Forum > Algemeen Forum

HEELLLUUUPPP!!!

(90 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-4-2005 21:25
Ik denk toch dat zei alle troeven in handen hebben. Ze bestaan al langer EN hebben de naam eerder geclaimd bij de KvK. Als er onderling niet uit te komen is zit er ben ik bang maar 1 ding op.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-4-2005 21:28
Maar is een inschrijving bij de KVK wel genoeg? Ik las in dit topic dat een naam geregistreerd moest zijn bij het bmb voordat je ook daadwerlijk het alleenrecht hebt?!

Ik ben overigens niet bereid om het tot een rechtzaak te laten komen, maar zou wel graag willen weten ofdat ze wel in hun recht staan (dan heb ik tenminste iets om hun argumenten onderuit te halen, mischien dat ie dan tot een redelijke oplossing wil komen)
Maar dat is MIJN mening...
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 172
5-4-2005 21:31
De KVK kan jou niet verbieden een bepaalde naam te nemen omdat een ander deze al gebruikt.
Wel kunnen ze jou een negatief advies geven.

KVK is dan ook iets heel anders dan het BMB.
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
5-4-2005 21:34
Je kunt ze nu een stap voor zijn door jou naam te registreren bij het BMB. Als zij dit niet hebben gedaan snijden zij zich zo enorm in de vingers, omdat jij hén dan zou kunnen dwingen de naam te veranderen. Of zit ik er nu naast?
Volgende keer Peter!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-4-2005 21:37
Ik zit net op hun site te kijken en zie nergens een indicatie van een KvK inschrijving of dat de naam geclaimd is bij het BMB. Ook zie ik niet hoelang ze al bestaan. Mocht jij al langer bestaan EN opereren onder (bijna) dezelfde naam, dan sta jij weer sterker.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-4-2005 21:40
Ze zijn weldegelijk ingeschreven bij de KVK:

Naam: The Royal Music
Vestigingsadres: Vivaldipad 53
Vestigingsplaats: 1323AJ Almere
Internetadres: https://www.theroyalmusic.nl
KvK-inschrijfnummer: 39079119 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

En ze claimen dat ze al 10 jaar bestaan.

In het BMB heb ik niets kunnen vinden over iets wat lijkt op RoyalMusic
Maar dat is MIJN mening...
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 172
5-4-2005 21:43

Roytje schreef:

In het BMB heb ik niets kunnen vinden over iets wat lijkt op RoyalMusic
Dan weet jij genoeg toch?
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-4-2005 21:59

Peter schreef:

Je kunt ze nu een stap voor zijn door jou naam te registreren bij het BMB.
Weet je wat dat kost..... 388€ als je het binnen 10 werkdagen afgerond wil hebben.

Overigens als de naam nog niet gedeponeerd is kan de andere partij er ook geen monopolie voor opeisen. Het kan wel maar dan ga je het via een ander recht spelen, handelsnaamwetgeving of auteursrecht.

Als je je compleet in wil dekken kost je dat klauwen vol met geld. Of je dat er aan wil gaan besteden is een 2é.
Ik zou in eerste instantie kijken hoe ver ze gaan en of ze het lef hebben een procedure te starten, vaak komt het namelijk niet eens zover en blijft het alleen bij een beetje dreigen.
Laat hun maar aan tonen dat ze het alleen recht op die naam hebben en waarom ze vinden dat jullie de naam niet zouden mogen gebruiken.

Daarnaast zit jij in Brabant en hun in het gebied waar ze afgedante amsterdammers dumpen (oftewel Almere) en dus zit je ook niet echt in elkaars vaar water. Ik ben benieuwd in hoeverre hun bereid zijn die naam te gaan claimen als ze alle kosten zien....
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-4-2005 22:08
Zo, daar vrolijk ik weer een beetje van op, je snapt dat ik behoorlijk overrompeld was! Ik ga in iedergeval een mailtje richting de juridische hulp van de consumentenbond doen. Ik neem aan dat ik dan ongeveer hetzelfe antwoord krijg. Dit met een duidelijke uitleg van mijn kant in een mailtje naar de beste man, zodat ie weet dat ie eigenlijk geen poot heeft om op te staan. En ik hoop dat we dan van bijde kanten een beetje water bij de wijn kunnen doen en zo tot een oplossing kunnen komen.
Maar dat is MIJN mening...
Michel_GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2004
Laatste: 19-2-2008
Berichten: 34
5-4-2005 22:46
Maar als jij hem dan alles voorlegt en meld dat hij geen alleenrecht heeft op die naam, omdat hij niet ingeschreven staat bij het BMB, dan kan hij dat alsnog doen en dan kan je alsnog je naam veranderen.

Waarschijnlijk heeft hij er geen zin in, daar niet van, maar dan blijf je het risico lopen dat je je naam op een gegeven moment moet veranderen.

Dan refereer ik naar het stukje wat victor ooit van de BMB site heeft geplukt:
het recht op een merk ontstaat niet door het eerste gebruik. De gebruiker van een teken, dat daadwerkelijk een merk is, maar niet als zodanig is gedeponeerd, geniet geen bescherming. Met andere woorden : zonder depot, geen recht.
daarenboven wordt het uitsluitend gebruiksrecht van het merk verkregen door het eerste depot verricht bij het Benelux-Merkenbureau: 'wie het eerst komt, het eerst maalt'.
Zonder depot kan men zelfs in het geheel niet optreden tegen derden die een identiek of soortgelijk teken gebruiken voor dezelfde of soortgelijke waren of diensten.
Turbo Blauw........ is geen zwart !!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)