Forum > Geluid

Advies voor Crossover, EQ, Limiter/Compressor

(80 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
Michel_GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2004
Laatste: 19-2-2008
Berichten: 34
14-3-2005 15:02

Danny25 schreef:

@michel
Als jij hem gewoon goed afsteld op je set, dan hoef je op klus niks te veranderen voor drive in werk. Moet je wat aanpassen, dan zijn het hele kleine dingen. Moet je veel aanpassen, dan heb je hem gewoon niet goed ingesteld.
...............................
Mischien ik weet niet hoe dat met dat apparaat zit maar iedere zaal is anders en klinkt anders. vind het zelf altijd wel fijn dat ik snel naar de EQ kan gaan. voor een aanpassing. ik vind zelf en dat is persoonlijk hoor dan een analoge op zo,n moment makkelijker en sneller.
In principe heb je een redelijk optimale instelling voor je set. Je kan natuurlijk in een zaal last hebben van resonanties bij bepaalde toonhoogten. Dit kan je dan verhelpen door gewoon even korte EQ aanpassingen te doen. Maar moet je alles om gaan gooien omdat je in een andere zaal staat en het klinkt niet, dan heb je toch wat verkeerd gedaan, want in principe door tijd te steken in het uitvogelen wat de configuratie is voor jou set, kan je van te voren wel een instelling vinden dat je set in alle zalen al redelijk goed klinkt. Dan resten alleen nog kleine aanpassingen. En kleine aanpassingen kosten je de tijd ook niet.

En als de ene keer een avond met trance/dance enzo hebt en daar toch andere eisen aan stelt dan een sixties party, dan kan je van te voren voor beide een eq instelling programmeren en opslaan in je driverack. (of welke andere proc. je dan ook hebt)

En ja, ga je bandjes doen of andere live voordrachten, dan is een analoge toch wel een must. (maar dan zoals al gezegd, wel een 2x31 bands het liefste)

Ik zeg dus niet dat je nooit aanpassingen hoeft te maken, maar dat je met kleine aanpassingen het gewilde effect kan bereiken. Kleine aanpassingen op een processor kosten dan wel iets meer tijd dan op analoge app., maar aangezien je weinig aan hoeft te passen, kost het ook niet veel tijd meer.
Turbo Blauw........ is geen zwart !!!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
14-3-2005 16:24

DJ Sietse] schreef:

Kort door de bocht kan je veel meer uit je set halen door de vele functies die hij biedt.Dus jij vind op een speakerset van 3500 euro een processor van 600 niet overdreven. Voor mijn gevoel is het te veel geld maar als het echt verschil maakt. Is er niet iemand in omgeving den haag die mij het verschil kan laten horen?
I'll take you to the KoffieShop...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1207
14-3-2005 16:36
Als je dat het geld niet waard vindt kun je altijd voor de Behringer variant gaan, die was eerst 200 euro duurder dan nu.
Nu kun je voor dit geld eigenlijk niet beter krijgen.
Een driverack PA is gewoon een heel mooi apparaat en voor een setje van 3500 euro zou ik hem er zo opzetten.
Darth Crossfader
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
14-3-2005 16:38
1 x bewerkt. Laatst door Powerbeat op 14-3-2005 16:40
maar het punt is dat ik niet weet of het het geld waard is! dat vraag ik juist. Maakt het zo'n groot verschil? Ik heb geen idee waar ik dat verschil zelf eens kan ervaren...
I'll take you to the KoffieShop...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1207
14-3-2005 16:39
Groot verschil... begrip is relatief.
Alleen al het feit dat je voor een serie losse apparatuur meer geld en ruimte kwijt bent zou voor mij voldoende zijn.
Of het een groot verschil maakt in geluid zul je zelf moeten beluisteren.
Dat is afhankelijk van je set, ruimte, enz.
Darth Crossfader
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1370
14-3-2005 16:47

Powerbeat schreef:

Is er niet iemand in omgeving den haag die mij het verschil kan laten horen?
Als jij een ruimte hebt waar je herrie kan maken heb ik een driverack PA. En een zwaarder amprack. Kunnen we meteen het verschil horen tussen de Peavey PV serie en de Peavey CS en GPS series. kom uit Delft.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
14-3-2005 16:50
cs en gps zullen zeker beter klinken zijn stuk duurder toch?. Maar ik heb geen locatie waar ik herrie kan maken...hoopte deze ook bij de persoon te vinden. Toch hartelijk dank. maar nu de vraag: zou jij op mijn peavey set een processor stoppen van 650 € of vind je dat TOO much?(de behringer staat mij om een of andere reden niet echt aan shut up :X )
I'll take you to the KoffieShop...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1370
14-3-2005 16:56
Absoluut. Ik heb het destijds ook gedaan. Mijn set was nieuw rond de 5000. Nadat ik enkele BW's naar de eeuwige speakervelden heb geholpen ben ik meteen voor de driverack gegaan. Scheelde me op de lange termijn flink wat geld :-)

Maar naast behoorlijke limiting heeft hij gewoon nog een berg voordelen. Het set is er zeker beter op gaan klinken. Niet zozeer door de driverack an sich (de rane klonk ook goed), maar wel door de functies. Veelzijdigheid, en opslaan van settings.

Over de amps: PV staat voor Peavey Value, CS voor Concert Series, GPS voor Global Power series. Zegt al iets natuurlijk.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
14-3-2005 17:22
Ik durf best mijn meerdere te erkennen hoor laugh :D Voorbeelden hebben is goed wink ;) Zit alleen nog steeds een beetje met die underpowered subwoofers. Bridge Mode 4 ohm lijkt enige optie met voldoende vermogen die ook nog betaalbaar is. Maar niet ideaal. Ik hoef natuurlijk niet de volle 2600 watt te benutten om de 2 subs flink te laten beuken dus ik kijk gewoon hoe dat gaat.
I'll take you to the KoffieShop...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1370
14-3-2005 17:25
Zodra je vermogen hebt ga je het toch helemaal gebruiken. Zeker zonder limiters..
maar kijk uit. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn GPS2600, die ik toch iets hoger inschat dan de PV. Deze werd in brug op 2 18" subs (samen 4 ohm) wel wat rommelig in klank.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)