Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 16 van 21)
Moderator(s): Dré
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
15-3-2005 17:18
Ik stoor me er helemaal niet aan dat de punisher mensen aanspreekt. In tegendeel, ik vind het een knap kastje welke zijn sterke en zwakke punten heeft. Naar mijn mening nog niet optimaal, maar ik ben dan ook erg veel eisend.

Maar waar ik me wel aan kan storen is het noemen van cijfers zonder dat er een duidelijke onderbouwing bij zit. Vandaar ook dat ik vroeg waar de cijfers vandaan kwamen, en na jou reactie ben ik een stuk wijzer! Ik ben ook erg benieuwd naar de meetingen die tijdens het testen van de xtro zijn gemaakt, heb je deze ergens bij de hand?

Oren zijn het beste instrument om zelf op de beoordelen. Maar voor mij is alleen een test met de eigen oren waardevol, en een test met jouw oren zegt me niets (wie luistert met ander mans oren bedriegt zich zelf wink ;) ). Mijn mening over de punisher is dan ook vooral gebaseerd op mijn ervaring bij de submeeting. Ik kan me voorstellen dat het met eq allemaal wat netter klinkt, maar er kleven nadelen aan. Zo zet je bijvoorbeeld de driver en versterker harder aan het werk wat op zijn beurt weer verlies in controle tot gevolg heeft en een kleiner dynamisch bereik. Dit hoeft zich niet altijd te vertalen in goed merkbare verliezen van kwaliteit.

Kwa prijs/kwaliteit en afmeting/prestatie zal de punisher ontzettend hoog scoren. Vooral voor de kleinere bedrijfjes lijkt het me een handig kastje.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de dubbel 10". Vooral voor de grotere klussen waar je daadwerkelijk die 4 kasten per kant weg zet lijkt het me een leuk kastje (1000 man in feest tent bijvoorbeeld). Kleinere klussen is eigenlijk meer het werk voor de punisher. Vooral op het gebied van mobiliteit ben je dan in het voordeel. Ik denk dan ook dat de punisher met andere achterliggende gedachtes is ontworpen als de dubbel 10". En dat vertaalt zich in verschillende uitkomsten van het eindproduct.
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
31-3-2005 22:51
Zoals julie weten heeft max een leuke set te koop staan is dat dan meer iets voor mij?

200a300man?
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
31-3-2005 22:51

djmarkje schreef:

Zoals julie weten heeft max een leuke set te koop staan is dat dan meer iets voor mij?

200a300man?
Toch maar geen punishers en x-tro's? laugh :D
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
1-4-2005 13:24
tuurlijk wil ik dit wel maar setje van mx is mooie aanbieding ik vraag of dat dan beter voor me is.
Het was me afgerade voor punishers en labs ect.
nu kan ik hele set in 1keer kopen bij punishers was het eerst 2punishers dan amp dan 2tops dan amp had ik alles over half jaar pas.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
Sound_MasterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2005
Laatste: 29-4-2005
Berichten: 9
1-4-2005 16:52
ik betwijfel of je met max set heel veel vooruit gaat, je wilt buiten draaien las ik in dit topic, dan heb je toch echt meer nodig dan dat.. zeker voor een mannetje of 200-500
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
1-4-2005 19:46
heb besloten me budget licht er tog neit hoog genoeg voor dat ik feesten tot 200man op disco volume wil gaan doen.

budget 1500tot2000euro

verstekers en speakers gaat het nu over of eventueel crossove.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
That_Dj_SjokkieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 27-6-2005
Berichten: 190
1-4-2005 22:22
Hallo markje,

ik heb nu het hele topic gelezen en heb nu vierkante ogen, omdat:

Ten eerste, je je eigen gek maakt.
Ten tweede, onnozele uitspraken doet zoals *de 1ste verdieping*
Ten derde, je niet weet wat je nou precies wil.
Ten vierde, ik vind het naarmate er meer gepost word gezien jouw reacties daarop steeds ongeloofwaardiger worden.

Ik zou niet voor punnishers gaan of labs, of xtro's.
Gezien jouw leeftijd 14 jaar vind ik dat je dat nog niet kan permiteren, ik ken mensen die met de 20 nog twijfelen of ze punnishers willen of niet, gezien de moeilijke constructie. Ik ben zelf 16, maar ik weet wel dat ik daar nu nog niet klaar voor ben, zeker niet omdat ik geen ervaring heb net zoals jij.

Een betere oplossing lijkt me 4 18 inch frontlaoded kasten te laten bouwen en daarop gewoon 2 tops met 12 en 1 inch drivers. Merken en types kunnen bijvoorbeeld zijn:

voor de subs: 4 x beyma 18g400 of 18g50
voor de tops 2 x eminence gamma 12 en 2 x 1 inch atp driver.

voor info over deze drivers kun je kijken op https://www.eminence.com

Dan heb je een goede en eventueel mooie set geschikt voor zo'n 250 personen, grotere feesten zal je zelf waarschijnlijk toch niet draaien.

Hopende voldoende geinformeert te hebben,

Sjors.
Hardcore is a feeling that's inside of us, it's the key of paradise!
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
1-4-2005 23:01
Mark heeft ons wel beziggehouden ja happy :) met de posting van Contour als hoogtepunt. laugh :D

Het lijkt alsof hij nu de goede adviezen volgt, en dat mag toch ook gezegd worden. Hou zo vol Mark. Een mooie set met dubbele bas en topje is prima te gebruiken. En je kunt zo lekker veel ervaring opdoen met draaien en de hele organisatie daar omheen.

Uiteindelijk gebruiken wij onze set met dubbel 15" en 12"/1" meer dan het heftige werk met de punishers. Is ook een stuk makkelijker mee te nemen en aan te sturen. En mocht je een keer tegen grote feesten aanlopen dan kun je altijd bijhuren.

De set van Max ken ik niet maar een keer luisteren zou toch te regelen moeten zijn?

Bgood, Janbo.
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
1-4-2005 23:11
Ik heb dit topic nog eens 4keer doorgelze en wat andere topics ik ga nu beetje proberen julie adviezen op te volgen.

Set van max= 4x DAP AX15b 2x DAP AX12 peavey pv2600 en een pv 1500

is dit iets beters voor mij of heb ik voor 1500a2000euro een beter set?
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
2-4-2005 14:30
Natuurlijk heb je voor dat geld een betere geluidsset. Misschien hebben andere forumleden me al eens vol lof horen praten over Mackie... Wel, ik blijf er zowat een beetje bij. Ga eens kijken voor twee full range kastjes die volledig gepowered zijn. Misschien ligt dit meer in je prijsklasse, zijn handelbaarder qua gewicht en zijn zéér compact.

Bijvoorbeeld 2x SR1530(500W RMS). Deze kosten om en beide 1000 eurootjes per stuk. En ik denk, voor amper 14 jaar te zijn, dat je al een hééél stuk van je feesten hiermee zult kunnen spelen. Heb je plots een grotere fuif of gelegenheid waar je je discobar moet gaan plaatsen, is huren van de befaamde Punishers en X-Stro's misschien wel een betere optie dan ze effectief zelf te maken en/of te kopen.

Wat ik nog nergens in terugvind in dit topic is het volgende:

Eens je zulke grote feesten hebt, voor zulk groot klankmateriaal moet je wel ergens ook nog een garage vol met lichtbruggen, wind ups, MH's, scans, pars, enz enz liggen hebben...

Met vriendelijke groeten.

PS

Ik verontschuldig me voor m'n wat 'brutale', toch correcte taalgebruik. En moesten er spellingsfouten inzitten, laat het me weten. Iedereen kan wel eens een tikfoutje maken... (Eentje, geen volledige zinnen of DT fouten, sorry ik erger mij er gewoonweg dood aan!)
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...

Terug naar forum Afgesloten topic