Forum > Geluid

Stanton DJ Pro 2000

(70 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
VeldmuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2004
Laatste: 30-3-2006
Berichten: 11
10-9-2004 21:19
Eventjes een update van mijn contact met Stanton / Iemke Roos; tegelijkertijd een crosspost met CC:
Kreeg een PM of ik nog wat te vertellen had over het de scheur in de DJ Pro 2000, aangezien ik daar eerder al wat over gepost heb.
En ik heb er wat over te vertellen.
En iedereen die de scheur heeft in z'n DJ Pro 2000, gaat het geen leuk verhaal vinden.

Het hele verhaal maar eventjes:
Heb een maand of 2 geleden een mailtje gestuurd naar Stanton, met de vraag of het garantie was.
Stanton vertelde van wel, maar ik moest contact opnemen met Iemke Roos, de Nederlandse importeur.
Dat heb ik gedaan, en die vroegen of ik het mailtje van Stanton door wilde sturen naar hun. Ook dat heb ik gedaan, en toen was het lange tijd stil.
Tot eventjes geleden; ik kreeg een mailtje van Iemke Roos, dat het helaas NIET onder de garantie valt, maar dat het te maken had met een misverstand bij Stanton oid. Het engelse mailtje van Stanton zat er ook bij, dus wat dat betreft geloof ik Iemke Roos zeker.
Aangezien ze het niet netjes vonden dat Stanton verkeerde informatie verstrekt had etc, hebben ze als uitzondering...sorry guys...me een nieuwe koptelefoon toegestuurd.
Dus helaasch pindakaasch voor iedereen.

Wat mij betreft overigens een hele nette afhandeling van Stanton en Iemke Roos. Maar daar hebben jullie verder weinig aan, helaas :(.
Had gehoopt er wat meer mee te bereiken, maar da's helaas dus niet gelukt.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-9-2004 12:51
Fijn dat het voor jou in ieder geval is opgelost happy :) .

Maar dit

veldmuis schreef:

een misverstand bij Stanton
Een misverstand sad :( .

Natuurlijk. Het komt er volgens mij gewoon op neer dat er bij Stanton mensen rondlopen die vinden dat de constructie niet helemaal je-dat is, en dat dit dus onder garantie in orde moet worden gemaakt. Daarna heeft iemand bij Stanton alle betrokkenen één en dezelfde policy opgelegd, en die is dat dit euvel wordt veroorzaakt door oneigenlijk gebruik en dus niet onder garantie valt. Jammer.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-3-2005 12:16
*kick*
Heb nu ook precies hetzelfde probleem met mijn stanton hoofdtelefoon.
Heb 'm tweedehands gekocht paar maanden geleden en was in perfecte staat.
Op scheurtjes of zo had ik toen nog niet gelet maar nu zie ik dat er aan de ene kant tussen de vijsjes een scheur van een goede twee cm loopt. Ook die hoekjes waar jullie het al over hadden (overbrugging van het grijs naar het zwart) zijn afgebroken.
Voor mij vormt dit eigenlijk niet echt een probleem (scheur scheurt niet echt door)
maar ik wou toch even weten of er nu al duidelijkheid is over die garantie erop. (hoewel dat moeilijk wordt, is tweedehands) en of die scheurtjes in feite een effect hebben op de stevigheid van de koptelefoon. (want ik vermoed dat het belangrijkste en sterkste deel van de constructie zich binnenin bevindt)

Bedankt
Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-3-2005 18:57

teknoknights schreef:

*kick*
Heb nu ook precies hetzelfde probleem met mijn stanton hoofdtelefoon.
Heb 'm tweedehands gekocht paar maanden geleden en was in perfecte staat.
Op scheurtjes of zo had ik toen nog niet gelet maar nu zie ik dat er aan de ene kant tussen de vijsjes een scheur van een goede twee cm loopt. Ook die hoekjes waar jullie het al over hadden (overbrugging van het grijs naar het zwart) zijn afgebroken.
Voor mij vormt dit eigenlijk niet echt een probleem (scheur scheurt niet echt door)
maar ik wou toch even weten of er nu al duidelijkheid is over die garantie erop. (hoewel dat moeilijk wordt, is tweedehands) en of die scheurtjes in feite een effect hebben op de stevigheid van de koptelefoon. (want ik vermoed dat het belangrijkste en sterkste deel van de constructie zich binnenin bevindt)

Bedankt
Groetn
Over de garnatie is de importeur duidelijk geweest, GEEN garantie. Ik heb het zelf ook geprobeerd maar helaas. Qua stevigheid maakt het volgens mij wel wat uit, bij mij zijn alle hoekjes ook afgebroken en de scheur die er in zat is alleen maar groter geworden. Maargoed, hij heeft het nu al meer dan een jaar uitgehouden, en dat is lang zat voor een koptelefoon. De volgende word toch maar een technics denk. wink ;)
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
29-3-2005 20:58
Het scheelt al een heel stuk als je de koptelefoon wat normaler behandelt.

1. Niet verder uit elkaar trekken dan nodig is om hem van je hoofd te halen (zie als mooie anti-voorbeeld de foto die Sylvia laatst op het forum toonde).

2. NIET bij 1 schelp vast houden, alles maar wegbuigen zodat je maar 1 schelp op je oor hebt staan. Gewoon op je hoofd en als je dan maar 1 schelp wilt horen de andere schelp een stukje naar achteren drukken.

Dingen die ik wel eens te horen krijg als ik koptelefoons terug krijg:

- "Ik legde hem weg en een half uurtje later kwam ik terug. Toen was de koptelefoon ineens in tweeën gebroken"...

- "Ik ga nooit raar met m'n koptelefoon op en ben er ook heel zuinig op" (daarbij een koptelefoon overhandigend waarbij je het logo niet eens meer kunt lezen, laat staan dat je hem eigenlijk aan zou willen pakken...

- "Hij viel uit m'n handen op het beton maar daar moet een professionele koptelefoon toch tegen kunnen???".

Tja...

Bij de DJ Pro 2000 breken er wel eens kleine driehoek stukjes uit (ca. 1.5 x 1.5mm). Dit is het resultaat van te ver openbuigen (en/of twisten) en is gelukkig alleen cosmetische schade. Geen garantie (en in mijn ogen terecht hoewel ik wel heb voorgesteld de overgangen te "chamferen").

Bij de DJ Pro 2000 komen er wel een scheuren aan de binnenkant van de kapjes tussen de 2 schroefjes. Ook dit komt door te ver openbuigen (en/of twisten) maar is eigenlijk toch ook een beetje een zwakheid van de constructie. Is dus een beetje twijfelgeval. De constructie kan hierdoor zwakker worden. Importeur zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld de binnenkapjes tijdens de garantieperiode onder coulance gratis na te verstrekken (maar is niet gebeurd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TheKwattaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2004
Laatste: 31-1-2011
Berichten: 13
29-3-2005 22:11

teknoknights schreef:

*kick*
-*blaat*-
en of die scheurtjes in feite een effect hebben op de stevigheid van de koptelefoon. (want ik vermoed dat het belangrijkste en sterkste deel van de constructie zich binnenin bevindt)

Bedankt
Groetn
Die van mij heeft nou pak em beet, 6 maanden dat scheurtje erin zitten (mischien door een "oepsje" in de constructie, mischien door een "oepsje" van mezelf... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten happy :)
Wat ik wel kan vertellen is dat ik daarna de raad van Dré heb opgevolgd en wat extra aandacht heb geschonken aan de afzet-techniek (als je dat zo mag noemen razz :p )
Dat scheurtje is "gewoon" nog even groot is als toendertijd.
Voor mij persoonlijk een soort van bewijs dat de constructie er niet echt onder lijdt, en misschien wel een bewijs van (toch wel) hufterig gedrag in het verleden shut up :X
Dus als je gewoon ff oplet dat je dat ding van je kop schuift en niet trekt dan houdtie het vast en zeker nog wel ff vol
Neem mijn woorden niet al te serieus. Ik ben nog maar een newbie...
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
29-3-2005 22:20
Toen ik de dj2000 kocht (in juni vorig jaar) was ik al op de hoogte dat de headphone scheurtjes kan vertonen na verloop van tijd. Ik heb de HP alleen thuis gebruikt. Ik heb GEEN exotische mixtechniek met HP in mijn nek (dus gewoon normaal met beide schelpen op mijn oren). Behandel mijn materiaal ZEEEEER netjes. Buig hem niet verder dan nodig is.

En toch.....

Ik heb nu scheurtjes erin. Het begon zo'n 2 maanden geleden. Ik zal morgen wat plaatjes schieten.

Anyhow, ik wil deze zomer toch nog een HD25 kopen. (is er iets bekend of Sennheiser dit jaar nog met een waardige opvolger/update uitkomt van de HD25?)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
29-3-2005 23:27

Dacide schreef:

Anyhow, ik wil deze zomer toch nog een HD25 kopen. (is er iets bekend of Sennheiser dit jaar nog met een waardige opvolger/update uitkomt van de HD25?)
De opvolger van de HD25 zal waarschijnlijk tegelijk uitkomen met de opvolger van de SL-1200... sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-3-2005 10:58
Hmmmm, tis nog vroeg maa zover ik weet komt er voorlopig geen opvolger van de sl1200 razz :p

Dus ik kan veilig de HD25 kopen in de zomer wink ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-3-2005 12:33
Mja Dré... ik kan heel goed geloven dat je soms rare verhalen te horen krijgt en zo...
En ik ga ook niet zeggen van mezelf dat ik nooit iets doe met mijn spullen die eigenlijk niet zo goed is... Maar ik weet wel van mezelf (en dat hoeven jullie niet te geloven) dat ik heel goed omgesprongen ben met die koptelefoon en dat ie toch lichte beschadigingen vertoont door mijn gebruik. Dan kan ik toch wel oordelen (ook voor mezelf) dat ik liever een koptelefoon zie met een iets sterkere constructie.

Ok; je kan er telkens op letten hoe je 'm opzet en zo... Maar ik doe dat gewoon onbewust. Niet dat ik dat ding helemaal uit elkaar trek (zoals sylvia's anti-voorbeeld fotootje) maar soms ben je gewoon een beetje druk achter de tafels en dan sta je daar toch soms snelle bewegingen te maken (ook met koptelefoon).

Nog een vraagje: zou het aan te raden zijn om die twee vijsjes los te vijzen, dat plastic (waar het haarscheurtje zich bevindt) een klein beetje uit elkaar te trekken en er een paar druppels sterke lijm in te doen? Zoniet: dan ga ik gewoon met een proper stuk zwarte ducktape aan beide kanten een versteviging aanbrengen. Ik durf wedden dat iemand die de koptlefoon niet kent het nooit zal weten razz :p

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)