Forum > Algemeen Forum

Muziekstijl niet draaien, om bepaald publiek te weren?

(73 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-4-2003 12:43
ik zal ff proberen een echte discussie op te zetten hiero:

Bij ons in Nijkerk, zit een redelijk grote discotheek (starlight), sinds kort draaien ze daar GEEN RNB meer, om de 'donkere' discogangers te weren. ze hebben in het verleden vaker problemen gehad met deze groep, vandaar dat ze dit besloten hebben...

ikzelf vind dit belachelijk, aangezien ik RNB er gewoon bij vind horen... (natuurlijk geef ik ze wel het volste recht om iemand te weigeren, als diegene vaker voor onrust heeft gezorgd, maar dit is weer een ander onderwerp)

wat vinden jullie hiervan? (en onderbouw je mening AUB!)
Music is what feelings sound like...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
11-4-2003 12:55
Het is fout te denken dat het probleem daarmee opgelost wordt.

Immers verschillende mensen horen graag RnB, blanken incluis.
Anderen horen graag andere stijlen.
Kortom het is totaal verkeerd een bepaald genre op een bevolkingsgroep te plakken.

Wat ook waar is, is dat het niet steeds kleurlingen zijn die voor problemen zorgen. Nog een zware fout van de uitbater is dus te denken dat problemen in de discotheek met huidskleur te maken heeft.

De uitbater zou beter investeren in meer security-mensen, een strenger beleid enzomeer. Wellicht zal hij / zij dit te duur vinden, maar een muziekstijl schrappen is geen juiste oplossing.

Het probleem zal zich verleggen. Want op de andere muziek die in de discotheek te horen is, zou zogezegd geen criminelen (sorry voor het woord) aantrekken?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
11-4-2003 13:09

Snake schreef:

Wat ook waar is, is dat het niet steeds kleurlingen zijn die voor problemen zorgen. Nog een zware fout van de uitbater is dus te denken dat problemen in de discotheek met huidskleur te maken heeft.
En toch heb ik het "donkerbruine" vermoeden dat het wel vaak onze niet-nederlandse medelanders zijn die voor problemen zorgen. Al hoeft dit niet vaak tot een vechtpartij te komen. Ze staan er vrijwel altijd provocerend bij. Zijn vervelend tegen vooral vrouwen. Maak het vaak genoeg mee. Ze zitten aan je spullen. enz. enz.

Tuurlijk zijn zij het niet alleen... Absoluut niet. Maar als ik ga stappen voel ik me niet prettig tussen een grote groep allochtone medelanders.

Ook niet allemaal natuurlijk. You get the point.

R&B is wordt toch vervelend na 2 nummers wink ;) razz :p
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
11-4-2003 13:21

Reemski schreef:

Tuurlijk zijn zij het niet alleen... Absoluut niet. Maar als ik ga stappen voel ik me niet prettig tussen een grote groep allochtone medelanders.
Ik heb er eigenlijk nog nooit last van gehad, maar ik woon dan ook in een rustige buurt in België. Ik studeer in Gent, daar ben ik nog nooit lastig gevallen maar toch ben ik niet steeds op m'n gemak.
Ook niet allemaal natuurlijk. You get the point.
Het zou inderdaad jammer zijn mochten we iedereen over dezelfde kam scheren.
R&B is wordt toch vervelend na 2 nummers
Volledig mee eens.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
11-4-2003 13:54
Ik woon dus tussen Den Haag en Rotterdam, in Delft. Waar onlangs een van de buitenlandse werknemers van een snacktent een van zijn klanten neerstak. Waar onlangs iemand voor een kroeg is neergeschoten.
Daar waar het in Rotterdam niet vreemd is op straat beroofd te worden, en je 's nachts al helemaal het station niet mee op wilt.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-4-2003 14:08

Reemski schreef:

En toch heb ik het "donkerbruine" vermoeden dat het wel vaak onze niet-nederlandse medelanders zijn die voor problemen zorgen. Al hoeft dit niet vaak tot een vechtpartij te komen. Ze staan er vrijwel altijd provocerend bij. Zijn vervelend tegen vooral vrouwen. Maak het vaak genoeg mee. Ze zitten aan je spullen. enz. enz.
vergeet niet dat er ook wel een paar goeien tussen lopen, het zijn ze echt niet allemaal, ik ken zelf een paar 'donkere' mensen, waar ik heel goed mee op kan schieten.
Music is what feelings sound like...
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
11-4-2003 14:15
Gezien het enorme succes van rnb zou het logisch gevolg zijn dat er al lang een organisator een grootschalig rnb feest zou geven. Gigantisch gat in de markt. Het liefst 10.000+ man in een sporthal of zo. Lekker cashen. Ondernemerschap wordt niet gehinderd door een paar vooroordeeltjes als het om miljoenen euro's gaat.

Guess what, niemand die het ook maar in z'n hoofd haalt. Bloedlink!
ikzelf vind dit belachelijk, aangezien ik RNB er gewoon bij vind horen
Maar wat nou als het blijkt te werken, als er werkelijk minder geweld etc plaatsvind. Is het dan nog steeds blachelijk?

Economisch gezien kan een bedrijf best een 'bedrijfstak' afstoten als ze die niet rendabel vindt. Als het vermoeden onterecht is, dan zullen ze zich financieel flink in de vingers snijden. Als er werkelijk een rendabele markt is voor RNB, dan zal een concurent graag dat gat opvullen.
Petty materialists!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-4-2003 14:19
1 x bewerkt. Laatst door RonnieB op 11-4-2003 14:23
er zijn hier al een paar discotheken in de buurt (harderwijk, achterveld) die al eens een erg succesvol RNB-only avond hebben ge-organiseerd... op dat moment heb je alleen maar dat soort mensen er lopen, en dan heb je waarschijnlijk geen last van ruzie's?
Music is what feelings sound like...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-4-2003 14:21

-bart- schreef:

ikzelf vind dit belachelijk, aangezien ik RNB er gewoon bij vind horen
Maar wat nou als het blijkt te werken, als er werkelijk minder geweld etc plaatsvind. Is het dan nog steeds blachelijk?
blijkbaar werkt het niet, ook een hoop feestgangers die nooit rotzooi schoppen, en toch liever RNB luisteren ipv top40/skihut, komen nu ook niet meer naar starlight...
Music is what feelings sound like...
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
11-4-2003 14:36
Ik vind dat er gewoon R&B gedraaid mag worden. Dan moeten ze maar die mensen die voor problemen hebben gezorgd de volgende keer niet binnen laten. Ondanks dat ik R&B geen mooie muziek vind, vind ik toch dat het gedraaid mag worden. Het is wel zo, hoe onaardig het klinkt, het zijn meestal (lang niet altijd) de buitenlanders die voor problemen zorgen.

(Offtopic) Ik woon in Den Haag en alleen mijn fiets was gepikt door een blanke maar verder ben ik 2 keer overvalleen door allochtonen en van 1 fiets weet ik niet wie het heeft gedaan. sad :(
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)