Forum > Geluid

Versterker aan zetten met vermogen open

(52 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-3-2005 23:03
Hier in de omtrek heeft geen enkele geluidsverhuurder zo'n gevangenis ervoor.

Ben je bang dat men aan de apparatuur gaat zitten klooien zou ik niet eens aan losse verhuur beginnen.

Dit soort dingen werken juist uitnodigend.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
16-3-2005 23:04
Ze werken ook niet. Schroevendraaier is gewillig, vulling uit een pen brengt je ook erg ver met deze dingen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
16-3-2005 23:40
Dit is nou precies de reden waarom ik mijn set nooit verhuur, er is gewoon nooit een goede oplossing.

ik zet het nog liever het hele jaar in de schuur.

voor hufter proof verhuur heb je gewoon spullen nodig die niet snel kapot gaan en dus duur zijn. ik vind het juist leuk om voor zo min mogelijk geld een betrouwbare set neer te zeten met een goed geluid, maar ik moet er helaas zelf bij zijn. daarom geen verhuur voor mij
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
17-3-2005 06:26
Mijn idee van een hufterproof versterkercase.
Aan de voorkant een aansluitpaneel en de versterkers, aan de achterkant de crossover en limiter. Als je de achterkant afsluit kan niemand de instellingen verklooien (wel rekening houden met ventilatie!) het enige wat mogelijk is is aansluiten, versterkers aan/uit, evt gainregelaar draaien.

De versterkers draai je helemaal open en het afregelen met het net niet clipledje kan gebeuren met de gainregelaars op de crossover. Hierdoor zal het verdraaien van de gainknoppen op de versterker alleen maar resulteren in minder vermogen (omdat de knop niet verder kan draaien)

De limiter wordt aangesloten via een sleutelschakelaar in het aansluitpaneel, door de voedingsspanning te onderbreken wordt de limiter uitgezet en deze bypasst automatisch het geluidssignaal. Voor de verhuur kan je met de sleutelschakelaar de limiter aanzetten en bij eigen gebruik uit zonder daarvoor de afgesloten achterkant van de case te hoeven openen.
Lost in Music
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
17-3-2005 06:48
Eerste les is toch-
bij aanvang..versterker als laatste en vol dicht!!!
ipv vol open.
bij einde...versterker als eerste en vol dicht!!

Je gaat toch geen risico lopen met ploppen etc.
jij wilt een soortement veiligheid voor jezelf en je gear creeren.
Maar ik vind juist dat je de shit opzoekt.
Zelf weten.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 09:54
Ik sluit mij aan bij Rob:

nijhuisr schreef:

voor hufter proof verhuur heb je gewoon spullen nodig die niet snel kapot gaan en dus duur zijn. ik vind het juist leuk om voor zo min mogelijk geld een betrouwbare set neer te zeten met een goed geluid, maar ik moet er helaas zelf bij zijn. daarom geen verhuur voor mij
Spullen verhuren die qua ontwerp niet hufterproof zijn gaat niet werken, wat je ook aan lapmiddelen verzint. Zodra je bepaalde onderdelen gaat afdichten beperk je de mogelijkheden voor de gebruiker (ik zou persoonlijk nooit een versterker huren waarbij ik niet aan de volumeknop kan komen), of je daagt hem uit om er wel bij te komen met alle gevolgen van dien.

Verhuur die spullen niet, of neem het risiso. En dat risico kun je natuurlijk behoorlijk indammen door degene aan wie je de spullen meegeeft kort & duidelijk uit te leggen hoe het werkt, plus een half A4 erbij met maximaal tien stappen in hoe alles aan en uit moet en wat do's en don'ts.

Verder zorg je er natuurlijk voor dat degene die je spullen molt ook degene is die je spullen gaat vergoeden.

Allemaal niks? Dan gewoon altijd zelf meegaan als je je spullen verhuurt.

Maar persoonlijk blijf ik erbij dat je apparatuur die daar niet geschikt voor is ook niet moet verhuren. Ik heb mijn vorige geluidsset (Dynacord S-1200 plus twee JBL's) ook nooit aan anderen meegegeven. Eigenlijk maar om één reden: de JBL's hadden geen speakon-aansluiten maar gewone schroefaansluitingen en ik had nooit de moeite genomen om dit te veranderen. Live with it, is dan het credo.
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
17-3-2005 11:18

nijhuisr schreef:

Dit is nou precies de reden waarom ik mijn set nooit verhuur, er is gewoon nooit een goede oplossing.

ik zet het nog liever het hele jaar in de schuur.

voor hufter proof verhuur heb je gewoon spullen nodig die niet snel kapot gaan en dus duur zijn. ik vind het juist leuk om voor zo min mogelijk geld een betrouwbare set neer te zeten met een goed geluid, maar ik moet er helaas zelf bij zijn. daarom geen verhuur voor mij
Je geluidsprocessor goed instellen, en daarna op slot. Kan de gebruiker er niks aan veranderen en is het haast onmogelijk om iets te slopen (of het moet gewillig zijn)
[..It's the size of you horn that counts!..]
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-3-2005 12:57

Klaaske schreef:

Je geluidsprocessor goed instellen, en daarna op slot. Kan de gebruiker er niks aan veranderen en is het haast onmogelijk om iets te slopen (of het moet gewillig zijn)
Ga er nou maar van uit dat een klant alles kapot kan krijgen. Blijkbaar weet je niet hoe vindingrijk een klant is.

Bij losse verhuur gelden gewoon andere "normen", degelijke eindtrappen stolpcases etc.

Voor een "pro" verhuurbedrijf geen probleem die verdienen de centen wel terug. Bovendien zal zo'n verhuurbedrijf regelmatig vernieuwen om o.a. uitval te voorkomen. Vaak gaat na 2 jaar een gedeelte van de apparatuur eruit.

Martin.
kvm entertainment
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
17-3-2005 13:18
Natuurlijk krijgt de klant een gebruiksaanwijzing mee (zeer beknopt 1 A4) en nog eens een duidelijke mondelinge instructie. Maar ik ga niet altijd van het goede van de klant uit. Soms willen ze net iets meer geluid uit het setje persen, dan dat het setje eigenlijk aankan.
Zoals ik het nu lees ben ik nog niet overtuigd van m'n idee. Er zitten wel enkele goede opties bij om het in beperkte mate door te voeren. Maar zo extreaam als ik wil is denk ik geen optie.
Het enige dat ik hiermee wil bereiken is dat m'n dure apparatuur goed/beter beschermd is tegen iets te enthousiast met de knopjes draaiende klanten.
Op zoek dus naar een gulden middenweg....... Doe maar een voorstel, ik ben zeer geinteresseerd naar jullie mening.
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
17-3-2005 13:28
is al een paar keer gezegd dat je het dan gewoon niet verhuurt, om nouw voor die paar euro elke keer het risico te lopen dat je spullen kapot gaan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)