Forum > Geluid

Nieuwe Mixers van Denon

(74 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
JoshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 31-5-2006
Berichten: 8
24-2-2005 00:13
Heb de mixer nu een aantal dagen. Heb 'm opgehaald bij New-Line, Dré vroeg of ie 'm ff uit elkaar mocht halen om hem van binnen te bekijken. Vond het natuurlijk relax dat de kwaliteit op het eerste gezicht beter dan verwacht was happy :) .

Hij bevalt tot nu toe erg goed moet ik zeggen, ondanks dat ik veel langere upfaders gewend ben (Dateq XTC, meer dan 2x zo lang). Ik gebruik de mixer i.c.m. twee CDJ800's dus heb ik genoeg aan twee kanalen. Kan er in noodgeval ook nog eens twee draaitafels bij aansluiten.

Prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening erg goed.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
24-2-2005 00:29

Josh schreef:

Heb de mixer nu een aantal dagen. Heb 'm opgehaald bij New-Line, Dré vroeg of ie 'm ff uit elkaar mocht halen om hem van binnen te bekijken. Vond het natuurlijk relax dat de kwaliteit op het eerste gezicht beter dan verwacht was happy :) .
Prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening erg goed.
Zeker als je het ding voor 219 euro op de kop kunt tikken, dat is minder dan de helft van de adviesprijs shut up :X
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2005 02:19

dunic schreef:

Joh zitten in die 707/909 en xone 02 dezelfde upfaders? Ik vind die xone toch echt een stuk stabieler aanvoelen, die pioneer upfaders doen me eerder denken aan de umx serie van gemini..

Anyhow, laat die prijzenoorlog maar beginnen!
Het zijn ook dezelfde faders als uit de UMX serie van Gemini wink ;)

Bij Pioneer zetten ze er alleen een extra beugeltje in om te voorkomen dat er van die randdebielen zijn die hem aan gort raggen tegen het einde van de faderbaan.

Het stukje "beter" aan voelen zit dus tussen je oren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-2-2005 10:01

Frisbee schreef:

Dat zegt iedereen die Dateq gewent is wink ;)
Als de curve goed is kan je met een 45mm fader net zo precies mixen. Op een Dateq is de laatste 2,5 cm schuiven 9dB. Op de DJM600 is de laatste 2,7cm 9dB. Kan je dus net zo precies mee mixen.
Ik stel niet dat je er niet precies mee zou kunnen mixen maar ik heb er geen r..t aan in mijn setjes.
Mijn mixen en technieken zijn gebasseerd op nuances,lange mixen en heb daar gewoon meer ruimte voor nodig.
45 mm faders zijn te ongenuanceerd voor mij,te weinig speling om mijn werk goed uit te kunnen voeren.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
24-2-2005 10:49

fredje schreef:

45 mm faders zijn te ongenuanceerd voor mij,te weinig speling om mijn werk goed uit te kunnen voeren.
groet
Dat probeerde ik net te zeggen. Het aantal dB's per mm schuiven is in het belangrijkste deel van de fader (0 tot -10) hetzelfde...

Er zijn verschillende soorten 45mm faders: afbeelding
Ik ben het met je eens dat er met het "numark-type" niet te mixen is, maar met het "pioneer-type" wel (net zo precies als een 100mm fader).
TheKwattaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2004
Laatste: 31-1-2011
Berichten: 13
6-3-2005 23:25

Dré schreef:

Ik was ZEER aangenaam verrast. De Cross-fader is een keurige Penny&Giles cross-fader (zoals we die ook zien in bijvoorbeeld de Xone:92).
Is dit toevallig dezelfde x-fader als in de (gemodificeerde) Xone:02? (lijkt me sterk aangezien die bijna net zo duur is als de mixer zelf op het moment razz :p) Of is die x-fader eerder te vergelijken met die in de Stanton smx-501/SA-5?

Dré schreef:

De toonregeling gaat echter vrij diep (-40dB) en de grote vraag is dus hoe muzikaal deze is. Wordt vervolgd (zodra daar tijd voor is).
Is er inmiddels al tijd voor geweest? happy :)

Dré schreef:

Ik heb daarom ook maar besloten een paar pallets (!!!) extra van deze mixer te bestellen (want zo'n buitenkansje moet je nooit voorbij laten gaan natuurlijk).
Dit zal wel niet betekenen dat je langer met de actie door wil gaan? sneaky :V razz :p
Neem mijn woorden niet al te serieus. Ik ben nog maar een newbie...
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
12-3-2005 19:03

Dré schreef:

Ik moet de EQ nog testen (...) Wordt vervolgd (zodra daar tijd voor is).
Mag ik zo ongeduldig zijn om te vragen of dit vervolg er komt of aan gaat komen? Dit aangezien de einddatum van de superactie eraan begint te komen, en ik erg aan het twijfelen ben voor wat vernieuwing in mijn set.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
12-3-2005 21:23
de tijd die dre nodig heeft om dit te beantwoorden kan ook gebruikt worden om jou EQ te testen. met andere woorden -zoals al vaak hier gezegt- heb geduld, als dré dat zegt gebeurt dat ooit heus wel.
 
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
12-3-2005 21:58

dj fleur schreef:

(...)-zoals al vaak hier gezegt- heb geduld, als dré dat zegt gebeurt dat ooit heus wel.
Normaliter heb ik dat geduld ook wel en gebruik ik dat argument ook wel eens tegen ongeduldige mensen, alleen nu gaat het om een hele leuke superactie (die slechts voor een beperkte tijd geldig is).
Ik heb daarom ook maar besloten een paar pallets (!!!) extra van deze mixer te bestellen (want zo'n buitenkansje moet je nooit voorbij laten gaan natuurlijk).
Als de EQ bevalt is dat een goed argument om waarschijnlijk tot aankoop over te gaan en een x300 vd pallet te halen. razz :p
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
13-3-2005 00:55
De actie met de X300 gaat, zoals het nu staat, door totdat de voorraad op is (en dat kan nog wel even duren ;-)

Nog steeds niet toegekomen aan het testen van de EQ van deze mixer.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)