Forum > Licht

Lichten ophangen op zolder

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
GtechStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 22-3-2007
Berichten: 6
5-4-2005 19:27
Hey ik ben bezig met de zolder hier wat te her inrichten en nu zou ik graag mijnlichten op een goede manier ophangen. ik heb even wat in elkaar gestoken met paint zo dat jullie een overzicht krijgen hoe het er uit ziet. Dus ik zou graag lichten willen ophangen: dynamo en par's ( par 56 short en par 36 ), ik dacht al om gaaten in die balken te booren maar dan moet ik eerst nog de juiste vijzen ( of schroeven als dat beter te verstaan is :) ) vinden. Je moet enkel op de balken letten niet op wat er nog op de foto's staan want die poosters die er nog hangen zijn al redelijk oud, ik ga trouwens de zolder her schildere.
https://users.pandora.be/timvangucht/zolder.JPG
mvg tim
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-4-2005 19:31
boeie lichteffectje ken je overal wel aanhangen, doe liever wat aan dat statief laugh :D
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
5-4-2005 19:36
de balken zien er opzich sterk genoeg uit om wat van die kleine dingen aan te hangen.
ik zouw ook zoals jij zegt de lampen gewoon in de muur(balk) schroeven.
let ook op de stroom die er beschikbaar is.
exit night into LIGHT
GtechStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 22-3-2007
Berichten: 6
5-4-2005 20:21

stekelvarke schreef:

de balken zien er opzich sterk genoeg uit om wat van die kleine dingen aan te hangen.
ik zouw ook zoals jij zegt de lampen gewoon in de muur(balk) schroeven.
let ook op de stroom die er beschikbaar is.
oke dan met schroeven, en over de stroom... allesheeft al een tijdje op een statif gehangen en dus ook aangesloten op de stroom en dus geen probleem.
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
5-4-2005 21:55
ik weet niet of je het permanent wil ophangen, dan is schroeven natuurlijk een leuke optie.
Maar als je toevallig nog van tijd tot tijd op een feestje wil draaien kun je volgens mij het beste iets van steigerpijpen oid regelen en daar alles aanhangen...
Think Different ..
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
5-4-2005 22:04
er lopen veel topics over dingen in kamers ophangen.. ik heb daar eens wat fotows gepost over hoe ik dat gedaan heb. heb een zelfde dak systeem als jij.

-in de nok kan je waslijnhaken draaien hieraan evt. truss of pijp hangen met kettingen. (nadeel is de balans (en de belasting maar er hangen bij mij al jaren en 16 tal parren aan zonder problemen shut up :X ))

- de horizontale scheve balken die op de helft van het dak zitten heb ik 5 cm vanaf het dak grote meubel haken geschroeft. 3 per 1,5 meter truss en hierachter ft-30 truss geschoven. de truss heeft nu een kleine overhang over de balk! je kan er parren aanhangen scans mh's een schommel. kortom zit vast als een huis. evt. kan ik er nog wel een paar duidelijke fotows van maken.

- wat evt voor kleine effecten een goed idee is, zijn ouderwetse plankdragers. door dat zo'n vouw hebben kan je er redelijk wat gewicht aanhangen 1 gat uitboren tot m10 evoila mooi punt om een par of een mushroom aan te hangen.
GtechStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 22-3-2007
Berichten: 6
5-4-2005 22:12

kaos schreef:

ik weet niet of je het permanent wil ophangen, dan is schroeven natuurlijk een leuke optie.
Maar als je toevallig nog van tijd tot tijd op een feestje wil draaien
ja je zecht daar zo iets
ik heb nu wel al iets geprobeerd met de T bar https://users.pandora.be/timvangucht/IM000087.JPG dit lukt ook wel en dan met strips ( ik weet er geen andere naam voor ) kan ik ook par lampen vast maken aan die ijzeren staven die je ziet op de 1ste foto's, of is dat met die strips niet zo veilig? 2 per lamp zou toch voldoende zijn denk ik? En jah niet dat ik zo veel weg ga met mijn eigen apparatuur, en anders maak ik het gewoon weer los dan.
Tim
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
6-4-2005 07:01
dit lukt ook wel en dan met strips ( ik weet er geen andere naam voor )
als je tieraps bedoelt, zo ik dat niet doen die dingen breken waar je bij staat, een beter idee is dan nog een spanband te gebruiken (zo'n gamma ding dat je al heb om je bar vast te maken)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-4-2005 19:46
volgens mij bedoelt hij dat niet maaaar als je die balken die op die dwarsbalken liggen wil vastmaken met tyrips kan dat opzich wel hoor want het hoeft helemaal geen gewicht te houden...

en je hebt tyrips en tyrips ( ala blokker en ala kwali wink ;) )
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
7-4-2005 14:42
Ik zou gewoon een kijken voor een stukje decotruss vaak voor paar euro te koop en dat dan zoals al gezegd werd ophangen met kettingen en haken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)