Forum > Newbie Forum

Behringer VMX 300,jullie meningen

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
2-4-2005 16:06

yoghurt schreef:

Wat voor een disk gebruik je dan bij pc mixen?
hard-disk wink ;) (ook wel harde schijf genoemd)
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
2-4-2005 17:29
Links een harddisk...rechts een harddisk...en gaan met die banaan razz :p
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
3-4-2005 12:27
ik gebruik gewoon me cd's, geen gebrande cd's maar echt orginele cd's. ik gebruik ook Tracktor en dat werkt prima met de cd-rom drive's
De laatste doet het licht uit
JB87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2005
Laatste: 11-11-2008
Berichten: 1
13-4-2005 15:31
he k heb een vraagie, hoe ken je bij bijvoorbeeld bpm studio in je koptelefoon luistere, heb je dan nog een geluidskaart nodig? en zo ja zijn die duur? alvast bedankt
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
13-4-2005 17:13
Een 2e geluidskaart is een van de makkelijkste oplossinge, omdat je alleen met je koptelefoon zal luisteren heb je geen dure kaart nodig en kan je volstaan van een van een euro of 10.
ShadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 40
13-4-2005 17:55
in de meeste pc's is ook al een on-board kaartje ingebouwd..dus gewoon zoals al gezegd word een tweede kopen. Weet iemand trouwens of je dan conflicten krijgt als je een on-board dingetje gebruikt i.c.m een pci-kaart?
DjnicksStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2005
Laatste: 19-11-2007
Berichten: 27
13-4-2005 18:00
nou shady ik heb dus ook een onboard geluidskaart en een pci geluidskaart in het begin gaf dit conflicten in traktor dj studio...maar toen heb ik ergens een aparte asio driver gedownload (jammer genoeg weet ik niet meer waar) waardoor ik beide geluidskaarten een functie kon geven..
Iedereen Gaat Los
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
24-4-2005 21:14
Het nadeel van goedkope en onboard geluidskaartjes is dat ze behoorlijk processor afhankelijk zijn en dat de geluidskwaliteit niet echt geweldig te noemen is. Als je een PC professioneel wilt gebruiken, zorg dan dat je een goede geluidskaart hebt. Geld ook voor CD spelers en draaitafels. Huis-tuin-en-keuken HiFi gebruik je ook niet voor professionele doeleinden.

Leuke geluidskaarten zijn de 5.1, 6.1 en 7.1 kaarten van Creative (Live, Audigy) en Terratec. Hele mooie kaarten kun je krijgen van M-Audio. De eerste twee zijn wel consumenten-kaarten, maar wel de betere. M-Audio zijn echt pro kaarten, maar daar betaal je ook voor.

Voordeel van een 5.1 kaartje, is dat je 3 uitgangen hebt. Als je de software bij je geluidskaart installeert, kun je kiezen voor 1, 2 of 3 uitgangen en ook bepalen of je 3 stereo uitgangen wil of dat je een (pre-decoded) 5.1 aanlsuiting wil maken. Voor mixen over meerdere kanalen gebruik je 2 of 3 stereo kanalen. Voor films en games is 5.1 (mits in combinatie met een 5.1 speakersetje) leuker wink ;)

Leuk Creative en Terratec kaarten koop je rond de 30 tot 80 euro nieuw (de kale varianten). Tweedehands kom je ze wel eens voor minder tegen, maar vaak is het verschil niet de moeite waard.

BTW. Ik heb zelf een tijdje met de computer gewerkt. Was meer voor m'n lol en daar gebruikte ik BPM studio voor. Inmiddels ben ik vanwege de kosten (voor licenties enzo) overgestapt naar CD spelers. Heb niet graag de BSA op de stoep als ik een illegale versie van BPM studio draai shut up :X
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
SanuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 30-9-2008
Berichten: 24
24-4-2005 22:43

Philip_Janssen schreef:

Het nadeel van goedkope en onboard geluidskaartjes is dat ze behoorlijk processor afhankelijk zijn en dat de geluidskwaliteit niet echt geweldig te noemen is. Als je een PC professioneel wilt gebruiken, zorg dan dat je een goede geluidskaart hebt. Geld ook voor CD spelers en draaitafels. Huis-tuin-en-keuken HiFi gebruik je ook niet voor professionele doeleinden.
Hierop moet ik toch een uitzondering constateren en dat is de ALC658 codec van Realtek oftewel Soundstorm. Dus als je toch gebruik wilt maken van onboard sound dan is Soundstorm erg geschikt voor professionele doeleinden [niet dat dit te maken heeft met de TS, maar om even op te merken wink ;))
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
25-4-2005 07:41

Sanu schreef:

Philip_Janssen schreef:

Het nadeel van goedkope en onboard geluidskaartjes is dat ze behoorlijk processor afhankelijk zijn en dat de geluidskwaliteit niet echt geweldig te noemen is. Als je een PC professioneel wilt gebruiken, zorg dan dat je een goede geluidskaart hebt. Geld ook voor CD spelers en draaitafels. Huis-tuin-en-keuken HiFi gebruik je ook niet voor professionele doeleinden.
Hierop moet ik toch een uitzondering constateren en dat is de ALC658 codec van Realtek oftewel Soundstorm. Dus als je toch gebruik wilt maken van onboard sound dan is Soundstorm erg geschikt voor professionele doeleinden [niet dat dit te maken heeft met de TS, maar om even op te merken wink ;))
True. Ik was ook wat algemener bezig. Moraal van het verhaal was dat je beter wat geld uit kan geven aan een fatsoenlijke geluidskaart als je draait met de PC. Het laatste wat je wil zijn een hoge CPU belasting en "dithering" van het geluid als je een pitchbewerking uitvoert shut up :X
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)