Forum > Geluid

Tascam CD-302 CD-R's

(46 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
ZenimationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-4-2005
Berichten: 9
21-3-2005 09:43
Warmte klinkt zeker logisch ivm het eerst wel doen en later niet. Ik heb alleen niet echt het idee dat de speler erg warm wordt. Bovendien Geeft ie alleen problemen met cd-rs, originele cds pakt ie altijd...

Maar ik zal eens proberen of ik de speler kan koelen. Iemand een tip? Ventilator erop, koelkast eronder? razz :p
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
21-3-2005 10:17
kan zijn omdat je cd-rs van mindere kwaliteit zijn als je orginelen. Een manier om te testen. Zet hem thuis eens een hele dag aan op een normale/koele plek (koel als in vensterbank ofso)gewoon met orginele cd op repeat of iets dergelijks. En als je dan savonds gaat kijken probeer je even een gekopieerde cd. Werkt dit niet zou ik toch even bij mijn dealer langsgaan.
I'll take you to the KoffieShop...
LaurenttwintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2003
Laatste: 23-9-2019
Berichten: 13
21-3-2005 10:47

zenimation schreef:

okay, ik hoop dat er nog iemand kijkt naar zo'n oude topic, maar mijn probleem past hier precies onder, vandaar....

Ik heb ook een Tascam cd 302. Nu geeft hij aan het begin van de avond geen problemen met cd-r's, maar na een tijd wil hij ze niet meer pakken: ratelend geluid, error bericht. Originele cd's no problemo.
Ik heb diverse cdtjes geprobeerd en nu zelfs het TOP(?)merk Taiyo Yuden, dus daar kan t toch niet aan liggen denk ik. Ook met diverse branders gebrand, steeds hetzelfde probleem.

Wat ik nu het gekke vind is het feit dat ie cds eerst wel leest en later niet meer. Als ik m een dagje met rust laat pakt ie ze weer.... maar daar heb je zoals jullie zullen begrijpen erg weinig aan als je ergens staat te draaien sad :( .
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen? Omdat ie zo'n ratelend geluid maakt denk ik (zonder verstand van zaken overigens): loopwerk. Maar ik hoor ook veel over laser schoonmaken etc. Of kan het door de 700 mb grootte liggen..?

Iemand een idee??

bedankt!
Ik hreb de zelfde speler en heb het zelfde probleem, bij mij is het trouwens alleen het geval bij de linker speler. Met de rechter heb ik nog nooit een prbleem gehad. Alleen zoals eerder genoemd bij een tijdje gespeeld te hebben een ratellend geluid en dan stopt hij er dus gewoon mee kan hem wel weer aanzetten maar dat gaat slechts een paar nummers goed en dan gebeurd het weer. Ik denk mischien iets van een firmware probleem???
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
21-3-2005 10:53
Of een probleem met matige CD-R discs. De ene speler doet het dan net wel en de andere net niet. Lasers driften een beetje tijdens bedrijf (kan dus na verloop van tijd net buiten werkzame gebied driften).

Als speler het prima doet met normale CD's dan zou ik als eerste de beschuldigende vinger wijzen naar de CD-R discs die gebruikt worden (en DAAR dan wat aan doen). Een vaak gehoorde reactie is dan "ja maar in speler xxx doet hij het wel goed". Prima. Gebruik dan DIE speler maar ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
21-3-2005 11:17
Pest die jongen niet zo wink ;)
I'll take you to the KoffieShop...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
21-3-2005 11:21
Heeft helemaal NIETS met pesten te maken. Heeft wel ALLES te maken met het feit dat een CD-R disc NIET een gewone disc is EN dat veel mensen daar totaal aan voorbij gaan...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
21-3-2005 11:38
Het lijkt me beter dat deze jongen even met Dre er naar gaat kijken en dan conclusies gaan trekken. Wij kunnen vanaf hier niet zien wat er mee gebeurt is. En wie weet is het wel een fout van de speler of van de cd,s. Joost mag het weten. wink ;)
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
21-3-2005 11:39
Dre wat doen cd-r,s anders met een cd speler dan gewone cd,s dan??
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
21-3-2005 11:39

Danny25 schreef:

Het lijkt me beter dat deze jongen even met Dre er naar gaat kijken en dan conclusies gaan trekken.
hij mag al blij zijn dat Dré hem advies geeft
En wie weet is het wel een fout van de speler of van de cd,s.
Dat is meestal het geval ja, als je speler de cd's niet leest wink ;)
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
21-3-2005 18:22

Danny25 schreef:

Dre wat doen cd-r,s anders met een cd speler dan gewone cd,s dan??
zoals je waarschijnlijk zelf ook wel snapte is dat de cdr's van ander materiaal gemaakt zijn, de reflecterende laag is dus ook anders. Bij een geperste CD heb je putjes in de CD, bij een CDR zijn er geen putjes maar een reflecterende laag die meer en minder reflecteerd(ipv putjes en geen putjes), en is dus moeilijk leesbaar voor de laser.

Vroeger kon een CD speler niet eens CDR's lezen, tegenwoordig gaat iedereen er maar vanuit dat ze dat wel doen, maar nogmaals dat gaat niet vanzelf, daar moet de producent van de CD speler wel aandacht aan besteden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)