op de stuurprint is in te stellen of je de kanalen op dim of switch wilt hebben.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
8-5-2005 16:18
Hallo Martijn,

martijn schreef:

zijn inderdaad 2 kanaals, dus vandaar dat je er 2 nodig hebt. op de stuurprint is in te stellen of je de kanalen op dim of switch wilt hebben.
Bedankt voor je uitleg. Heb jij ergens een link van die printjes, in de shop en bij Botex/Showtec zelf is géén plaatje ervan te vinden. Bij Botex kan ik ze zelfs helemaal niet vinden.

Je heb trouwens 2 uitvoeringen van het paneeltje, één met potmeter en één zonder potmeter, welke moet ik hebben?

Dus als ik het goed begrijp moet ik één "Control Panel" en twee maal "Triac Print" hebben?
Moet er misschien nog een trafo bij om de gewenste spanning te krijgen en misschien nog verbindingskabeltjes om het zaakje aan elkaar te koppelen?

Lijkt me op zich een hele nette oplossing.
Misschien voor Dré een idee, om hier ombouwsetjes samen te stellen voor die oude effecten.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-5-2005 19:47
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 8-5-2005 20:30

Webbie schreef:

Misschien voor Dré een idee, om hier ombouwsetjes samen te stellen voor die oude effecten.
Lijkt mij geen idee. Mensen die "oud spul" hebben, laten hem orgineel.Als men hem persé DMX wil hebben doet men dat extern.(extreme dingen die ik met bepaalde dingen uithaal is niet voor iedereen weggelegd)
Bovendien moet je technisch op de hoogte zijn waarmee je bezig bent. (bij het slopen van een switchpack vervalt ook de garantie)

Ik heb sterk de indruk dat het min of meer om "reserve" onderdelen gaat om je T-4 op te knappen. (ook is het paneeltje niet op voorraad) en vraag mij ook af of het uberhaupt op voorraad zal komen.

Maar goed, om op je topic vraag terug te komen, Foto..
switchpack
[EDIT]close look

Afmeting print: 19cm x 10cm en 4 cm hoog.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
8-5-2005 20:20
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 8-5-2005 20:34
Hallo Martin,

kvm schreef:

Webbie schreef:

Misschien voor Dré een idee, om hier ombouwsetjes samen te stellen voor die oude effecten.
Lijkt mij geen idee. Mensen die "oud spul" hebben, laten hem orgineel.Als men hem persé DMX wil hebben doet men dat extern.(extreme dingen die ik met bepaalde dingen uithaal is niet voor iedereen weggelegd)
Bovendien moet je technisch op de hoogte zijn waarmee je bezig bent. (bij het slopen van een switchpack vervalt ook de garantie)

Ik heb sterk de indruk dat het min of meer om "reserve" onderdelen gaat om je T-4 op te knappen. (ook is het paneeltje niet op voorraad) en vraag mij ook af of het uberhaupt op voorraad zal komen.

Maar goed, om op je topic vraag terug te komen, Foto..
switchpack
close look

Afmeting print: 19cm x 10cm en 4 cm hoog.

Martin.
Heel erg bedankt voor je post en foto's (de links zijn beide de zelfde foto). Maten vallen mij mee, dacht dat de switchpack veel groter was, misschien toch maar aan de Astro zelf schroeven, alléén zit ik dan met een Harting waar ik géén stekker bij heb.

Nu is het niet de bedoeling van mij om in de Astro te gaan zagen of e.d., want dat zou zonde zijn van het effect. Nee, ik doe het alléén als ik het "schroefbaar" kan op lossen.

Bijvoorbeeld: een afdekplaat van de Astro er uit schroeven, die namaken. En de nagemaakte aanpassen aan mijn wensen. (en de originele veilig opbergen).
Dan kan het effect altijd nog in de originele staat herstelt worden.

(de Harting aansluitingen zijn volgens mij ook niet origineel op de Astro's)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-5-2005 20:31
(de links zijn beide de zelfde foto)
Is ge-edit!

Kwa maat valt het inderdaad mee, ik heb het idee dat de print van de multidim groter was. de kast is echter gelijk en de stopcontacten nemen vrij veel ruimte in beslag.

martin.
kvm entertainment
Dj-kevinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2005
Laatste: 5-2-2008
Berichten: 5
9-5-2005 19:03
heey

ik ben nieuw hier op het forum maar dat boeit niet sneaky :V

als je je astro op de multi switch aansluit kunnen de motoren maar 1 kant opdraaien dus bijvoorbeeld alleen links om of alleen rechts om dus niet alle bij dat is jammer want dan draaien de motoren altijd de zelfde kant op wink ;)

groetjes
Geen URL in de Quote toegestaan
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
9-5-2005 19:36
Hallo Dj-Kevin,

Welkom op het forum.
Je eerste post is gelijk goed "raak" sneaky :V .

Dj-kevin schreef:

als je je astro op de multi switch aansluit kunnen de motoren maar 1 kant opdraaien dus bijvoorbeeld alleen links om of alleen rechts om dus niet alle bij dat is jammer want dan draaien de motoren altijd de zelfde kant op wink ;)
Ze kunnen origineel ook maar één kant opdraaien (aansturing is gewoon 230Volt "aan/uit"), zou niet goed zijn voor de motoren en transmissies als ze beide kanten op konden draaien.

(Hoofdletters en scheidingstekens gebruiken is ook wel makkelijk voor de leesbaarheid sneaky :V )

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
10-5-2005 00:24
Je kunt toch gewoon een harting verloopje maken...?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)