Forum > Licht

Gewoon uit nieuwsgierigheid ,wie heeft er een Mac2000 ?

(38 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
28-3-2005 12:07

Dj Nathan schreef:

Ik heb 'hurricane' wel vaker mooie opmerkingen horen maken op school.
'De hog 500 had het formaat van een kliko dusss' Kan je veel beter een pearl 2000 nemen. Was zijn zeer onderbouwde mening wink ;)
aaaah jij zat achter de hog! weet ik ook gelijk wie jij bent happy :) . Ach ja, ik zweer bij Avolites. Fijne tafels, duidelijk en overzichtelijk. makkelijk en snel te programmeren Maar wederom, das mijn mening

en nee dat was niet mijn onderbouwde mening. De hog vind ik een onoverzichtelijke tafel. de logica van programeren wil er bij mij ook niet echt in, en tsja. vind de doortik que niet echt lekker werken als subs. Doe mij maar een lekkere avo roller wink ;)
...
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
28-3-2005 17:24
Ik ben er ook niet echt kapot van. Liever iets met schuifen of joysticks inplaats van die draai schijven. Vindt ik zelf fijner werken, maar back on topic. Ik heb geen mac 2000's
Pearl 2000 in da house!!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-3-2005 03:22
Varilite is anders ook behoorlijk onderhoudsgevoelig hoor.. vergis je daar maar niet in. Verder heeft ook vari modellen die gewoon de ballast in de base hebben ipv los....
Macs kunnen prima functioneren, zolang je ze maar goed onderhoudt, maar dat geldt voor alle moving headjes. Zie zelden of nooit errors met de stapel 500's en 600's, en toch schijnen de 500's wat dat betreft redelijke probleemgevalletjes te zijn. Zal em dan toch in het onderhoud zitten zeker.

En kan het niet laten om ff offtopic te gaan: neem eens een hog1000 of II en ga daar eens op tikken.. benieuwd of hog dan nog zo onoverzichtelijk is wink ;) Pearl is leuk.. maar doe mij toch maar een hogje. Ermee kunnen werken is natuurlijk ook een kunst. Verder wel eens dat de 500 geen prettige tafel is (geen banken zoals op de 1000 en geen touchen zoals hogII of III, 1 van die 2 is toch wel noodzakelijk voor de snelle toegang)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
29-3-2005 13:02
Vaak komen die meningen van: "Ik vind hog k*t, doe mij maar een pearl." voort uit:

1. Te weinig ervaring op de desk die nou zo k*t is.
2. Nog nooit op één van de desbetreffende tafels gewerkt of wel op gewerkt maar kent alleen de basis principes (bv chase met alle intelli atributen proggen op een pearl) en niet de (die de tafel juist goed maken) uitgebreide opties.
3. Van horen zeggen, immers iedereen zegt dat pearl de beste is, dus waarom ik niet.

Dat is de reden dat ik dit soort uitspraken niet doe en alleen mijn ervaringen deel die ik met tafels heb waar ik mee gewerkt heb. Dus als iedereen dat nou eens doet wink ;) Zelfde verhaaltje gaat op over merken/moving heads/etc...

PS Hurricane, dit is geen persoonlijke aanval op jou hoor maar gewoon algemeen op het forum hier (en andere fora).
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
29-3-2005 13:59
Iemand die post "lang leve vari*lite. mac sucks" (of vul voor vari*lite en/of mac willekeurig ieder ander merk in) kan ik niet erg serieus nemen. Verder ben ik het 100% eens met joost.

Ik heb het trouwens even nagevraagd bij een kennis die theatertechnicus is (full time wel te verstaan) en die bevestigt het verhaal hierboven dat er met de vari*lites minstens net zoveel storingen zijn als met Martins. Dusss...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
29-3-2005 14:42
ik ben het ook volledig eens met joost, je kan enkel oordelen op iets wat je zelf hebt of iets wat je regelmatig gebruikt.dus niet oordelen opwat de andere zeggen,enkel op eigen ervaring. Ik heb al verschillende keren met een pearl 2000 gewerkt inc. geprogd en ik moet zeggen dat dit een prima tafel is, de hog500 of andere vliegende varkentjes heb ik nog nooit aangeraakt dus ik kan hier moeilijk over oordelen, het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik er al mensen(gisteren zelfs) hele mooie plaatjes heb zien maken.

ik vind ook dat VL en Martin verschillende doeleinden hebben, ik zouw nooit martin in een theater productie gebruiken maar ook nooit VL bij een "fuif".
exit night into LIGHT
WappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 28
29-3-2005 15:18
Ja heel goed! Trouwens het gezeul me losse ballasten zal je bij je pocolocodiscoshow weinig last van hebben. De koop versies van VL hebben allemaal een vaste ballast aan de yoke zelf. Dit even ter informatie.
Voor FLYING PIG en Avolites geldt hetzelfde. De ene tafel voor theater en de andere voor live. Hoewel ze natuurlijk allebei voor beiden geschikt zijn. Maar goed. Wie wil nou de mening van een geluidstech horen he :D
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
29-3-2005 23:30
over hog/pearl.

het klopt inderdaad dat ik nog niet veel achter een hog heb gestaan. Daarom prefereer ik momenteel ook een pearl boven een hog maar misschien dat er verandering in komt zodra ik meer weet over die tafel.

Maar goed, ik geef mijn mening en daar is niets fout aan?! happy :)
Iemand die post "lang leve vari*lite. mac sucks" (of vul voor vari*lite en/of mac willekeurig ieder ander merk in) kan ik niet erg serieus nemen. Verder ben ik het 100% eens met joost.
daarom staat er ook een smiley achter:) Grapje noemen ze zoiets wink ;)
...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
29-3-2005 23:37

Hurricane schreef:

Maar goed, ik geef mijn mening en daar is niets fout aan?! happy :)
Te kort door de bocht. Een mening dient onderbouwd te zijn om enig nut te kunnen hebben.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WalliamAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2004
Laatste: 27-11-2005
Berichten: 2
31-3-2005 01:08
jongens jongens jongens...

Hartstikke interessant hoor allemaal, maar jullie weten mn god niet waar je het over hebben. De eerste beste die nog eens gaat beweren dat hij of zij met vari-lite heeft gewerkt moet zich maar eens afvragen of er niet meer dan een steekje bij hem los zit, of zeg gerust een flinke multikabel! Het zou wel heel triest zijn als deze mensen een discussie gaan houden op dit forum. Sterker nog, je krijgt Vari-lite niet eens zonder gecertificeerde technicus mee, dus ga nou niet vertellen dat je doorgaans met Vari-lite werkt.

En welke malloot denkt dat hij of zij vari-lite bij een drive-in show tegenkomt van dit niveau wat zich op dit soort forums bevind spoort echt niet.

Martin met High End en Vari-lite vergelijken is appels met peren vergelijken.

Lichttafels afkraken met argumenten als: "ik houd niet van die doordruk cue's onder je submasters" slaan kant nog wal.

Het gaat er niet om wat ze kunnen, het gaat erom wat je ermee doet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)