Forum > Off-Zone

Record boete voor DJ met illegale muziek

(165 reacties. Pagina 16 van 17)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
31-3-2005 22:04
En zo verandert "antipiracy" in één post in "antiprivacy" laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JohanKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 17-4-2005
Berichten: 8
31-3-2005 23:51
Ja kom op mensen zoals ik al zei.. maak je niet zo druk en ga vooral geen spookverhalen hier op t forum plaatsen!!!! 500 Euro per CD laugh :D laugh :D Misschien is een bezoekje op www.moppenweb.nl beter op zn plaats voor de poster razz :p
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
1-4-2005 00:10
[qoute] Misschien is een bezoekje op www.moppenweb.nl beter op zn plaats voor de poster Ik zet er niets voor ik heb wel eens "GEHOORD" snapje laugh :D
Maar ik vaar constant tegen iedreen aan, op dit onderwerp.. Dus ik heb wijselijk besloten er maar niets meer over te posten,

Zoals stichting brein zelf zegt :"het is een grijs vlak in de wet".... en dus vaag, voor mij en voor iedreen.
Als jij wil weten of wat je doet legaal is en wat de risico's zijn, dan moet je maar gewoon met stichting brein zelf bellen.
succes! happy :)

edit: Sorry kon het niet laten, ga maar kijken op de site van stichting brein... www.anti-piracy.nl klink onder nieuws, en dan krijg je op de duur dit te lezen,

"De aanbieders tekenden een A(anti)P(iracy)V(verklaring) die hen in geval van herhaling op een boete van 500 euro per illegale kopie komt te staan en deden afstand van de illegale dragers.

Geplaatst op: 31-03-2005
Door: Alex
Bron: Stichting BREIN"
Where words fail, music speaks :D
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
1-4-2005 09:08
''De aanbieders''

Gaat dit dan niet over aanbieders van de muziek, al dan niet op het internet?
Darth Crossfader
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
2-4-2005 14:56
In België gaat men er van uit dat uit jou gekopierde Cd nog eens 300 kopies oplevert (ik kopiër voor 2vrienden, 1 van die vrienden kopiert voor 5 enz)
vandaar de soms erg hoge boetes per cd.

Het grote probleem is eigenlijk het gebrek aan
-duidelijkheid!!!:zo zegt de ene organisatie dat je een originele cd mag kopen, kopieren voor jezelf en dan het origineel 2e hands doorverkopen, andere organisatie spreekt dat tegen.

-controle:ze hebben gewoon er de tijd,het personeel,de zin en de capaciteiten niet voor. Dré zijn verhaaltje bvb
Zo komen ze wel eens controleren of je fuif SABAM rechten heeft betaald maar de dj controleren die lekker met zijn illegale mp3's staat te draaien doen ze zelden. De pakkans is gewoon te klein.
Zo mag je zelfs draaien met cdr's en bij controle moet je dan binnen de 24uur aantonen dat je het origineel hebt. (rijdt je gewoon naar vriend met enorme collectie en vraag je ff voor paar uur zijn cd-collectie shut up :X )

Oplossing: aangezien de opmars van mp3's toch niet te stoppen is, kunnen de platenmaatschappijen -net zoals sommige artiesten al- beter mee op de kar springen!Maw:kwaliteit,snelheid,lage prijs
Ik betaal liever 30cent voor een legaal kwaliteit mp3tje ipv van niets voor een kazaa kut mp3tje...

Laat buma en sabam dan maar eens ook die regels veranderen
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
MancieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 17-5-2005
Berichten: 2
8-4-2005 13:32
Nen maat van mij heeft daar vorig jaar ook een boete aan overgehouden, het stomme eraan was dan nog dat hij vinyls op cd had gebrand dus hij had de originele thuisliggen, toch kreeg hij hier een boete voor.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
18-4-2005 19:03

mancie schreef:

Nen maat van mij heeft daar vorig jaar ook een boete aan overgehouden, het stomme eraan was dan nog dat hij vinyls op cd had gebrand dus hij had de originele thuisliggen, toch kreeg hij hier een boete voor.
Niet doen dus laugh :D
Ze moeten die pipo's eens goed aanpakken angry
Liever vandaag dan morgen laugh :D laugh :D laugh :D
Dat zou dan ook beter zijn voor mijn auteursrechten !!!!!!! razz :p razz :p
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
18-4-2005 19:51
Waarom zou dat wel niet mogen? Je originele platen op cd zetten?
Ik snap echt niet wat er zo illegaal is aan je vinyls te digitaliseren.
Want niet alle platen komen uit op cd.
Als je de originele vinylplaat hebt, en je gaat dan een backup maken op cd, is dit toch geen inbreuk op de rechten van de maker van de muziek. Je hebt er namelijk voor betaald. Maarja, wie ben ik!
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
18-4-2005 23:01
Misschien moet je eens met de mensen van Buma gaan praten.. sneaky :V
Darth Crossfader
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
19-4-2005 16:29
Voordat zij met jou gaan praten! shut up :X

Terug naar forum Afgesloten topic