Forum > Newbie Forum

Een beginner zoekt z'n weg in de cd speler wereld ....

(106 reacties. Pagina 1 van 11)
Moderator(s): Dré
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
2-4-2005 11:50
Hoi,

Ik zou deze zomer me een cd speler aanschaffen, ik ben het redelijk beu om men muziek gewoontjes af te spelen enzo. Men budget is wel redelijk hoog maar niet extreem.
Ik heb al heel wat afgelezen op verschillende forums en websites ivm de enkele cd spelers en begin heel de techtalk nu al wat te snappen.

Volgens mijn budget heb ik de volgende 2 spelers eruit gevist als mogelijke BUYS

- Denon S1000
- Pioneer CDJ - 200

Beide spelers zijn vrij nieuw dus miss is er nog niet heel veel over bekend maar ik hoop dat jullie me misschien even kunnen zeggen of ik als beginner met 1 van die 2 een goede keuze maak en of ik niet ga verdrinken in de eindeloze mogelijkheden.
Ook de opmerkelijke verschillen tussen beide spelers zijn mij nog niet echt duidelijk.
Met andere woorden: elk advies is welkom, en als je er heilig van overtuigd bent dat ik nog een andere moet overwegen, zeg dat dan gerust.

bedankt
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
2-4-2005 13:16
typ het typenummer eens in in de zoekmachine
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-4-2005 13:28
En type dan gelijk de Axis 9 in in de zoekmachine.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
2-4-2005 14:18
Of je kan ook gaan voor een 2ehands CDJ800
alsof iemand erop let
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
2-4-2005 14:49
Ik zou graag gaan voor een speler met een cd gleuf, niet zo een bakje dat er uitschuift en als ik me niet vergis heeft de numark dat. Over de CDJ 800 hebik ook al veel goede dingen gelezen. Maarja ik houd van nieuw spul en meer effecten dus denkik miss dat de 200 beter is voor mij.

Ik weet datik via forum en winkel de specificaties kan opzoeken enzo maar ik zoek vooral mensen die gebruikerservaring hebben met 1 van beide toestellen. Ik ben nog niet zoveel mensen tegengekomen hier die zich over 1 van deze toestellen hebbe uitgelaten dus heb ik men bericht gepost en hoop ik dat er na verloop van tijd wat reacties komen (de zomer is nog veraf he :))
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-4-2005 22:49
Echt waar;. ik kan alleen maar zeggen dat Tim weer maar eens gelijk heeft om de axis serie aan te raden. Je doelt wel degelijk op thuisgebruik (aangezien je je gewone cd-spelers beu bent) .. Wel... koop dan gewoonweg geen pioneer! (zowel de cdj100 als de 200 als de 800 , zelfs misschien de 1000) zijn te kaal voor thuisgebruik.
Die axissen zijn de ultieme pielbakjes. Alles zit erop en eraan. Alles werkt zoals het moet, ....

1) prachtige effectenreeks met prima effecten (denk ik bv. aan hold reverse , isolate, phaze, slide, blablaba zoveel meer)

2) seamless loops. Gewoonweg de prachtigste loops op de wereld.. worden gemaakt met de numarks wink ;)

3) de lekkere knoppen en de eenvoudige structuur van de speler.

4) oh joch... er is nog zoooooooveeel meer laugh :D Haal ze in huis en ontdek het zelf! Ga ermee spelen in de winkel en vergelijk de functies en wat je allemaal kan met de pioneers... Je geweten zal het nog zwaar te verduren krijgen binnen enkele maanden als je nu beslist om pioneer te kopen voor thuisgebruik (hoho.. nu begin ik wel extreem te worden)

Groetn
=> die schuiflader zal voor geen enkel probleem zorgen.. je zult wel zien. Hij is sterk en schuift als de bliksem in en uit!
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-4-2005 09:41
Kijk, dit noem ik nog eens aanprijzen wink ;) De enige speler waarmee ik mijn Axis 8 zou vervangen is de CDX-1 van Numark. Ik heb een review geschreven over de Axis 8 (is de 9cr zonder touch sensitive jog) https://www.aboutdj.nl/content/view/28/5/

Lees die maar eens door, hopelijk snap je dan een beetje beter wat we bedoelen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
3-4-2005 10:49
Hehe, bedankt voor jullie reacties!!
De review had ik al gelezen en ja ik vindet zeker leuke apparaten maar ik heb een enorme boon voor Denon spullen dus daarmee dat ik nog wat twijfel. (de Dn S1000 lijkt me ook een leuk 'pielbakje' :))
Het is inderdaad hoofdzakelijk om thuis te draaien of op eigen feesjes of feesjes van kennissen.
Hoe zit dat met de verplaatsbaarheid van die Axissen? en de antischok was wel ok dachtik te hebben gelezen in de review?
Ik woon in België en heb jammergenoeg in mijn provincie nog geen winkel kunnen ontdekken waar ze deze dingen verkopen. Loont het om de trein te pakken om die dingen echt eerst te testen of zou ik na verloop van tijd en na nog wat gelezen te hebben mijn beslissing kunnen maken zonder ze onder handen te hebben genomen?
Ik heb gelezen dat de numark ook wat kinderziektes had...
Qua scratchfunctie bij die dingen moetet niet fenomenaal zijn, ik draai toch vooral house en techno
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-4-2005 11:03
Je kan gerust die axissen kopen alleen al op de ervaringen van Tim en ik.
We hebben nog niet gelogen over wat ze presteren en hoe goed ze zijn laugh :D wink ;)

=> Ik woon ook in België en numark wordt hier zowat in elke winkel verdeeld.
Toch moet ik weer maar eens zeggen dat je het echt kunt overwegen om hier je spullen te kopen. Dré (baas van new-line) is dag en nacht bezig met die dingen en de service is eigenlijk nog beter dan de winkel om de hoek (bij mij althans het geval). Meestal zijn ze op new-line ook nog wel een stukje goedkoper. En verzendkosten zijn er amper...

Over de verplaatsbaarheid: pioneer (en denon) blijven de ultieme bakjes om echt mee te sleuren, op wankele podia te zetten, elke week mee te gaan optreden, ...
Dat is dan ook het enige punt waarop de axis een beetje achterkomt. Maar laat dit geen probleem zijn... Ik heb die axissen al veel meegenomen naar feestjes en fuiven waar ik draaide of waar anderen draaiden en ze zijn nog nooit overgeslaan (ze hebben zelfs al op amper een halve meter van de luidsprekers gestaan waar de bass duidelijk voelbaar was)

=> Hoe zorg je ervoor dat ze niet overslaan?!
1) je flightcaset ze zeer goed... goed geveerd op mousse in de flightcase en er lekker ingespannen

2) je neemt een stuk mousse (mag dik zijn) en je legt er een zware tegel ("e dale" zoals we hier zeggen wink ;) ) op. Dat gaat ook perfect.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
3-4-2005 11:19
Ook bedankt voor je reactie, ja de numarks zijn hier heel mooi geprijsd zoals de andere producten. Ik zal mijn cd speler(s) dan ook hier kopen. Dus als ik mij baseer op wat ik zo in de reviews lees en verneem van jullie, dan hoef ik ze toch niet perse meer te gaan testen? Maar als er mensen uit België een winkel in Oost-Vlaanderen weten zijn, please let me know, foto's zijn uiteindelijk wel maar foto's
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303

Terug naar forum Reageer (zonder quote)