Forum > Geluid

Tascam CD-302 CD-R's

(46 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
21-3-2005 18:31
En de fabrikant van de brander EN de fabrikant van de CD-R disc EN (niet geheel onbelangrijk en mede daarom ook zo'n struikelblok, met name voor de "zeik niet zo man, het werkt ook in speler xxx" types) de persoon die de CD-R's maakt.

Het is op zich al kunstig dat het werkt (maar daar schijnen velen totaal aan voorbij te gaan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
22-3-2005 00:00
Ik heb me er nooit zo in verdiept eigenljk het cd,r gebeuren ik dacht hij maakt ook putjes als hij brand weer wat geleerd.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
22-3-2005 23:17
en oe dacht je dat ze dat bij CD-RW deden dan? poetsen ze eert de putjes er weer uit wink ;)
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
22-3-2005 23:18
dat doet mijn moeder wel. Is ze dol op laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
ZenimationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-4-2005
Berichten: 9
23-3-2005 18:26
Oké mensen, bedankt voor alle tips en hints.

Blijkbaar heeft Tascam de cd-302 niet voor cd-r discs gebouwd, wat op zich prima kan omdat het al een aardig oud model is. Wat echter wel vreemd is, is dat hij ze eerst wel leest en later niet meer. Mij lijkt de verklaring van Dré de beste:
De ene speler doet het dan net wel en de andere net niet. Lasers driften een beetje tijdens bedrijf (kan dus na verloop van tijd net buiten werkzame gebied driften).

Als speler het prima doet met normale CD's dan zou ik als eerste de beschuldigende vinger wijzen naar de CD-R discs die gebruikt worden (en DAAR dan wat aan doen). Een vaak gehoorde reactie is dan "ja maar in speler xxx doet hij het wel goed". Prima. Gebruik dan DIE speler maar ;-)
Het driften van de lens lijkt mij een goede verklaring voor het niet kunnen lezen en het ratelende geluid. Een beschuldigende vinger naar de cd-rs vind ik ook wel fijn want dan ligt het tenminste niet aan mijn speler! laugh :D

Maar goed: zoals al gezegd, ik heb diverse cd-r's en branders geprobeerd en heb nu Taiyo Yuden cd-rs die (als ik andere forums mag geloven) van topkwaliteit zijn.

Misschien is het tijd voor een andere vraag: is er iemand die WEL met succes cd-rs in zijn Tascam cd302 draait en wat voor cdrs en brander/ brandsnelheid gebruikt hij of zij?

bedankt voor alle brainwaves,

Robin.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
23-3-2005 18:34
En waar haal je deze kwaliteits cd-recordables? Nooit in een winkel zien liggen eigenlijk. Dacht altijd dat tdk top off the bill was laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
23-3-2005 18:48

zenimation schreef:

Misschien is het tijd voor een andere vraag: is er iemand die WEL met succes cd-rs in zijn Tascam cd302 draait en wat voor cdrs en brander/ brandsnelheid gebruikt hij of zij?
We hopen op een reactie van Mutz en Fredje, aangezien zij met deze speler gewerkt hebben (of nog steeds doen).
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-3-2005 07:24
Nooit maar dan ook nooit probelemen gehad met cdr(rw).
Ongeacht merk of brandsnelheid.
Na hier op het forum er ooit eens achter gekomen te zijn dat branden op hoge snelheid niet zo goed en slim was heb ik het toen pas verandert.
Dus de 302 las alles ongeacht merk/snelheid etc etc.
Juist de 302 staat bekend om het lezen daarvan.
In mn kringetje verkeren nog twee mensen die de 302 erbij hebben voor bijv studio/prod werk=nu drie wink ;) (Mutz)
Ik heb gevraagd of zij problemen hebben of hebben gehad-
antwoord:waar heb jij het over?????
De 302 zat bij mij in een op maat gemaakte case en het warm worden verhaal is niet aan de orde geweeest-geen problemen.Dan zou je toch juist verwachten dat dat problemen zou geven.

Wat mij wel bekend is-de eerste versies(en zo lang geleden is dat niet)hebben wat software problemen.
Deze hebben ook storingen met het lezen van,of dat met elkaar te maken heeft-geen idee?
Maar is wel een feit.
De versies-4.1 etc etc hebben juist geen problemen.

meer weet ik ook even niet sad :(

edit-mijn ervaring met tascam benelux is meer dan fijn!!!
Vragen en of medewerking met het verkrijgen van het 1 of ander is altijd naar tevredenheid opgelost.
Waarom niet even een mailtje daar naar toe-pak het goed in!!
BLA BLA,daar ik juist ben overgestapt op Tascam en ik er ook zeer tevreden over ben ben ik zeer verbaasd dat mijn speler grote problemen heeft met het lezen van cdr(w).

(leg uit wat er aan de hand is)
Kortom het kan toch niet zo zijn dat ik word gestraft voor het overgaan op tascam en daar mijn pioneers voor heb weggedaan.
Hopelijk kunt u mij verder helpen en of verwijzen.
Met vriendelijke groet etc etc.

Soms duurt het even maar bij mij altijd netjes antwoord en of ondersteuning.

Mail adres heb ik waarschijnlijk niet meer-Google
Maar adressen staan ook op je sevice/garantie kaart.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
JordieNabbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2003
Laatste: 29-10-2008
Berichten: 30
24-3-2005 07:40
Ik heb zelf ook een een tascam cd-302 hij speelt gewoon cd-r en nooit problemen mee gehad
alleen mijn beeldschermen werken niet meer sad :(
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-3-2005 08:47
Ik heb al een boel merken cd's gefikt en kreeg laatst van Dre de tip om toch mam-e mitsui, Kodak of Tayo Yuden te gebruiken. Nu heb ik 100 mam-e mitsui's besteld, inclusief verzendkosten zat ik op 30 snork. Voor absolute top cd's is dit niet veel geld. Het is al vaker gezegd, maar kijk eens of echte top cd's geen optie zijn, probeer is 1 of 2 en kijk hoe je Tascam daar op reageerd.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)