Forum > Muziek

Toekomst voor de cd-dj?

(160 reacties. Pagina 13 van 17)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-2-2005 19:34
Mensen, we vallen in herhaling. Dit is allemaal al uit-ge-breid aan bod gekomen. Ga maar eens zoeken.
MiltonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 31-7-2005
Berichten: 6
17-2-2005 15:25
back on-topic ;-)

de cd-dj heeft natuurlijk de toekomst! ik ben ook vinyl-geil maar niet dom ... check ff die nieuwe draaitafel-cdspeler van Numark, CDX1 (vast al besproken)... je cd-tjes afspelen/bewerken als een plaat ... kijk ... en daar word ik nou blij van!
you can have a mac or pc .. but you internet-dj's can't see me!
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
17-2-2005 18:43
of de gimini (draaitafel en cd speler in 1)
my style is tiesto style
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-2-2005 20:36

stefanthiessen schreef:

of de gimini (draaitafel en cd speler in 1)
Is ook al besproken, zou hier maar niet teveel hoop op vestigen. Als pioneer nou eens met dit idee zou komen sneaky :V
*Quukske*
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-2-2005 14:02
Er zijn op dit moment toch wel enkele spelers waar ik het lekkerder op vind draaien dan met vinyl. Ik heb, behalve de technics, alle toppers wel gehad (niet in eigendom wink ;) ) als je de technics al een topper mag noemen shut up :X

De cdx is wel het summum als je het draaitafel gevoel wil behouden. Alleen de pitch zit iets onhandig, maar had er niet echt last van. De Gemini lijkt me niks, maar dat is enkel een gevoel. Een toonarm op een cd-speler zetten is alleen maar onhandig. Slaat die over en dat is nou precies waar je met het draaien van cd's vanaf wil zijn.

Ik zou het nu wel fijn vinden als er iets uitkomt waar je het met 2 schijfjes afkan, dvd speler met mp3 ondersteuning met supersnelle zoekfunctie. Ben je meteen van het gezeur af met branden. 2 schijfjes en klaar. Ik weet wel zeker dat het vinyl het helemaal gaat afleggen. Er zijn trendsetters en volgers, en je ziet steeds meer bekende namen met cd's draaien. Zeker als je veel moet reizen is dit zoveel handiger. En hoe meer bekende namen overstappen, des te meer meelopers het ook gaan doen.
Dus de toekomst voor de cd dj ziet er steeds rooskleuriger uit.

Ook het digitaal downloaden komt steeds meer in en natuurlijk is meelopers misschien iets te negatief gesteld, er zijn gewoon heel veel mensen die het voordeel van cd's inzien. En uiteraard helpt het mee dat grote namen ook het vinyl dumpen voor de cd.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-2-2005 13:24
Mensen,
er is niks wat gelijk is aan vinyl of visa versa.
Vinyl is vinyl en CD is CD.
Klaar!!!
Dat het steeds dichter bij elkaar komt en de mogelijkheden bied om het een of ander te compenseren is helemaal leuk.
Het blijven gewoon twee vormen van geluidsdragers en hebben zo hun eigen voor en nadelen.
Cd heeft praktisch gezien vele voordelen.
Dat is het verhaal en eigenlijk erger ik me rot aan het zogenaamd afwegen en graag op 1 lijn willen plaatsen.
Het zijn twee systemen en nooit maar dan ook nooit tegen elkaar af te wegen.
Dat men stelt dat het 1 beter/sneller/makkelijker werkt,
daar ga ik in mee.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-2-2005 13:37
Amen.

CD is minder sjouwen, makkelijker cue-en, (mits van goede kwaliteit) veel minder foutgevoelig.
Vinyl is zwaar, uniek in die zin dat bepaalde muziek niet op CD wordt uitgebracht, omslachtiger cue-en, slaat sneller over bij een stootje of krasje.

Heb afgelopen vrijdag voor het eerst in meer dan 10 jaar weer eens met CD én vinyl gedraaid. Wat wordt een mens lui van cue-en met cd's zeg, een gedoe met die TT. Maar o wat trek je ineens een aandacht als je met die mooie grote zwarte platen en draaitafel aan de gang gaat. (Publiek ziet daar nooit TT's staan, dus hebben zich uitgebreid staan vergapen. Maakt niet uit als je niet helemaal weet waar je mee bezig bent, het ziet er toch wel cool uit, dus zolang je je mixen niet vernachelt.) Vinyl was echt weer eens onwijs leuk om te doen als je cd's inmiddels met je ogen dicht kunt mixen. Voor drive ga ik niet met een TT en dat vinyl slepen, voor al mijn andere plannen ga ik zo snel mogelijk zwaar platenzaken plunderen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
28-2-2005 15:08
Ik ben het niet met jullie eens sorry wink ;) Ik zie cd als de vervanger van vinyl. En in dat opzicht vergelijk ik de producten ook, en in geen enkel ander opzicht. En dat er juist cd spelers zijn die de voordelen van de draaitafel hebben en niet meer de nadelen maakt het steeds makkelijker om het vinyl te vervangen. En trouwens, mensen staan ook met hun bek open als ik ga truuken op 2 cd spelers! "Kun je dat allemaal met cd's?" "Yep, hetzelfde als met vinyl, maar dan nog met 100x meer mogelijkheden"
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-2-2005 15:11
oftewel appels met peren vergelijken.
Maar natuurlijk heb je recht op je eigen mening laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
28-2-2005 15:16

DJ Tim schreef:

Ik ben het niet met jullie eens sorry
Daarvoor hebben we nu eenmaal een forum wink ;).

DJ Tim schreef:

Ik zie cd als de vervanger van vinyl.
Net als boeken gingen vervangen worden door de radio, de bioscoop, daarna door de TV, door de videorecorder, de PDA's en zeker door het Internet?
Boeken zullen pas vervangen worden door een ander medium, als de verkopers van die boeken er een duidelijk financieel voordeel in zien om over te stappen naar dat nieuwe medium. Zolang het niet zover is, blijft alles netjes naast elkaar bestaan.

Dat geldt ook voor vinyl: zolang het financieel voordeliger is om DJ's dubbele prijzen te laten betalen om een nummer op vinyl te kopen en op die manier een vinylhype te creeeren, moet je niet verwachten dat je die muziekgenres op een goeie manier op CD zult vinden. Pas wanneer ze een financieel gezien goeie tegenoplossing vinden, dan zal er een vervanger zijn. En met "financieel goed" bedoel ik niet enkel productiekosten maar ook het creeeren van hypes rond bepaalde muziekstukken bijvoorbeeld.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)