Forum > Geluid

versterker ohio sound ppa 291

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RippertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 20-9-2007
Berichten: 7
30-1-2005 17:57
ik heb een probleem met mijn versterker. deze versterker werkt nog met oude aansluitingen en k heb geen idee hoe ik hem moet aansluitu op mijn dateq sma 400 of mijn gemini mixer.

eerst hier een overzicht van de aansluitingen.

rechts op de versterker bevinden zich twee aansluitingen met 5 polen.

de bovenste aansluiting is aux in. (link out ccs level)
de onderste is ccs in input

dan bevind zich op de andere kant een tienpolige aansluitingen met volgende polen

1. common
2. a-ccs
3. a-100v
4. b-ccs
5. b-100v
5. c-ccs
7. 100v
8-10. not used

deze versterker wil ik graag gebruiken om twee kleine 100 v boxen van bose aan te sturen. heb iemand enig idee of ik het kan aansluiten en zo ja hoe

misschien zijn er verloopjes op de markt maar denk het niet om dat het al een vrij oude versterker is.

alvast bedankt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
30-1-2005 18:53

rippert schreef:

rechts op de versterker bevinden zich twee aansluitingen met 5 polen.
Dat zijn din aansluitingen.
De middelste poot is ground,
buitenste is rechts en pootje dat overblijft is links.
Afhankelijk hoe hij bedraad is, (kan je aan de binnekant wel zien) moet je rechtsom of linksom.
1. common
2. a-ccs
3. a-100v
4. b-ccs
5. b-100v
5. c-ccs
7. 100v
8-10. not used
A 100v=rechts
B 100v=links
common is voor beide kanalen de min pool.
deze versterker wil ik graag gebruiken om twee kleine 100 v boxen van bose aan te sturen.
Gaat niet klinken, want voor alle Bose boxen heb je een speciale bijpassende equalizer nodig.
Als het van die plafont dingetjes zijn kost je zon eq 2e hands minstens € 100,-
Als je hem kunt vinden.......
Nieuw kost ie dacht ik iets van € 400,-
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
30-1-2005 19:11
gaat inderdaad niet werken op een 100 v versterker,dan krijg je geluid qua middengolfradio,dan kun je beter een paar gewone 100v speakers kopen,en dan klinkt het nog niet,100v is gemaakt voor winkels,fabrieken als achtergrond etc etc,niet voor dj en huiskamerdoeleinden.ohio sound heet trouwens oei oei sound in vaktermen,rotzooi is 't,ben blij dat m'n baas het niet meer verkoopt.
Wat gooi je van de hoogste trap...
RippertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 20-9-2007
Berichten: 7
31-1-2005 17:40
versterker ohio sound ppa 291/ bose boxen

om ff wat extra info te geven het zijn 100 volt speakers 25 watt (102 surface mount speakers) de versterker is volgens mij ook 100 volt ook zit er een knopje op de box voor

2 watt
4 watt
8 watt
16 watt
25 watt

mssch ben ik een beetjuh dom maar werkt het dan als nog niet
heb ik bij deze boxen alsnog een equalizer nodig??

(ps: bose is beetjuh vaag merk. het geluid is redelijk tot zeer redelijk maar volgens mij is het verschikkelijk commercieel opgezet want die equalizer van hun zijn gewoon kleine simpele ik d8 10 bands maar je bent ze er verplicht bij te kopen want anders klinkt het geluid zeer slecht.

ook heb ik nog twee gewone bose boxen en daar komen er nog twee bij waar ik geen equalizer voor heb

is er ook een mogelijkheid om er een equalizer van een ander merk bij te kopen. en zoja krijg ik dan hetzelfde effect als hun eigen en is dit wel aan te sluiten
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
31-1-2005 23:51
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 18-2-2006 21:00

rippert schreef:

(ps: bose is beetjuh vaag merk. maar volgens mij is het verschikkelijk commercieel opgezet want die equalizer van hun zijn gewoon kleine simpele ik d8 10 bands maar je bent ze er verplicht bij te kopen want anders klinkt het geluid zeer slecht.
Nah, de meeste eq kunnen niet echt tot 20db versterken hoor:
curve 802
Dit is de curve die je nodig hebt bij 802's.
Veel succes op je hifi equalizer die amper 6 db meestal doet.
De meeste pro eq's doen max 12 db, maar dan beginnen zo ook behoorlijk te ruisen.
ook heb ik nog twee gewone bose boxen en daar komen er nog twee bij waar ik geen equalizer voor heb
en dat kun je dus niet tegelijk op het zelfde kanaal aansluiten, anders gaan je gewone boxen stuk.
is er ook een mogelijkheid om er een equalizer van een ander merk bij te kopen. en zoja krijg ik dan hetzelfde effect als hun eigen en is dit wel aan te sluiten
Succes
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RippertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 20-9-2007
Berichten: 7
8-2-2005 19:11
niet de beste kwaliteit hebben maar wel de duurste prijs. je bent namelijk verplicht om als je een product van bose aanschaft de rest van de serie ook aan te schaffen. (hier bedoel ik mee. normale boxen / sub / equilers
Waarom ben je dat verplicht?
Alleen als je bepaalde boxen van Bose koopt 802/302/502 enz Heb je de bijpassende eq nodig.
Vergeet niet dat in haast elke meer-wegsbox een bijpassend filter is ingebouwd, dus op zich is dat niet zo heel raar hoor.
Cerwin Vega heeft het ook (gehad?) om er een aktief filter bij te gebruiken om het beste resultaat te krijgen.

Verder heb ik zelfgbouwde subs onder mijn 802's staan, (Beyma)en dat werkt perfect samen met de Bose hoor: www.new-line.nl/forum/read/?m=204985#204985
Dus niet roepen waar je geen verstand van hebt shut up :X
DJ baseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 11-8-2009
Berichten: 27
18-2-2006 14:50

Tom schreef:

A 100v=rechts
B 100v=links
common is voor beide kanalen de min pool.
ik heb (bijna) precies dezelfde versterker staan hier, echter wat tom hier zegt klopt niet helemaal. de versterker heeft namelijk maar 1 eindtrap eigenlijk, deze wordt verdeelt over 3 kanalen. wanneer je 1 kanaal uitzet/niet gebruikt gaat het andere harder laugh :D

edit..oeps, niet gezien dat het topic zo oud was ashamed :$ dacht dat er 2006 stond
maar misschien is dit toch nog een nuttige bijdrage shut up :X

Terug naar forum Reageer (zonder quote)